המכללה האקדמית גורדון לחינוך (צילום: מיקי אופק)
המכללה האקדמית גורדון לחינוך (צילום: מיקי אופק)

גורדון: תוכנית מקוצרת להכשרת אקדמאים מובטלים למורים

במכללה האקדמית גורדון לחינוך תיפתח התוכנית "קיוון חדש" שתכשיר מובטלי קורונה אקדמאים לעבודה בבתי הספר כבר בשנת הלימודים הקרובה. התוכנית תועבר באמצעות אפליקציית זום, חלקה הארי יימשך 12 שבועות בלבד, והבוגרים יקבלו תעודת הוראה בסוף שנת הלימודים הבאה לאחר השלמת הלימודים והכשרה מעשית

פורסם בתאריך: 18.5.20 13:03

המכללה האקדמית גורדון לחינוך תפתח ביום ראשון תוכנית מיוחדת למובטלי קורונה אקדמאים שתכשיר אותם לעבודה בבתי הספר כבר בשנת הלימודים הקרובה. התוכנית שנקראת "קיוון חדש" תועבר באמצעות אפליקציית זום, ובמסגרתה תכשיר גורדון מורים להומניסטיקה (מקרא, ספרות ותקשורת) בבתי ספר יסודיים, להוראת מתמטיקה לחינוך העל יסודי ולחינוך לגיל הרך.

חלק הארי של הלימודים יתקיים בסמסטר מיוחד שיימשך 12 שבועות רצופים ללא חופשות, שבו ילמדו המשתתפים שעות שבועיות של קורסים מקוונים במשך חמישה ימים בשבוע. הקורסים שיילמדו בתוכנית עוסקים בפסיכולוגיה, בסוציולוגיה, בדידקטיקה, בפדגוגיה ובטכנו-פדגוגיה. ההשתלבות של המורים החדשים בהוראה בבתי הספר תיעשה בליווי מלא של מדריך פדגוגי וחונך.

דגם ההתנסות שיופעל בתוכנית נקרא "דגם תוך תפקידי", שמשמעותו היא התנסות בהוראה במקביל להתמחות, אשר מתקיימת בשגרה רק לאחר סיום ההכשרה. כעת, בשל המצב, 80 אחוז מהלימודים יתקיימו בשלושת החודשים הראשונים, והיתרה בהיקף של 20 אחוז מהלימודים תושלם במהלך השנה הבאה במקביל לעבודה מעשית בהוראה, ובסיומה יהיו הבוגרים זכאים לתעודת הוראה ולרישיון הוראה. .

 

 

התוכנית "קיוון חדש" היא פרי יוזמתם של משרד החינוך ושירות התעסוקה, ומטרתה היא לסייע במשבר האבטלה של מאות אלפי העובדים במשק שפוטרו או הוצאו לחל"ת במהלך משבר הקורונה, ובהם 40,000 בעלי תארים אקדמיים. התוכנית נבנתה לפי המתווה של משרד החינוך להכשרת מורים, וכדי להתקבל אליה נדרשים המועמדים לעבור ריאיון אישי ומבחן התאמה ארצי. בגורדון מציינים כי המכללה היא היחידה באזור חיפה שתפעיל את התוכנית לאחר שזכתה במכרז שקיים לאחרונה משרד החינוך.

נשיא המכללה פרופ' יחזקאל טלר: "המכללה נבחרה באמצעות קול קורא שיצא משירות התעסוקה ומשרד החינוך בשל ניסיונה הרב בהכשרת אקדמאים. אנו מציעים זה שנים רבות תוכניות הכשרה להוראה עבור אקדמאים, ובכל שנה זוכים להיענות רבה. הסטודנטים שעברו אצלנו הסבה השתלבו בהצלחה בבתי הספר במחוז חיפה ובמחוז הצפון של משרד החינוך, גילו יוזמות ופיתחו מיזמי חינוך חדשים. אנו מקווים כי הסטודנטים החדשים שיגיעו יזכו להמשיך את דרכם של אקדמאים שעברו את התוכנית בשנים הקודמות ויתוודעו למקצוע שימלא אותם תחושת סיפוק ומיצוי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אילנה

    יש אנשים שהם מורים ומחנכים מלידה גם אם הם עובדים בעבודות אחרות. יש מורים ומנהלי ב"ס שהגיעו בטעות למקום זה וחבל על הילדים שנפלו לידיהם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר