גן ילדים (צילום: תומר אפלבאום)
גן ילדים (צילום: תומר אפלבאום)

שווים פחות: ילדי הגנים בחינוך המיוחד לא ילמדו בל"ג בעומר

רק הבוקר הודיעה עיריית חיפה כי גני הילדים יפעלו מחר - ל"ג בעומר - כסדרם בהנחייתה של ראש העיר עינת קליש רותם, אלא שהורים לילדים בגנים בחינוך המיוחד קיבלו אחר הצהריים הודעה כי הגנים לא ייפתחו מחר. אם לילד על הרצף האוטיסטי: "שוב הילדים שלנו משלמים את המחיר"

פורסם בתאריך: 11.5.20 17:16

הורים לילדים שלומדים בגנים בחינוך המיוחד קיבלו היום (שני) אחרי הצהריים הודעת ווטסאפ שבה נכתב כי הגנים לא ייפתחו מחר – ל"ג בעומר. כזכור, הבוקר בישרה עיריית חיפה כי בהנחייתה של ראש העיר עינת קליש רותם יפעלו מחר הגנים בעיר כסדרם, אך בהודעה נמנעה העירייה לציין כי גני החינוך המיוחד אינם כלולים בה.

בהודעה שקיבלו ההורים נכתב: "לאחר בדיקה שנערכה מול הרשות, לא ייפתחו מחר גני החינוך המיוחד בעיר בשל מחסור בכוח אדם ברשות ואילוץ להכניס ממלאי מקום, ונוסף על כך הצורך והחיוניות להמשיך במתכונת ההנחיות לשמירת הבריאות של כולם. חג שמח, ניפגש ביום רביעי".

אם לילד על הספקטרום האוטיסטי שלומד בגן תקשורת קיבלה את ההודעה אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני אמא לילד בן 5.5 בחינוך המיוחד שלומד בגן תקשורת (גן חובה; ש"מ) בחיפה. איך העירייה פרסמה הבוקר הודעה רשמית על פתיחתם של כל גני הילדים מחר, בעוד שאנחנו ההורים קיבלנו הודעה אחרת? איפה האמינות? איפה השקיפות? למה הוחלט בעירייה לא להפעיל את הגנים הללו ולמה להודיע על כך ברגע האחרון?".

 

 

את האצבע המאשימה מפנה האם לראש העיר: "איפה עינת קליש רותם? למה היא לא משמיעה את קולה? בבוקר היה חשוב לציין שהיא זו שהנחתה על פתיחת הגנים, ומה עכשיו? אני מצפה ממנה שתבין את המצב. עד כה היינו בסגר ארוך בגלל הקורונה, וזה ממש לא פשוט להיות בסגר עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. לכן חשוב מאוד שמחר הם ילמדו בגן כמו כולם. זה חשוב לבריאות הנפשית שלהם וגם שלנו ההורים. מה, ילדי הגנים לחינוך מיוחד שונים מילדי החינוך הרגיל מבחינת זכאות לגן?".

לדבריה של האם, העירייה פנתה לסייעות שעובדות בחינוך המיוחד והציעה להן לעבוד מחר בגנים של החינוך הרגיל: "שוב הילדים שלנו משלמים את המחיר, כמו בנושא ההסעות וכמו בכל דבר אחר".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "עובדי החינוך המיוחד, ובהם הצוותים החינוכיים והפרה רפואיים (שהם עובדי משרד החינוך), יהיו מחר בחופש בכל הארץ, ולפיכך החינוך המיוחד לא יפעל מחר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. גדי

    שתי חלאות האדם – ראש העיר העבריינית המורשעת ומחזיקת תיק החינוך שמלקקת לה את התחת – הן האסון הכי גדול של העיר הזאת. צריך לתבוע אותן אישית על מעלליהן ושישלמו על כך מכיסן התופח.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה עם הסייעות שהם עובדות של עיריית חיפה , זה לא נחשב? הרי הם יכולות ורשאיות לפתוח את הגנים במתכונת של 2 סייעות. העלימו אותם?? מה קורה כאן ?

  3. יאנה

    בחרנו בראש העיר שדיברה כל כך יפה לגבי ילדים מיחדים. אבל מה בסוף … אנו עיר היחידה שאין הסעות וגם לא לומדים מחר. נקודה טובה למחשבה לגבי בחירות הבאות

  4. עו״ס

    איך אפשר להתעלל באוכלוסיה הכי חלשה?
    איפה ההבנה לצרכים של ילדים אלה?
    איפה איפה איפה החמלה?

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט בושה ותעודת עניות לעירייה הזאת ולעומדים בראשה.
    למה להתעלל בחינוך מיוחד? למה לא להחזיר את הילדים הללו שזקוקים יותר מכל לטיפולים?

  6. שרית

    שקר וכזב הרבה ערים בארף הפעילו גם את החינוך המיוחד היום, אגב אצלי במועצה גם כל הגנים למדו היום למעט חינוך מיוחד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר