בית הספר הפתוח
בית הספר הפתוח

הורי הפתוח נגד מתווה חצאי השבוע לגנים

ועד ההורים בבית הספר הפתוח טוען כי המתווה שאושר לגנים - לימוד בחצאי כיתות במשך שלושה ימים בשבוע בלבד - אינו רלוונטי לשני הגנים, ומבקש ממשרד החינוך אישור להפעלת מתווה מיוחד שבו יפעלו הגנים חמישה ימים בשבוע: "בבית הספר יש די והותר מרחבים וכיתות". משרד החינוך דחה את הבקשה

פורסם בתאריך: 8.5.20 14:42

ועד הורי התלמידים בבית הספר הפתוח והגנים של בית הספר מבקש ממנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל בדחיפות אישור להפעלת מתווה מיוחד להפעלת הגנים בפתוח. הגנים אמורים להיפתח כבר ביום ראשון הקרוב, ולטענתם של ההורים, המתווה שאושר לגנים – לימוד בחצאי כיתות במשך שלושה ימים בשבוע בלבד – אינו רלוונטי לגני הפתוח.

ההורים טוענים כי במתווה שאושר "תידרש השתתפות של גננת משלימה. גננת זו, על אף שהיא מקסימה ומצוינת ואיננו מערערים על כך חלילה, תעבור על פי הנהלים בין גנים שונים בבית הספר וברחבי העיר, (אפילו עד שישה גנים, ותיחשף לעשרות ילדים. כמובן שמבחינה בריאותית זה פחות טוב מאשר צוות קבוע לחמישה ימים. נוסף על כך, המשמעות של צמצום הימים היא קריטית ליכולתם של 50 המשפחות של ילדי הגנים בפתוח לשוב לעבודה ולהתפרנס בימים קשים אלו. למותר לציין כי גם לילדים יהיה טוב יותר מבחינה לימודית ונפשית לחזור לשגרה מלאה יותר, וזה אף חוסך את עלותו של היום השישי למערכת. אין שום סיבה, בריאותית או מינהלית, למנוע זאת, וחזרה כזו תעמוד בכל דרישות משרד הבריאות באופן מדוקדק, כפי שקורה היום גם עם כיתות א'-ג' בבית הספר אשר עומדות בנהלים אות לאות".

 

 

בבית הספר הפתוח פועלים שני גני חובה שמהווים חלק מהחטיבה הצעירה בבית הספר. "בתחילת השבוע אמורים היו הגנים לחזור לפעילות בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך", כתבו ההורים להראל, "אלא שברגע האחרון, ואחרי שהצוות (וגם ההורים והילדים) נערך היטב לחזרה, נודע לנו כי החזרה ללימודים לא אושרה משום שטרם אושרה חזרה של גנים בכל הארץ. המתנו בסבלנות לחזרתם של כל הגנים, וכעת נודע לנו כי המתווה שעליו מדובר הוא של חזרה בחצאי כיתות בלבד ולשלושה ימי לימודים בשבוע בלבד. מובן לנו מדוע זהו המתווה בגנים הפועלים עצמאית, וממילא הנחיות משרד הבריאות אינן בשליטתך או בסמכותך, אך המתווה הזה אינו רלוונטי לגנים בבית הספר הפתוח שיכולים לעמוד גם במתווה של חמישה ימי לימודים".

ההורים ביקשו מהראל להפעיל את סמכותו ואת שיקול דעתו לשינוי הגזרה וכתבו כי "בבית הספר הפתוח, בניגוד לגנים הפועלים במבנה קטן, יש די והותר מרחבים וכיתות אשר מאפשרים פעולה של שני הגנים אשר יחולקו כל אחד לשתי קבוצות (קפסולות) נפרדות. הצוות עמל קשה מאוד במשך כל השבוע על מנת להכין את הכיתות החדשות והמקוריות לצורך קליטת התלמידים".

לטענתם של ההורים, בפתוח יש מספיק כיתות פנויות גם אם יחזרו ללימודים כיתות נוספות בזמן הקרוב, משום שיש בבית הספר גם חטיבה עליונה של כיתות ז'-ט', וניתן לייצר בבית הספר הפרדה מלאה בין קבוצות הגן, כולל חדרי שירותים וחצרות נפרדים.

"אנו פונים אליך בדחיפות רבה להתאים את המתווה לתנאים הנ"ל ולאפשר למידה של חמישה ימים בקבוצות של עד 17 ילדים בכל קבוצה עם שני אנשי צוות, בהתאם לנוהל של משרד הבריאות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד הנחה את הנהלת החטיבה הצעירה בפתוח לפעול אך ורק בהתאם למתווה שאושר בכל חיפה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר