ד"ר עודד הרשקו בבית הספר נירים
ד"ר עודד הרשקו בבית הספר נירים

אחרי שבע שנים: הרשקו עוזב את נירים

הלם בבית הספר נירים: ד"ר עודד הרשקו, המנהל המוערך של בית הספר, עוזב את תפקידו לאחר שמשרד החינוך החליט לא להאריך את תוקף המינוי שלו. לפני שבע שנים עמד בית הספר בפני סגירה, ובזכותו של הרשקו הוא הפך לאחד מהמבוקשים בחיפה והתמקד בווטרינריה

פורסם בתאריך: 3.7.20 08:01

ד"ר עודד הרשקו, מנהל בית הספר נירים בשכונת נוה דוד בחיפה, עוזב את תפקידו לאחר שבע שנים. הסיבה לסיום תפקידו של הרשקו היא החלטתו של משרד החינוך לא להאריך את תוקף המינוי שלו. לאחר שהמנהל קיבל את הודעת המשרד הוא הודיע על כך לצוות ההוראה בבית הספר, ולאחר מכן כינס את תלמידיו ובישר להם כי הוא לא ימשיך בעבודתו.

הרשקו, רופא במקצועו שעבר להוראה ובנו של חתן פרס נובל בכימיה פרופ' אברהם הרשקו, לימד בבית הספר הפתוח ע"ש בארי, ולנירים הוא הגיע לפי שבע שנים על תקן של ממלא מקום מנהל מכיוון שאין ברשותו תעודת הוראה ותעודת ניהול. בית הספר, שהיה על סף סגירה לאחר שלא עמד בתקן התלמידים הנדרש, הפך בזכותו של הרשקו לאחד מהמבוקשים בעיר, בעיקר בזכות משנתו החינוכית של הרשקו שהיא חינוך בשילוב עם טיפול בבעלי חיים.

 

 

נירים מוגדר כבית ספר שמתמקד בווטרינריה, ויש בו אלפי חיות בשבעה מתחמים גדולים, שביחד מהווים את פינת החי הגדולה ביותר בישראל בתוך בית ספר. נוסף על כך השיג הרשקו תרומות לבניית אקווריום גדול בבית הספר, שהוא אחד מהאקווריומים הגדולים ביותר הקיימים במוסד חינוכי בישראל.

עם כניסתו לתפקיד לפני שבע שנים סיפר הרשקו כי פינת החי בבית הספר מסייעת לתלמידים ללמוד על עולם הטבע, לקחת אחריות ולהרגיש שייכות.

משרד החינוך עדיין לא פרסם מכרז למנהל נירים במקומו של הרשקו.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

20 תגובות
  1. אירית

    עצןב מאוד,וחבל מאוד
    משרד החינוך לא יודע להעריך את הטובים ביותר
    מנהל בחסד עליון
    הפסד לשכונה,הפסד לתלמידים
    והפסד למערכת החינוך
    לדעתי ההורים חייבים למחות ולא לוותר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אבדה לשדרה הניהולית של בתי הספר בחיפה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איפה הליכוד? למה לא עושים סדר בשלטון מפא"י הריכוזי במשרד החינוך? איפה בדיוק הליברליזם? אם ההורים והמורים מרוצים ויש הישגים אז למה לא לתת לו להמשיך ושתוך כדי העסודה יעשה קורס ניהול? הבירוקרטיה של משרד החינוך זה משהו מטורף.

  4. גדי

    בהמשך למדניות הממשלה בשנים האחרונות חייבים להרוס כל דבר טוב שקיים והשיטה היא למנות מישהו "משלנו" והוא ישרוד תקופה מסויימת עד להרס המוחלט.חבל מאד.

  5. טעות איומה

    עודד שיקם את בית הספר והפך אותו למוסד נפלא לתלמידים ולשכונה. אסור לאפשר שזה יקרה.

  6. לילך

    עצוב מאוד. זה סיפור שחוזר על עצמו שהמערכת הניהולית של משרד החינוך לא מאפשרת למנהלים טובים לקבל הזדמנות בגלל דרישות לתואר בניהול למרות שבשטח הם מוכיחים שיש להם הבנה הרבה יותר טובה מכל קורס בניהול… סגה כזו עבר איתי פז לפני שלוש שנים בבית הספר עליה בבת גלים ועכשיו הרשקו

  7. אחד

    הפסד ענק לילדי חיפה, לחינוך החיפאי ולחינוך הארצי. כואב יותר מכל לבניה שהתמוטטה . עת להראות מנהיגות, לבחור נכון ולפעול לטובת דור העתיד.

  8. אחד שלא מבין...

    כתבה לא ברורה.
    מה הבעיה להשלים תעודת הוראה וקורס ניהול בתי ספר?
    אם יש נהלים, אז צריך למלא אותם. גם הד"ר המוערך.
    התגובןת שנכתבות פה לא רלוונטיות.
    משהו לר מסתדר לי בכתבה.
    חוץ מזה, לא מעט פיסחים מהעיריה שעשו תעודת הוראה מקוצרת בגורדון. גם הרשקו יכול.

  9. Chery

    נשמע לי ממש חלם. כמי שמכירה את מערכת החינוך- מבקשים ממנו לעבור השתלמות מנהלים ביחד עם אילה שעושים הסבה( יוצאי צבא . הייטק וכד') הרי הוא עבר את שלב ההוכחה. גם בצבא יש קצינים שלא עברו את כל המסלול אך נמצאו כישרוניים. ממש חלם.

  10. משוואה ברורה

    זה מה שקורה כשהפרקטיקה והביורוקרטיה גוברות על המהות וההיגיון.

  11. מכיר, יודע ועצוב

    כמה עצוב כמה חבל , איזו טעות לגרום למחנך דגול כזה לעזוב ובסוף מי שיפגעו הם הילדים, אבל הם כנראה לא כל כך חשובים. אחרת הייתי מצפה כאן ועכשיו שממשרד החינוך יגיעו לבית הספר נירים וידברו עם הילדים ועם ההורים ואז יחליטו.
    התעודות הפורמליות ללא ספק חשובות, אבל העשייה חשובה יותר.

  12. רחל

    אין מנהל כזה!
    הגעתי לפני כמה שנים לבית הספר עם קב תלמידים לתחרות שחמט, המנהל היה דמות שהתלמידים העריצו!!! ולא חששו! ביהס ממוקם באיזור נחשל… והוא הפך את ביהס מבעייתיים למצטיינים…. המנהל נכנס לאולם עם כלב ענק… וידבר ברמקול… והרגשתי לי בלב שכאן יש את אחד האנשים שבאמת עושים עבודת קודש בשליחות! חבל שמערכת החינוך לא בודקת לעומק ופועלת על פי מה..

  13. מריה

    מה שווה בית הספר אם הוא מסגיר את המשפחה טובה לשירותי טרור רווחה? איפה אהבת אדם שעליה מדבר עודד. המשפחה עוברת את הגיהינום מידי שירותי טרור ובית הספר נתן יד לשירות טרור הזה!

  14. אמא לשלושה

    כואב הלב. מדובר באדם יוצא דופן, בעל לב ויכולות, שהפך מוסד כושל שכל מי שהיתה לו אפשרות ברח ממנו – למוסד שאנשים מגיעים אליו במיוחד, גם משכונות יותר 'נחשבות'. מוכנה למסור את המנהלת שלנו, המדופלמת, תמורת הרשקו!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר