גן פאר בקרית שמואל
גן פאר בקרית שמואל

מחדל צהרון פאר: העירייה מטילה אחריות על משרד החינוך

במכתב תשובה שנשלח מאגף פניות הציבור בעיריית חיפה לנציג ההורים של ילדי צהרון פאר בקרית שמואל, שעדיין לא נפתח מחדש, נכתב כי היחידה לצהרונים במערכת החינוך העירונית פועלת לפי מתווה משרד החינוך שלא מאשר איחוד של יותר משלוש קבוצות מגנים שונים. בינתיים ההורים משלמים את המחיר

פורסם בתאריך: 3.6.20 19:41

עיריית חיפה מטילה את האחריות לאי פתיחתו של צהרון פאר בקרית שמואל על משרד החינוך – כך עולה ממכתב תשובה שנשלח מאגף איכות השירות ופניות הציבור בעירייה לנציג ההורים של ילדי הצהרון.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" לפני שבוע, העירייה הותירה עשרות ילדים בקרית שמואל, אשר לומדים באשכול גני חובה וטרום חובה מהזרם הממלכתי דתי, ללא צהרון. הצהרון העירוני היחיד שפועל בקרית שמואל נמצא בגן פאר ומשרת עוד שלושה גנים – שקדים, רימונים וטוהר – ולטענתם של ההורים, הסיבה לכך שהעירייה לא רוצה לפתוח את הצהרון היא כלכלית.

אם לילד בצהרון אמרה אז כי מהעירייה הובטח כי הצהרון ייפתח רק באמצע יוני כי מספר הילדים הוא גדול מדי לקיומו של צהרון, ולפי הנחיות משרד הבריאות הם לא יכולים לקיים פעילות עם קבוצה גדולה כל כך של ילדים. "ביקשנו שיפצלו את הילדים לחטיבות גיל שונות כמו שהם עשו בשאר הצהרונים בעיר, אבל הם לא מסכימים", סיפרה האם, "לטענתם, הם לא יכולים לחלק את הילדים לקבוצות קטנות כי הן יהיו קטנות מדי, ומכיוון שלכל קבוצת גיל נדרש כוח אדם, זה עולה להם כסף. זהו שיקול כלכלי נטו על גבם של הילדים שלנו".

מהעירייה נמסר אז בתגובה: "העירייה פועלת בכל דרך אפשרית להשבת כל המערכות לשגרה באופן מבוקר ואחראי, תוך מחויבות לפעול לפי ההנחיות והמתווה של משרד הבריאות שקובעים כי ניתן לאחד עד שלושה גני ילדים לצהרון אחד, ובהתאם לכך היא פעלה גם בצהרון פאר. העירייה תמשיך לפעול לפי הנחיות משרד הבריאות והמתווה שנקבע על ידו".

 

 

נציג ההורים שפנה השבוע לעירייה ביקש לברר מדוע היא אינה פותחת את הצהרון, שהוא האלטרנטיבה העירונית היחידה בכל קרית שמואל, משאירה עשרות ילדים ללא מענה וכובלת את ההורים לביתם בלי אפשרות לחזור לעבודה. בתשובה שהוא קיבל מאגף איכות השירות ופניות הציבור בעירייה נכתב: "מבירור שנערך עם היחידה לצהרונים במערכת החינוך נמסר כי עליהם לפעול לפי מתווה משרד החינוך. לפי העדכון האחרון מותר איחוד של עד שלוש קבוצות מגנים שונים. צהרון פאר מורכב מארבעה גנים שונים, שכן מספר הילדים אינו מאפשרת פתיחת צהרון באופן עצמאי. אם תהיה החרגה של משרד החינוך נשמח לפתוח בחזרה את הצהרון".

אב לילד בצהרון אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "לזרוק את האחריות על משרד החינוך זה הפתרון זה הכי קל. בעירייה אמרו לנו בהתחלה שבאמצע יוני הצהרון ייפתח, ועכשיו אומרים שבכלל לא. למישהו בעירייה אכפת בכלל מההורים? מה, אי אפשר למצוא פתרון יצירתי כמו חלוקה לימים או פתיחת שני צהרונים? חסרים לעירייה מבנים? כשלא רוצים להתאמץ, זו התוצאה. הצהרונים הם בן חורג של מערכת החינוך בחיפה, כמו שתושבי קרית חיים וקרית שמואל הם בנים חורגים של המערכת העירונית כולה. לא סופרים אותנו בעירייה וזה בולט מאוד. חבל שכך נוהגת רשות מקומית. עכשיו נצטרך לחשוב מה לעשות כי המצב הזה לא יכול להימשך".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנו פועלים לפי מתווה אורחות חיים של משרד הבריאות שבו נכתב שאין לאחד יותר משלוש כיתות תלמידים, וזאת במטרה לשמור על בריאותם של הילדים ואנשי הצוות החינוכי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר