צהרון (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
צהרון (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הורים חויבו בדמי ביטול על פעילות צהרונים שלא התקיימה

הורים טוענים כי מתנ"ס נוה יוסף, אשר אחראי מטעמה של עיריית חיפה על הפעלת הצהרונים, ניכה דמי ביטול בסך של 50 שקל על החזר כספי עבור פעילויות בצהרונים שלא התקיימו במהלך חודש מרץ. ממתנ"ס נוה יוסף נמסר בתגובה: "דמי הטיפול נגבו בגין הפסקת ההשתתפות בצהרון להמשך השנה"

פורסם בתאריך: 10.6.20 08:01

הורים בחיפה טוענים כי מתנ"ס נוה יוסף, אשר אחראי מטעמה של עיריית חיפה על הפעלת הצהרונים בעיר, ניכה דמי ביטול בסך של 50 שקל על החזר כספי עבור פעילויות בצהרונים שלא התקיימו במהלך חודש מרץ.

מוסדות החינוך בארץ, ובהם גם הצהרונים, הפסיקו לפעול ב-13 במרץ בהוראת משרד הבריאות בשל התפרצות נגיף הקורונה, וחידשו את פעילותם ב-19 מאי. אם לילד שלומד בצהרון ואשר מייצגת הורים נוספים שנתקלו באותה הבעיה, מספרת כי היא פנתה למתנ"ס וביקשה לברר מדוע נגבו דמי ביטול על פעילות שלא התקיימה, וכי נאמר לה שבחודש מאי הוצעה להורים פעילות בצהרונים ללא תשלום כפיצוי על חודש מרץ, ומי שלא נענה להצעה משלם את דמי הביטול.

האם: "הפעילות בחודש מאי אמורה היתה להוות פיצוי על היעדר הפעילות בחודש מרץ. גם ההורים שהסכימו לקבל את הפיצוי זועמים מכיוון שעל כשבועיים של היעדר פעילות במרץ החזיר מתנ"ס נוה יוסף רק שישה ימים במאי. במאי גם חל חג השבועות שבו שלא היתה פעילות, כך שגם לאחר הפיצוי נשאר המתנ"ס עם כסף שלא מגיע לו".

למה בחרת לוותר על הפיצוי?

"ב-20 במאי לא היו ליחידת הצהרונים תשובות על שאלות כמו מה יהיה תמהיל הפעילות ואם יהיו ארוחות והסעות, ולכן מצאתי לילד שלי סידור אחר. לא הייתי זקוקה לפיצוי של חודש מאי, ולפיכך מגיע לי החזר כספי על חודש מרץ. המתנ"ס הסכים להחזיר כסף רק בניכוי של דמי ביטול, שהם למעשה דמי טיפול על כך שלא לקחתי את הפיצוי שהוצע במאי".

 

 

לדבריה של האם, למרות שנוכו לה 50 שקל בלבד, זהו עניין עקרוני: "בידיה של עיריית חיפה נמצא אמצעי התשלום שלי, וברצותה היא יכולה להוריד ממנו כל סכום כאוות נפשה. היום זה 50 שקל, מחר זה יהיה סכום אחר. אני לא רוצה שכרטיס האשראי שלי יהיה בן ערובה בידי הרשות שתחליט מתי היא קונסת אותי ומתי לא".

ממתנ"ס נוה יוסף נמסר בתגובה: "חלק מהצהרונים חזרו לפעילות ב-19 במאי וחלק מהצהרונים נפתחו רק ב-21 במאי. הורה שבחר לא לשוב למתכונת הצהרונים ולבטל את השתתפותו זוכה בתשלום עבור מחצית חודש מרץ תוך קיזוז דמי הטיפול בסך של 50 שקל. דמי הטיפול נגבו בגין הפסקת ההשתתפות בצהרון להמשך השנה ולא עבור השירות שלא קיבלו במרץ. הורה שבחר לא לשלוח את ילדו לצהרון ולא ביטל את השתתפותו הינו רשום, ולא נגבה ממנו תשלום עבור מאי. הורה שבחר לחזור ביוני לאחר שביצע ביטול וחויב בדמי ביטול, זוכה בגינם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר