מורה ותלמידים בכיתה (צילום: תומר אפלבאום)
מורה ותלמידים בכיתה (צילום: תומר אפלבאום)

מערכת החינוך בחיפה תשוב לפעילות מלאה ביום שלישי

בתום ישיבה שערכה הנהלת עיריית חיפה הוחלט כי על אף שמשרד החינוך הורה על חזרתה של כל מערכת החינוך בארץ לפעילות מלאה ביום ראשון, תלמידי כיתות ד'-י' בעיר ישובו ללימודים ביום שלישי. וגם: כל מה שרציתם לדעת על המתווה החדש

פורסם בתאריך: 15.5.20 08:13

הנהלת עיריית חיפה קיימה אתמול (חמישי) בערב ישיבת היערכות והחליטה כי מערכת החינוך בעיר תשוב לפעילות מלאה ביום שלישי.

"בהמשך להודעה המבורכת על חזרה לשגרה במערכת החינוך", נכתב בהודעתה של העירייה, "נבקש לעדכן אתכם ההורים כי ביום ראשון הלימודים בגנים ובבתי הספר ימשיכו לפי המתווה הנוכחי, כלומר גנים, כיתות א'-ג' וכיתות י"א ו-י"ב בלבד, בקבוצות הקיימות ללא שינוי. כל מערכת החינוך על כל שכבות הגיל נערכת מחדש בהתאם להנחיות העדכניות של משרד החינוך ותיפתח ביום שלישי, וזאת על מנת לאפשר לצוותי החינוך להיערך מחדש לקליטתם של כל התלמידים, ולעמוד בכל ההנחיות הנוגעות להיגיינה ולשמירה על כללי הבטיחות בצורה המיטבית".

ראש העיר קרית ביאליק אלי דוקורסקי הודיע כי החליט בשיתוף עם מנהלי בתי הספר על חזרה הדרגתית. ביום ראשון ישובו ללימודים תלמידי כיתות ז'-י' ויצטרפו לילדי הגנים, לתלמידי כיתות א'-ג' ולתלמידי כיתות י"א ו-י"ב. ביום שלישי יחזרו ללימודים תלמידי כיתות ד'-ו' ותחודש פעילותם של הצהרונים במסגרות הגנים ובתי הספר. המוסדות העל יסודיים בחינוך מיוחד יחזרו למתכונת מלאה, כולל הזנה, ביום ראשון, והגנים ובתי הספר היסודיים יחזרו למתכונת מלאה ביום שלישי.

מעיריית קרית מוצקין נמסר כי ייעשו כל המאמצים לפתוח את הלימודים כבר ביום ראשון בכל מערכת החינוך בעיר. מעיריית קרית אתא ומעיריית קרית ים נמסר כי הם מחכים לקבל את מתווה החזרה ממשרד החינוך לפני שיקבלו החלטה.

 

 

עיקר המתווה

משרד החינוך פרסם את מתווה החזרה לשגרה מלאה, ולפיו "יש להקפיד על היגיינה בהתאם להנחיות משרד הבריאות אשר כוללות שטיפת ידיים והפרדה מיטבית בשירותים. כל תלמיד יציג הצהרת בריאות בחתימת ההורים בהגיעו לבית הספר, ולא – הוא לא יורשה להיכנס למקום. יש להקפיד על עטיית מסיכה בשטחים הפתוחים במהלך ההפסקות, ותלמידי כיתות ד' ומעלה יחבשו מסיכות גם בשיעור עצמו. בהפסקות האוכל תהיה הקפדה על מרחק של שני מטרים בין התלמידים. ההפסקה בין השיעורים תהיה מדורגת. בתי הספר יפעלו להעביר את מירב הפעילות למקומות שמאפשרים מרחק של שני מטרים בין תלמיד לתלמיד. אם תתגלה תחלואה במוסד חינוכי, המוסד ייסגר לפעילות בהתאם להנחיות המשרד ומשרד הבריאות".

תחזוקה וניקיון

במתווה הוקדש ראש פרק לניקיון בית הספר עד לפרטי החומרים שבהם יש להשתמש לביצוע החיטוי: "הרשות או הבעלות על בתי הספר יכינו את המוסדות לפתיחה מלאה בהתאם להנחיות ההיגיינה והניקיון הנדרשים. פעילות זו תכלול את ניקוי הכיתות, השירותים, המסדרונות, המעקות, הידיות וכל מתקן או אביזר שהתלמידים נוהגים לגעת בהם בשגרת הפעילות הלימודית. מבנה המוסד, הציוד, המתקנים והחצר יהיו נקיים בכל עת. במרחבי המוסד החינוכי יונחו פחי אשפה במידה מספקת. בחדרי השירותים יוצבו סבונים או בקבוקי סבון נוזלי ונייר ניגוב. במרחבי המוסד החינוכי יוצבו במקומות בולטים שלטי הסבר הכוללים תרשימים שמנחים כיצד לשטוף ידיים ולחבוש מסיכות".

שיתוף הורים

פרק נוסף במתווה מתייחס לעדכון ההורים ולשיתופם: "מנהל המוסד החינוכי ישלח לתלמידים ולהוריהם אגרת הנחיות קורונה אשר תרכז רשימת הנחיות והסברים מפורטים וברורים. מוצע גם לשקול מתן תדריך חזותי באמצעות האינטרנט ואפליקציית זום. נוסף על כך, בית הספר ישתף את ההורים בהיערכות ובהסברה לילדים".

באשר לגני הילדים נכתב: "מוצע לגננות לקיים להורים, כולם ביחד או בקבוצות, תדריך ויזואלי בזום או באמצעות האינטרנט כדי לפרט ולהסביר על אופן ההתנהלות החדשה. מומלץ שהתלמידים יקפידו על כללי שמירת מרחק פיזי, על כללי היגיינה ועל התנהגות מונעת בטוחה בהתאם להנחיות משרד הבריאות בזמנם הפנוי ובפעילויות אחר הצהריים".

היגיינה אישית

בראש הפרק העוסק בכללי היגיינה אישית נכתב כי יש לוודא כי התלמידים ישטפו ידיים מיד בהיכנסם למוסד החינוכי ולהנחותם לגשת ישירות לכיתה שנקבעה להם מראש כדי למנוע התגודדות של התלמידים במסדרונות. "על התלמידים ועל הצוות להקפיד על שטיפת ידיים לעתים תכופות במהלך יום הלימודים, תוך הקפדה יתרה לאחר שימוש בשירותים ולפני החזרה למרחב הציבורי", נכתב, "על התלמידים לאכול רק בכיתת הלימוד הקבועה, כל אחד ליד שולחנו, תוך הנחת מפית על השולחן. ככל שאין מדובר במפית חד פעמית שנזרקת בתום הארוחה אלא במפית רב פעמית, יש להקפיד ולכבס את המפית מדי יום או להביא מפית נקייה אחרת מדי יום. בזמן הארוחה והפסקת האוכל יש להקפיד על מרחק של שני מטרים בין תלמיד לתלמיד. בסיום הארוחה על כל תלמיד לנקות את שולחנו. יש לזרוק את שאריות המזון בפחי האשפה. אין להסתובב עם אוכל מחוץ לכיתת הלימוד. בתום הארוחה יש לרחוץ ידיים במים ובסבון. אין להעביר ציוד אישי או אחר מתלמיד אחד לשני".

על גני הילדים נכתב כי "על הגננת להגדיר מראש ערכות משחקים שמותאמות בנפרד לכל קבוצה. השימוש במשחקים יהיה לקבוצה המוגדרת בלבד. על התלמידים לדאוג לניקיון כללי באזור הישיבה והשולחן האישי. בחזרה מהפסקה על התלמידים להקפיד על שטיפת ידיים טרם הכניסה לכיתה".

עטיית מסיכות

לכללי עטיית המסיכות מוקדש במתווה פרק מיוחד, ולפיו שימוש במסיכות הוא חובה מגיל 7 ומעלה במרחב הציבורי: "בזמן השיעור חייבים תלמידים מכיתה ד' ומעלה בחבישת מסיכה. מחוץ לכיתה ובזמן ההפסקה יש צורך במסיכה החל מכיתה ב' ומעלה. בגן הילדים יעטו מסיכות רק הצוותים".

כניסה והזדהות

פרק נוסף הוקדש לכללי כניסה למוסד החינוכי. "בכל בית ספר יפעלו כל שערי הכניסה", נכתב, "השערים יהיו מפוקחים באופן רציף בהתאם להנחיות האבטחה תוך הנחיית התלמידים להזדהות בכניסתם. בכל שער כניסה למוסד החינוכי יוצב איש צוות כמורה תורן במסגרת תורנות יומית שתיקבע על ידי המנהל. עיקרי תפקידו הם לקיים בקרה באופן שבו לא תיווצר התגודדות בפתחי הכניסה ולשמור על מרחק של שני מטר בין תלמיד לתלמיד ובין עובדי ההוראה בכל עת. יש להנחות את התלמידים אל הכיתות שנקבעו להם במסגרת מתווה הפעילות החינוכית".

"בשורה ענקית"

פרקים אחרים במתווה עוסקים בכללי התנהגות בשגרת לימודים, בכללי היגיינה כיתתית, ובהנחיות במקרה של התגלות תחלואה של תלמיד או עובד הוראה במוסד.

מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "הממשלה אישרה את החזרה של מערכת החינוך, מגני הילדים עד לכיתה י"ב, באופן מדורג והדרגתי החל מיום ראשון. זוהי בשורה ענקית לציבור ההורים ולקהילת החינוך של מחוז חיפה, ואני מאחל הצלחה לכולנו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אביאל

    בלי קשר דווקא לקורונה אולי בעקבותיה בתי הספר יהיו בסטנדרט יותר סביר ונורמלי של ניקיון. זו בעיה נצחית וחווים אותה גם מבוגרים שמגיעים לחוגים בבתי ספר אחר הצהריים.

    זה כמו תחנות אוטובוסים מרכזיות. כשבנו את החדשות כמו קניונים ומשקיעים יותר בניקיון אז הן כן יכולות להיוץ הרבה יותר נקיות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר