מדריכים ורכזים בתנועת הצופים (צילום: צבי רוגר)
מדריכים ורכזים בתנועת הצופים (צילום: צבי רוגר)

102 שנים לאחר שנוסדה בחיפה, תנועת הצופים בסכנת סגירה

בעקבות האיסור שהטילה הממשלה על קיום פעילויות של תנועות הנוער במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, תנועת הצופים העבריים שנוסדה בשנת 1918 בשכונת הדר בחיפה עומדת בפני סכנת סגירה. ביום שלישי תקיים התנועה ארבע הפגנות בחיפה ותדרוש אישור לחזור לפעילות

פורסם בתאריך: 12.7.20 14:55

לאחר 102 שנות פעילות, תנועת הצופים העבריים שנוסדה בשנת 1918 בשכונת הדר בחיפה עומדת בפני סכנת סגירה בגלל האיסור לקיים פעילויות חינוכיות בלתי פורמליות. האיסור הוטל על ידי הממשלה בעקבות העלייה בנתוני התחלואה בנגיף הקורונה.

ביום שלישי בשעה 19:00 תקיים הנהגת חיפה שש הפגנות מחאה גדולות – ארבע בחיפה, אחת בנשר ואחת בעתלית. ההפגנות בחיפה ייערכו במרכז חורב וישתתפו בה חניכים ומדריכים מהשבטים כרמל ולטם, במרכז זיו (השבטים אפיק, דרור ואורן), במרכז הכרמל (השבטים תדהר, צופית, משוטטי בכרמל ומגשים), ובצומת מת"מ (השבטים גלים, העגן, צופי ים, עמית ואילנות). חניכים ומדריכים משבט נשרים יפגינו בנשר במיקום שעדיין לא נקבע, וחניכים ומדריכים משבט חופים יפגינו בצומת הכניסה לעתלית.

במכתב ששלחה היום (ראשון) תנועת הצופים להוריהם של החניכים תחת הכותרת "אל תפקירו את הנוער – תנועת הצופים עומדת בפני סכנה" פירטו ראשי התנועה את הבעיות שעומדות בפניהם, שהעיקרית שבהן היא כלכלית: "עצרו לנו תקציבים לשנת 2020 בסדר גודל של שמונה מיליון שקל, ונוסף על כך יש היעדר הכנסות בגין ביטולי מפעלי פסח ומחנות הקיץ בסך של כ-20 מיליון שקל. כל אלו מביאים את התנועה לגירעון של קרוב ל-30 מיליון שקל. המשמעות היא שהתנועה נמצאת בסכנה ממשית. בקרוב מאוד תיאלץ התנועה לסגור כשליש מהשבטים בשל אי יכולת כלכלית לתמוך בהם. אנחנו דורשים מממשלת ישראל שתעמוד בהתחייבותה ותעביר את תקציב התנועה במלואו, ונוסף על כך תעביר תקציב נוסף כרשת ביטחון שיכסה את הגירעון שנוצר בעקבות משבר הקורונה".

בהמשך המכתב עדכנו ראשי התנועה את ההורים על המצב הקיים: "לנוכח המגבלות שהטילה הממשלה על פעילות תנועות הנוער בשל משבר הקורונה בוטלו כלל פעילויות הקיץ שתוכננו החל מהיום. צעד זה מצטרף לשורה של הגבלות שחווינו ועודנו חווים בתקופת הקורונה – ביטול מפעלי פסח, מעבר לפעילות מקוונת ולא פרונטלית, והודעה על קיצוץ צפוי בתמיכות הממשלה בתקנות תנועות הנוער ושנת השירות. בכוונתנו לפעול בשבוע הקרוב מול מקבלי ההחלטות במשרדי הממשלה בבקשה להתיר את פעילות החינוך הבלתי פורמלי בימים אלה ולבטל את הקיצוץ הצפוי בתמיכות. לצורך כך יתקיימו השבוע פעילויות מחאה והפגנות במוקדים שונים ברחבי הארץ בהובלתם של החניכים המיועדות לכל שכבות הגיל, כמובן תוך עמידה בהנחיות משרד הבריאות ובכפוף לאישור המשטרה".

 

צופי ים בחוף השקט (צילום: שבט צופי ים חיפה)

צופי ים בחוף השקט (צילום: שבט צופי ים חיפה)

 

 

ראשי התנועה הזמינו גם את הוריהם של החניכים והמדריכים להצטרף להפגנות המחאה וכתבו: "אנו מאמינים שביטול פעילות הנוער בקיץ תגרום לנזקים כפי שראינו בגל הראשון, כמו התנהגויות סיכוניות של בני הנוער כתוצאה משעמום ומתסכול, ומפגשים ללא בקרה של הילדים ובני הנוער בפארקים, בקניונים, בים ובבתים. במקרה של הדבקה לא תהיה מסגרת שתוכל להבין באיזה פורום הילדים נפגשו ומי צריך להיכנס לבידוד. פעילות לא רשמית זו לא תתרום למאבק הלאומי בנגיף".

כמו כן הם הדגישו כי ייגרם נזק בכך שרצף ההדרכה וההכשרה לקראת שנת הפעילות הבאה ייקטע: "דווקא בימים קשים אלו חשוב מאוד להבין את החשיבות של תנועות הנוער. תנועות הנוער לא רק מעבירות לילדים את הזמן אלא הן מפתחות את הילדים ברמה האישית, החברתית והערכית ומקנות להם ערכים, מטמיעות בהם אחריות ונותנות להם את הסיבה בשביל מה לקום בבוקר".

בסיום מכתבם כתבו ראשי תנועת הצופים: "אנחנו דורשים לתת אישור מיידי לחזרה לפעילות בקבוצות קטנות, עם מסיכות ובמסגרת הנחיות משרד הבריאות לתקופת הקורונה. אנו מאמינים שהסתובבות של הנוער ברחובות, בקניונים, בפארקים ובמסיבות רק תגרום להתפשטות מוגברת של הנגיף, ועדיף שהנוער יקיים פעילות מסודרת, מאורגנת ומבוקרת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אסור ‼️‼️‼️בשום פנים ואופן לסגור את תנועות הנוער. יש להן תפקיד חשוב מאוד בתפקוד ערכי, חברתי וקהילתי של הילדים ובני הנוער שלו

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    די כבר לעשות הפגנות זה יפיץ עוד יותר את הנגיף.
    הממשלה סוגרת כי גם הילדים לא שמרו על הכללים עם המסכות והריחוק, עדיף שיסגרו לשנה עד שנגמור עם הנגיף הזה!!!

  3. קודם שימו מסכות

    פעילות הצופים בתקופה הזאת יכולה להיות הסברה של הצופים אצל הציבור הצעיר על שמירת כללי הגיינה
    כי רוב ההדבקה התחילה בבתי ספר ולא בכדי

  4. מצב חירום

    להפסיק פעילות עד חיסון קורונה ואז לחזור לפעילות רגילה

  5. צופים 2030

    חברים כל שעליכם לעשות זה לקרוא לתנועה "מנהלת צופים 2030"

    מיד יהיו תקציבים לכולם תוכלו למנות המון אנשים חברים שלכם במכרזים תפורים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר