למידה במערכת מקוונת בצל הקורונה (צילום: בית הספר נאות פרס)
למידה במערכת מקוונת בצל הקורונה (צילום: בית הספר נאות פרס)

רק חלק מהתלמידים בחיפה החלו בלימודים מרחוק

משרד החינוך אמנם הפעיל נוהל למידה מרחוק, אך בבתי ספר רבים בחיפה עדיין לא למדו היום. מי שכן למדו עשו זאת בשיעורים שחלקם הועברו בשידור חי וחלקם היו מוקלטים. בשלב זה לא יתקיימו בחינות

פורסם בתאריך: 15.3.20 17:24

משרד החינוך הפעיל הבוקר נוהל למידה מרחוק לאחר סגירת בתי הספר על ידי משרד הבריאות, וחלק מהתלמידים בחיפה החלו את יום הלימודים באמצעות המחשב. עם זאת, בבתי ספר רבים עדיין לא הונהגו לימודים מרחוק.

לדבריה של אסתי אזולאי – מנהלת בית הספר היסודי נאות פרס שהוא בין בתי הספר שבהם הופעלה למידה מרחוק – בשלב זה לא יתקיימו בחינות, אך אם תוך חודשיים בתי הספר לא ייפתחו, התלמידים ייבחנו באמצעות משימות הערכה מקוונות שיוטלו עליהם.

אזולאי: "נושא הלמידה מרחוק תורגל במחוז אחת לכמה חודשים, כך שהתלמידים, הוריהם והמורים כבר מכירים את המערכת הזו. מיד אחרי שהמשרד הכריז על הנוהל, כל מנהל בחר בפלטפורמה להעברת הקשר בין המורים לתלמידים ולהטמעת סדר היום החדש, כלומר איך מתקשרים עם התלמידים ומה עושים במסגרת הלימודים המקוונים עד לרמה שעתית. מרחבי הכיתות הווירטואליות נפתחו דרך אתר בית הספר".

איך עבר יום הלימודים המקוון הראשון?

"בצורה חלקה. כל תלמיד נכנס לאתר בית הספר באמצעות סיסמה וראה את מערכת השעות של הכיתה שלו. השיעורים החלו בשעה 8:30, והתלמידים ראו את המורים שלהם בווידאו קונפרנס בחדר פרטי באמצעות תוכנה של גוגל או של ספק אחר. המורים ביקשו מהתלמידים להיכנס לאולפן למידה שקיים במרחב הפדגוגי המקוון על ידי לחיצה על קישורית. השיעורים הועברו במקצועות עברית, מתמטיקה, הפגה ושחרור מתחים בעזרת ספורט, אמנות ועוד, שחלקם היו אונליין וחלקם מוקלטים".

לדבריה של אזולאי, נוסף על האולפנים למדו התלמידים יחידות הוראה שבתי הספר בנו והעלו לענן וירטואלי ואשר הועברו אליהם באמצעות קישורית: "שיעור נמשך בין 45 ל-50 דקות. בשעה 10:15 שלחנו את הילדים לארוחת בוקר כפי שהופיע להם בתכנון השבועי, ובשעה 10:35 החל שיעור נוסף. כך למעשה יצרנו שגרת לימודים".

 

 

מה עם שיעורי בית?

"התלמידים התבקשו לתרגל את החומר, והיה גם חידון מקוון. כל זה התקיים כשהמורה היה ברקע כל הזמן. אם התלמיד נתקע ולא מבין שאלה מסוימת, הוא יכול היה לפנות אל המורה. אם הוא לא רוצה לשאול אותו לפני כל הכיתה הוא יכול לכתוב לו הודעה. יש גם חוברות למידה שנסרקו עבור התלמידים, כולל ספרי לימוד שנמצאים בענן. התלמידים קיבלו היפר קישור שמאפשר להם לכתוב בתוך החוברות שהועלו לענן. הילדים צילמו את התשובות, שלחו אותן למורים וקיבלו משוב. חלק מהמשימות היו מקוונות והתלמידים קיבלו משוב אונליין, וחלק מהמשימות נפתרו ביחד".

מה קורה אם יש בית שבו גרים כמה ילדים ויש להם רק מחשב אחד?

"אין בעיה. גם המידע הזה מגיע אלינו, ולכן האתר המקוון נשאר פתוח וניתן לבצע את המשימה אחר כך. יום הלמידה המקוון אמנם מסתיים בשעה 13:00, אבל ניתן לפנות למורה גם לאחר השעה הזו. בסוף היום התכנסה כל כיתה וירטואלית לישיבת סיכום".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר