נערות במכנסיים קצרים (צילום: Getty Images, Image Source)
נערות במכנסיים קצרים (צילום: Getty Images, Image Source)

אורט דפנה בקרית ביאליק: כן למכנסיים קצרים לבנות

קבוצה של תלמידות משכבת כיתות ט' בחטיבת הביניים אורט דפנה בקרית ביאליק פנתה למנהלת בית הספר רעיה טובול בבקשה לאשר להן להגיע ללימודים במכנסיים קצרים. המנהלת שיתפה את הצוות החינוכי ואת מועצת התלמידים, וביחד הם הגיעו להחלטה לאפשר שבוע של ניסיון

פורסם בתאריך: 19.5.20 10:51

קבוצת תלמידות משכבת כיתות ט' בחטיבת הביניים אורט דפנה בקרית ביאליק פנתה למנהלת בית הספר רעיה טובול בבקשה לאשר להן להגיע ללימודים במכנסיים קצרים, ונענתה בחיוב.

בפנייה למנהלת טענה שקד להב מכיתה ט' 2, שמונתה לדוברת הקבוצה, שבשל מזג האוויר השרבי ייתקלו הבנות בקושי רב במהלך יום הלימודים. אך מה שנגע במיוחד ללבה של טובול היה הדברים שאמרה להב על תהליך ההתבגרות שעברו התלמידים במשך התקופה הארוכה שבה הם נאלצו לשהות בבית, ועל המוטיבציה ועל האחריות שהיו מנת חלקם במהלך הלמידה מרחוק, ובקשתה להמשיך לסמוך עליהם ולהאמין בהם גם עכשיו.

 

 

הטיעונים שהעלתה התלמידה נפלו על אוזניים קשובות והתחברו לערכים שבית הספר מקנה לתלמידים ומבקש לקיים הלכה למעשה. טובול פנתה לרכזות השכבה, וביחד הן חשבו על תוכנית פעולה. הן שיתפו את מועצת התלמידים ואת יו"ר מועצת התלמידים נועה זיקרויסקי, והוחלט להעביר את האחריות בעניין אל התלמידים עצמם.

בעקבות כך שלחה מועצת התלמידים הודעה לכל תלמידי בית הספר שבה נכתב: "לקראת החזרה ללימודים פנתה המועצה להנהלה והוחלט לאפשר לבנות להגיע עם מכנסיים קצרים (לא מכנסיים ממש ממש קצרים, בכל זאת – בית ספר). השבוע הוא שבוע ניסיון, ובשבוע הבא תתקיים ישיבה ויוחלט אם להמשיך בכך. שיתוף פעולה של כולם יעזור בכך".

טובול: "חשוב לציין שהמכנסיים הקצרים הם רק מטאפורה ליכולת של בית ספר להעצים תלמידים, לסמוך עליהם ולעודד יזמות חברתית לצד יוזמות אחרות. אני גאה מאוד בתלמידי, באנשי הצוות החינוכי, בקשר האנושי וביכולת של התלמידים להביע את עצמם ולהצליח".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אילנה

    יש ויש. כבוד למנהלת בה"ס ולתשומת לבה וכל היתר, שמעתי עכשיו ברדיו שיש בתי ספר שאוסרים זאת. אם פנתה לבכיר במש׳ החינוך. כאשר שמע שבתה בכתה י׳ ענה שהבנים לא יוכלו ללמוד שכן "את יודעת כמה הורמונים יש לבנים בגיל הזה?" ואני תוהה כמה הורמונים יש לבנות למראה הבנים במכנסים קצרות !

  2. אילנה

    הגבתי כאן לנושא המכנסים הקצרות ועניתם שכבר הגבתי לזאת. ואני תוהה מתי הספקתי להגיבלכתבה שאני רואה אותה פה לראשונה

  3. תלמיד

    המכנסיים בתמונה שמצורפת לכתבה הן ייצוג לא נכון של המחאה. תמיד הולכות איתן בנות בבתי ספר.
    תפסיקו לחפור.
    בנות פרחות טיקטוק רוצות להסתובב עם תחתונים שכל הישבן בחוץ וזה דוחה.
    אם בן היה מגיע לבית ספר עם תחתונים היו מעיפים אותו מהבית ספר לאלטר או מדווחים למשטרה… איפה השיוון פה?!?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר