חזרה ללימודים בבית הספר נאות פרס (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
חזרה ללימודים בבית הספר נאות פרס (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

מנהלי בתי ספר: דינה של הפעימה השנייה להיכשל

חזרתן של כיתות ד'-ו' למעגל הלימודים במתווה הנוכחי, שבו הכיתות מפוצלות, מדירה שינה מעיניהם של מנהלי בתי הספר בחיפה: "נכון לעכשיו, אין להם מקום בבית הספר כי תלמידי כיתות א'-ג' שפוצלו תופסים פיזית את כל הכיתות בבית הספר וגם את כל המורים, כך שאין על מה לדבר"

פורסם בתאריך: 6.5.20 08:05

בסיום היום הראשון ללימודים של כיתות א'-ג' בעידן שאחרי סגר הקורונה שורר בקרב המנהלים בבתי הספר בחיפה חשש כבד שהפעימה השנייה – חזרתן של כיתות ד'-ו' למעגל הלימודים במתווה הנוכחי – אינה אפשרית ודינה היא להיכשל.

מבדיקת "כלבו – חיפה והקריות" עולה כי שיעור התלמידים בכיתות א'-ג' שחזרו אתמול (שלישי) ללימודים עומד על ממוצע של 70 אחוז – כעשרה אחוזים יותר מהנתונים שפרסם מחוז חיפה במשרד החינוך באשר לבתי הספר בעיר.

מנהלת בית ספר בחיפה: "נתון של 70-60 אחוז הוא נתון יפה, אם כי לא מרשים במיוחד. משרד החינוך מבקש מאיתנו מדי יום להעביר לו את מספר התלמידים שהגיעו לבית הספר עד לרמת הכיתה. אני מדברת עם ההורים ורואה חרדה גדולה ותחושה של חוסר ודאות. יש הורים שמנסים לבדוק את השטח לפני שהם שולחים את ילדם לבית הספר. מה שמעניין אותי לדעת הוא מה יקרה בפעימה השנייה. אף אחד לא מדבר על זה אבל איך רוצים שאפצל כיתות ואעשה קפסולות? זה לא יחזיק. לא חשבו על זה, כמו שיש הרבה דברים אחרים שלא חשבו עליהם. רב הנסתר על הגלוי".

 

 

מנהלת נוספת: "מה שתלוי בנו עובד. כל הילדים הגיעו הבוקר עם הצהרות הבריאות, והשיעורים התנהלו היטב, אבל מה שמדאיג אותי זה הפעימה השנייה. אנחנו מקווים שלא נקבל הודעה על הפעלתה יום לפני כן בחצות. במתווה הלימודים הנוכחי זה בלתי אפשרי לביצוע, אי אפשר להכניס גם את כיתות ד'-ו'. צריך להחליט – או שכולם חוזרים למערכת הרגילה כפי שהיה עד להפסקת הלימודים או שיהיו שתי משמרות או שימצאו פתרונות מחוץ לבית הספר, כמו למשל לפזר את התלמידים במתנ"סים, כך שאני לא אהיה אחראית עליהם כי אני אהיה עסוקה עם כיתות א'-ג'. הקפסולות גרמו לכך שאי אפשר להשתמש להוראה רק בצוות של כיתות א'-ג' אלא חייבים את הצוות של כיתות ד'-ו'".

מנהלת של בית ספר אחר אמרה: "אלינו הגיעו מספרים יפים מאוד של תלמידים. היומיים שקיבלנו כדי להתארגן היו במקום, והיום הכל תקתק כמו שצריך. לגבי הפעימה השנייה, לא ברור לי מה הכוונה שנעבוד באותה המתכונת עם כיתות ד'-ו'. נכון לעכשיו, אין להם מקום בבית הספר כי תלמידי כיתות א'-ג' שפוצלו תופסים פיזית את כל הכיתות בבית הספר וגם את כל המורים, כך שאין על מה לדבר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הקרקס הזה יגמר באסון

    כל החזרה המזורזת הזאת לבתי הספר נראית כמו משחקים והימורים על בריאות התלמידים
    מספיק מורה אחת עם קורונה לסגור את כל בית הספר ולהכניס כיתות שלמות לבידוד

    לא ברור איזה כללים בודקים? לתלמידים לא בדקו חום וממילא ההדבקה במשך שבוע היא ללא סימנים בכלל
    אז מה שווה בדיקת החום הזאת?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר