קייטנה בגן ילדים (צילום: תומר אפלבאום)
קייטנה בגן ילדים (צילום: תומר אפלבאום)

הקייטנות בגני הילדים ייפתחו מחר, והבלגן חוגג

הורים רבים עדיין לא יודעים היכן יתקיימו הקייטנות ומי יהיו אנשי הצוות שיפעילו אותן. לטענתם, הם התקשרו לעיריית חיפה ולמתנ"ס נוה יוסף כדי לקבל תשובות לשאלותיהם אך לא נענו. העירייה: "התארגנו במהירות וביעילות רבה ביחד עם המתנ"ס לפתיחת גני הילדים ובתי הספר של החופש הגדול"

פורסם בתאריך: 30.6.20 19:02

12,163 ילדי הגנים בחיפה סיימו היום (שלישי) את שנת הלימודים, אך להורים רבים יש תלונות קשות על אי סדרים בקייטנות העירוניות שייפתחו מחר. במקרים רבים ההורים עדיין לא יודעים היכן יתקיימו הקייטנות, מי יהיו אנשי הצוות שיפעילו אותן ולמי הם נדרשים להעביר הנחיות מיוחדות באשר לילדים עם בעיות. הורים שהתקשרו לעיריית חיפה ולמתנ"ס נוה יוסף שמפעיל את הקייטנות העירוניות כדי לקבל תשובות לשאלות אלה ואחרות לא נענו, מה שכבר הפך לדפוס קבוע בקדנציה הנוכחית של הנהלת העירייה.

אם לילד בגן דפנה בכרמל הצרפתי: "איך יכול לקרות דבר כזה שעד עכשיו אנחנו לא יודעים איפה תהיה הקייטנה? יכול להיות שהיא תהיה בגן שלנו אבל יכול להיות גם שלא. אנחנו גם לא יודעים מי יהיה הצוות. דיברתי היום עם הורים בתשעה גנים שונים בעיר, ויש להם את אותה הבעיה כמו לנו. מדובר בילדים קטנים מאוד, וחשוב שהם יכירו את הצוות ואת הילדים האחרים. לא ברור מה יהיה עכשיו. חשבנו שהסייעות הקבועות בגן שלנו יעבדו בקייטנה, אבל איש לא יודע מה יהיה. התקשרנו למתנ"ס נווה יוסף כדי לברר פרטים אבל לא עונים שם לטלפון. הבנו שהמתנ"ס רוצה את הסייעות שלו והעירייה רוצה את הסייעות שלה. כאמא לא מעניין אותי למי שייכות הסייעות – לעירייה או למתנ"ס – אני רק רוצה לדעת מי הצוות. מחר הבן שלי יגיע לגן ואין לי מושג מי תהיה הגננת, וכך גם ההורים האחרים. אף אחד  לא מביא בחשבון שיש בגן ילדים אלרגיים שזקוקים לאוכל משלהם. מה יקרה מחר אם יתנו להם אוכל שאסור להם לאכול כי הצוות לא מכיר את הבעיה?".

חברת ועד הורים בגן צברים ברמת התשבי: "העירייה הפתיעה אותנו. אתמול קיבלו צוות הבוקר וצוות הצהריים של הגן הודעה על כך שהקייטנה תתקיים בגן שלנו ברחוב התשבי, אבל היום, פחות מ-24 שעות לפני פתיחת הקייטנה, הודיעו לנו שהגן עובר לרחוב אדמונד פלג בשכונת הכרמל הצרפתי. זה אפילו לא מרחק הליכה. כדי להגיע מהתשבי לאדמונד פלג ילד בגיל טרום טרום חובה, טרום חובה ואפילו חובה צריך לנסוע. כששני ההורים מתחילים לעבוד מוקדם זה יוצר בעיה".

דיברתם עם העירייה ועם מתנ"ס נוה יוסף?

"כן. ביקשנו שיאחדו את ילדי גן חובה עם ילדי גן טרום חובה, הרי זו קייטנה ולא אוניברסיטה, ובסך הכל מדובר בחודש וחצי של כיף חיים, אז מה הבעיה? שאלנו גם אם הם יודעים מי יהיה בצוות אבל הם לא ידעו. איך זה שאוטוטו הקייטנה נפתחת, והמארגנים לא יודעים מי יהיה בצוות? איך קורה דבר כזה? מחר בשעה 7:30 בבוקר אני שמה את הילד שלי בקייטנה, ואני עדיין לא יודעת מי הצוות ובאיזה מהגנים במקום תפעל הקייטנה".

אב לילד בגן טוען, כפי שקורה במקרים רבים אחרים, שההורים התקשרו לעירייה ולמתנ"ס וביקשו תשובות, אך איש לא חזר אליהם.

אם לילד בגן: "הבנתי שהם עדיין בישיבות ובדיונים באשר לקייטנות שייפתחו מחר. זה לא מובן לי. אנחנו דורשים שהקייטנה תתקיים ברמת התשבי כפי שהוחלט בהתחלה. אמרו לנו 'אם אתם לא רוצים אז תישארו בבית'. די, מיצנו את זה בתקופת סגר הקורונה".

 

 

בעיה נוספת שמעלים הורים מהגנים ענבר ואודם ברמות ספיר היא צפיפות בקייטנות דווקא בתקופה שבה משרד הבריאות מגביל התקהלויות, שכן שני הגנים אוחדו לקייטנה אחת. נוסף על כך הם קובלים על כך שמספר אנשי הצוות בקייטנה אינו מספיק.

אב לילד בגן ברמות ספיר: "אתמול קיבלו עשרות הורים מהגנים ענבר ואודם הודעה על כך שהתקבלה החלטה לאחד את הקייטנות בשני הגנים. במצב כזה תיווצר קבוצה של 35-34 ילדים עם שלושה אנשי צוות בלבד. בממשלה מדברים על כך שיש ליצור הפרדה ואנשים נשלחים לעבוד בבית בניסיון למנוע את התפרצות הקורונה, אבל בעיריית חיפה כנראה לא שמעו על זה. המטרה של העירייה היא אחת ויחידה – לחסוך בעלויות ולהרוויח על חשבון ילדינו. מבינים שם מצוין שרוב ההורים אינם מסוגלים לוותר על הקייטנה בתקופה קשה כל כך, והדבר גורם להורים רבים להתפשר ולשלוח את ילדיהם לקייטנה כשהם מודעים לכך שמדובר בסיכון גבוה במיוחד לתחלואה. שלוש סייעות אינן מסוגלות לשמור על 35 ילדים ולדאוג להם באופן מיטבי. נוסף על כך, הסייעות הן לא מהצוות הקבוע של הגנים שלנו והילדים לא מכירים אותן".

בתוך כך, העירייה ומתנ"ס נוה יוסף דחו בקשה של ילד בעל צרכים מיוחדים מגן פטל להצטרף לצהרון בקייטנה בגן כליל החורש ברמת שאול. לטענתה של אמו, "העירייה פתחה סוף סוף צהרון בכליל החורש, רק שלילד שלי אין שם מקום כי הוא מגן רביעי, ואין אישור לערב ילדים מארבעה גנים. למה זה קורה דווקא לילד שלי? אין לעירייה שום בעיה להציע לילד שלי – שסובל מהפרעה קשה בוויסות החושי ושזוהי הסיבה לכך שהוא לומד בחינוך המיוחד – להיות בצהרון רגיל עם 28 ילדים שהוא לא מכיר רק כדי להשתיק אותנו".

הסברת לעירייה את המצב?

"בוודאי, הם מכירים את המצב, אבל כשלא רוצים ללכת לקראת ההורים אז מתעקשים, העיקר שמוציאים הודעה חגיגית שהעירייה דואגת לילדים ושמחר ייפתחו הקייטנות לרווחת ההורים. אלא שאני לא כלולה בשמחה הזו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית חיפה התארגנה במהירות וביעילות רבה ביחד עם מתנ"ס נוה יוסף לפתיחת גני הילדים ובתי הספר של החופש הגדול, וזאת בטווח זמן מינימלי לאחר שמשרד החינוך הוציא את ההודעה בסוף השבוע שעבר וקבע את המתווים הסופיים המותאמים להקדמת הפעילות ל-1 ביולי במקום ב-14 ביולי כפי שהיה אמור להיות מלכתחילה. המתווים להפעלה כאמור עודכנו בהתאמה, ולכן ההרשמה לתוספת נפתחה לפני יומיים בלבד – ביום ראשון. תודות להיערכות היעילה של העירייה ומתנ"ס נוה יוסף יחלו אלפי ילדי גני הילדים ובתי הספר של החופש הגדול את פעילותם כבר מחר, ביום הראשון של החופש. לא זאת בלבד, אלא שהפעילות בכל אלה תימשך בחיפה עד לשעה 17:00 מתוך רצון להקל על ההורים ולאפשר לילדים להמשיך בשגרה חברתית וחינוכית לאחר שנת הלימודים המורכבת שהסתיימה היום".

באשר למקרים שצוינו בכתבה מסרה העירייה: "גן דפנה נפתח כמתוכנן, והורי הילדים יקבלו מסרוני עדכון היום. למרבה הצער, גן צברים לא עמד במספר הנרשמים המינימלי המאושר על ידי משרד החינוך, ולכן ילדי הגן אוחדו עם ילדי גן דפנה הממוקם בסמיכות לשכונה. הגנים ענבר ואודם פוצלו, והם יאוחדו בזמן פעילות הצהרון בלבד. נציגי מערכת החינוך של העירייה יצרו קשר עם הורי הילד וביחד הגיעו עמם לפתרון מוסכם, אשר עונה לשביעות רצונם המלאה של ההורים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אגף החינוך בעירייה תיפקד פיקס !!!

    הוקם מוקד טלפוני לשאלות ,יש אתר אינטרנט מסודר לרישום + תשלום. ניתן להירשם ולשלם גם בקופת העירייה. הכל עובד םץפיקס ויש מענה מלא להורים.
    אפילו יש הנחות למשפחות קשות יום.
    שאפו גדול !! לעובדי העירייה בתחום באגף החינוך והרישום.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש אתר מסודר, לקח רק כמה ימים להצליח להירשם כי הוא קרס ביום הראשון. וברגע ששילמנו אין קול ואין עונה. לא עונים לטלפון ולא מספקים מידע

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר