בניין אגף החינוך של עיריית חיפה (צילום: קובי פאר)
בניין אגף החינוך של עיריית חיפה (צילום: קובי פאר)

מנהלי בתי הספר היסודיים בחיפה דורשים חזרה לשגרה

מנהלי בתי הספר היסודיים בחיפה דורשים מהעירייה להחליט על חזרה של בתי הספר לשגרה מלאה, וזאת לנוכח העברת האחריות בעניין מהממשלה אל הרשויות המקומיות. מנהלת בית ספר: "לא הגיוני שילדים ימשיכו לשבת עם מסיכות בכיתות בזמן שבחוץ כולם מתערבבים עם כולם"

פורסם בתאריך: 24.5.20 10:04

מנהלי בתי הספר היסודיים בעיר דורשים מעיריית חיפה להחזיר את בתי הספר לשגרה מלאה, וזאת לאחר שהממשלה העבירה את זכות ההחלטה בעניין אל הרשויות המקומיות. המנהלים מבקשים לוותר על ההנחיה לעטות מסיכות בשיעורים ולהפסיק את ההפסקות המדורגות, ולדבריהם אמורה הנהלת העיר להתכנס היום (ראשון) ולהחליט בסוגיה.

בתוך כך, רבים מבתי הספר היסודיים בחיפה שלחו כבר אתמול הודעת ווטסאפ להורי התלמידים שבה נכתב כי העירייה ביקשה מהם לסיים היום את יום הלימודים בשעה 12:55. מנהלים ששוחחו עם "כלבו – חיפה והקריות" הסבירו כי הודעה זו נשלחה בהמשך לדרישת המנהלים לחזור לשגרה של ממש ולא בטפטופים.

 

 

מנהלת בית ספר בחיפה: "לא הגיוני שילדים ימשיכו לשבת עם מסיכות בכיתות בזמן שבחוץ כולם מתערבבים עם כולם. ההפסקות המדורגות, שמחייבות את הילדים לאכול במרחק של שני מטרים האחד מהשני, מכניסות את בתי הספר ואת הצוותים ללחץ מיותר של פיקוח שכבר לא קיים בחוץ. מכיוון שההחלטה עברה לפתחן של רשויות המקומיות, דרשנו מהעירייה להחליט בעניין".

מהן הדרישות שלכם מהנהלת העירייה?

"שנמשיך את ההתנהלות כפי שהיא היתה בשבוע שעבר. בגלל השרב הוחלט שאין צורך לעטות מסיכות בשיעורים, ובחלק מבתי הספר הסתיימו הלימודים בשעה מוקדמת מהרגיל. החום הקיצוני מאחורינו, ואנחנו כבר עמוק בתוך השגרה. חייבים לעשות משהו, ואנחנו מקווים שההחלטה אכן תהיה חזרה לשגרה. נתוני התחלואה בחיפה הם טובים ואין כמעט נדבקים בקורונה, אז אפשר כבר לשחרר".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית חיפה עובדת בתיאום מלא עם הנהלת משרד החינוך במחוז חיפה, והיא ונענתה לבקשתם של מנהלי בתי הספר היסודיים להשאיר את מערכת השעות כפי שהתקיימה בשבוע שעבר, וזאת על מנת לאפשר חזרה הדרגתית מתואמת ומבוקרת, להקל על העומס המוטל על המורים בכל הקשור לתורניות הנדרשות, לעמוד בתו הסגול תוך שמירה על בריאות הילדים ולאפשר להורים איסוף אחיד של הילדים בשכבות הגיל השונות. נוסף על כך, מהיום חלה חובת חבישת מסיכות לאורך היום – מהלך שצפוי להקשות על הילדים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. נועה

    למה צריך לסיים את הלימודים שעה מוקדם מהרגיל?
    למה ממשיכים עם המוטו של חזרה הדרגתית?
    למה כל הזמן להקל על העומס המוטל על המורים?
    מי מקל על עובדים אחרים במשק?
    תפסיקו כבר, שיעשו את העבודה שלהם . גם ככה הם לא מסכימים לתת פסיק מעבר להסכמי העבודה שלהם.

  2. אחת שאכפת לה

    להוריד לאלתר את הדרישה למסכות בבתי הספר. יש ילדים שסובלים מזה באופן ממשי, ולהחזיר את הלימודים לשגרה ולמערכת השעות הרגילה.

  3. באף בית ספר כבר אין מסכות. הכל הצגה בצילומים לכתבות

    שום עומס לא מוטל על המורים. ועוד פחות על המנהלים.
    התלמידים בעצמם מורידים מסכות וחלקם אפילו לא באים לבית ספר עם מסכה.
    הכל הצגה אחת גדולה לתקשורת. נתראה בגל השני של ההדבקה,

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר