בניין אגף החינוך של עיריית חיפה (צילום: קובי פאר)
בניין אגף החינוך של עיריית חיפה (צילום: קובי פאר)

הנהגת ההורים היישובית נגד מערכת החינוך העירונית

מנייר עמדה ששלחה הנהגת ההורים היישובית לראש העיר עינת קליש רותם עולה תמונה מדאיגה של חוסר שיתוף פעולה מצד מערכת החינוך בעיריית חיפה ומשרד החינוך: "המערכת סומכת את ידיה על ההורים שייקחו חלק מרכזי בהפעלת התוכניות שלה ובמימושן". העירייה: "פעלנו באופן סדור ומקצועי"

פורסם בתאריך: 22.4.20 07:50

הנהגת ההורים היישובית בחיפה יוצאת נגד מערכת החינוך העירונית ומשרד החינוך בנושא טיפולם במשבר הקורונה – כך עולה מנייר עמדה ששלחה ההנהגה לראש העיר עינת קליש רותם, למחזיקת תיק החינוך בעיריית חיפה סיגל ציוני ולראש מערכת החינוך בעירייה אילנה טרוק.

"אנו סבורים כי הפתרונות שמערכת החינוך הלאומית והעירונית הציגו עד כה אינם מביאים בחשבון את השינוי היסודי שאנו עומדים בפניו", כותבת הנהגת ההורים, "מערכות הלמידה מרחוק שנשלחו להורים אינן מביאות בחשבון כמה בעיות מהשטח. מערכת החינוך סומכת את ידיה על ההורים שייקחו חלק מרכזי בהפעלת התוכניות שלה ובמימושן, וקיימות בעיות הן ברמה הטכנית והן ברמה הלוגיסטית".

ההורים מדגישים כי הם מציגים את הצעותיהם "מתוך רצון לקחת חלק פעיל ולבקש מהעירייה לשמש דוגמה, להיות שותפה מובילה בהתמודדות עם המשבר ברמה העירונית, ולהתגייס ולתמוך בהורים ובתלמידים". ההורים מציעים לכנס את ועדת החינוך העירונית, שעד כה קולה לא נשמע בציבור, על בסיס שבועי "כדי לתכנן, לתכלל ולעקוב אחר הנעשה, כולל בדיקת התקדמות התוכניות וניהול הסיכונים".

במכתב מפרטים ההורים המלצות שלדעתם חשוב שהמערכת העירונית תתייחס אליהן והראשונה שבהן היא שיתוף פעולה איתם. בכך מובעת למעשה ביקורת על היעדר שיתוף פעולה דווקא בתקופה זו: "הנחת היסוד להצעתנו היא שהלימודים לא יתחילו כסדרם ב-1 בספטמבר, ולכן נדרש להכין תוכנית למידה אלטרנטיבית שתתאים למציאות החדשה – דבר שדורש זמן להיערך אליו בהתאם. על מנת לאפשר זאת אנו מציעים שתי חלופות. חלופה ראשונה היא יציאה מוקדמת לחופשת הקיץ, וחלופה שנייה היא לימודים במתכונת מצומצמת עד לאמצע הקיץ, והשלמת ימי הלימוד בחגי תשרי. אנו מעלים חלופות אלו מתוך ניסיון לחשיבה מחוץ לקופסה, אך אנו בטוחים שיש חלופות נוספות. מטרתנו היא לייצר שיח בין עיריית חיפה, משרד החינוך וההורים".

 

 

המלצה נוספת היא מחשב לכל ילד, ובעניין זה כותבים ההורים: "אנו מציעים שחיפה תהיה פורצת דרך בתחום זה ותפעל לכך שהשלמת הציוד החסר, התוכנות הנדרשות וחיבורי האינטרנט הנדרשים ייעשו במימון מלא או חלקי של העירייה בהתאם למבחן הכנסה. מודל זה ודומים לו יושמו בהצלחה בערים בארצות הברית". באשר למחשב לכל מורה נכתב: "על מנת לאפשר למורי העיר לממש את הלמידה מרחוק באופן מיטבי, אנו מציעים כי חיפה תהיה החלוצה בתחום לכל הארץ ותוודא כי לכל המורים בעיר יש את הציוד הנדרש להקניית ידע ולהעברת שיעורים מרחוק, במודל דומה למודל שהוצע עבור התלמידים".

המלצה אחרת היא לימודים בשתי קבוצות גיל. הקבוצה הראשונה היא מהגן עד לכיתה ג', ובאשר אליה כותבים ההורים: "אנו מבינים כי הלימודים, ככל שיתחדשו, יהיו בקבוצות קטנות. על מנת לאפשר זאת אנו מציעים לשלב חיילות, מורות וסטודנטים לחינוך, לעבודה סוציאלית וכדומה שיגויסו לטובת העניין. בשיטה זו ניתן גם להפעיל קייטנות ובתי ספר של הקיץ על מנת לשחרר את הורים לעבודה". קבוצת הגיל השנייה היא מכיתה ד' עד לכיתה י"ב: "באופן דומה, גם בשכבות הבוגרות יש להיערך ללמידה בקבוצות קטנות, כאשר חלק מהלמידה מתבצע בבית. יש לשקול ליישם לקחים הנלמדים ממדינות אירופיות שמימשו מעבר הדרגתי לעבודה עצמית, עם מפגשים אחת ליום או יומיים למעקב אחר ביצוע המטלות. אנו ממליצים ללמוד מהנעשה בבית הספר הריאלי, שם הלמידה מרחוק מתקיימת באופן מוצלח".

בסיום מכתבם מציעים ההורים להקים חמ"ל שליטה שבו יישבו נציגי משרד החינוך, המערכת העירונית וההורים לשם "מעקב אחר יישום התוכניות והעקרונות שהוזכרו בנייר זה, בדגש על הצרכים הלוגיסטיים, הטכניים והפדגוגיים של תלמידי העיר ומוריה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "ההחלטה על למידה מרחוק היא החלטה מקצועית של משרד החינוך שאינה מביאה בחשבון את עמדת הרשויות המקומיות, כך שאת הטענות בנושא, אם וכאשר קיימות, יש להפנות למשרדי הממשלה הרלוונטיים. מתחילת המשבר נערך מינהל החינוך בכל האספקטים הנדרשים, ועיריית חיפה גייסה את כל האמצעים על מנת לאפשר לתלמידי העיר למידה מיטבית ומשמעותית עם מיקוד על הכנה לבגרויות. בכלל זה גייסנו משאבים על מנת לרכוש מחשבים ניידים עבור תלמידים שאין ברשותם מחשב, שיפרנו את תשתיות המחשוב ללמידה מרחוק, הגדרנו את המנהלים, את המחנכים, את היועצות, את הפסיכולוגים ואת קציני הביקור הסדיר כעובדים חיוניים על מנת לייצר רצף למידה גם בתקופה שבה המורים לא עבדו, פתחנו מוקדי טיפול לילדים עם צרכים מיוחדים בחיפה, בקרית חיים ובקרית שמואל ונתנו מענה באופן מיידי ל-25 גני ילדים בחינוך המיוחד ולעוד עשרה בתי ספר, פתחנו מוקדים לייעוץ ולסיוע להורים ונמשיך ונפעל ברוח זו לרווחתם של ההורים והילדים. עם כל הכבוד הראוי, לא המתנו למסמכי עמדה כאלה ואחרים שלא הגיעו אלא פעלנו באופן סדור ומקצועי. נותר רק להצר על כך שהמסמך המדובר לכאורה הובא לידיעתנו לראשונה באמצעות התקשורת. עם זאת, יש להורים בעיר דלת פתוחה ואוזן קשבת לכל פנייה, ונמשיך לראות בוועדי ההורים שותפים משמעותיים באתגרים העומדים בפנינו בימים שגרתיים ובלתי שגרתיים כאחד".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ג. סגל

    זה מה שקורה כשמחזיקת תיק החינוך היא יצור מתועב שכל מה שמעניין אותה הוא טובתה האישית. האמא של כל הילדים עלק. טינופת.

  2. לאן נעלמו צוותי החיטוי העירוניים?

    האם נעשות פעולות חיטוי במקומות בהם היו חולי קורונה??
    הסתובבתי בכל העיר ושאלתי גם חברים ומשפחה שהסתובבו בשום מקום לא רואים צוותי חיטוי,
    כולל מקומות שידוע שהיו בהם חולי קורונה אחרי פסח.
    בבקשה עיתונות חוקרת לא רק קומוניקטים מכל מיני גופים, תחקרו איפה עובדים צוותי חיטוי אם בכלל??

  3. נ.צ.

    שנה וחצי שהעבריינית המורשעת מגרבצת בראשות העיר. מישהו יכול להצביע על דבר חיובי אחד שהיא עשתה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר