תלמידי בית הספר עין הים מוחים (צילום: בית הספר עין הים)
תלמידי בית הספר עין הים מוחים (צילום: בית הספר עין הים)

צפו: תלמידי עין הים נגד סגירת בית הספר של החופש הגדול

לאחר שנודע לתלמידי בית הספר של החופש הגדול בבית הספר עין הים על כוונתה של הממשלה לסגור את הקייטנות, ניצלו המורים של שכבת כיתות ב' את ההזדמנות כדי לשחק עם התלמידים את המשחק הדמוקרטי. הילדים הכינו שלטים ויצאו לתהלוכה שבה הם קראו "להילחם כמו אריות" ו"אל תסגרו אותנו"

פורסם בתאריך: 20.7.20 12:06

תלמידי בית הספר של החופש הגדול בבית הספר עין הים בחיפה הפגינו אתמול (ראשון) נגד כוונתה של הממשלה לסגור את הקייטנות. צוות בית הספר הסביר לתלמידים כי יש אפשרות שמפעל הקיץ החינוכי ייסגר, וכשאלה הביעו התנגדות עזה ניצלו המורים של שכבת כיתות ב' את ההזדמנות כדי לשחק עם התלמידים את המשחק הדמוקרטי.

הילדים דיברו על אקטואליה, גיבשו דעה על המצב והחליטו לצאת להפגנה. הם המציאו סיסמאות קליטות שמביעות את דעתם, הכינו שלטים ויצאו לתהלוכה עם כלי נגינה כשהם נושאים שלטים ומכריזים בקול "להילחם כמו אריות", "תנו לילדים ללמוד" "אל תסגרו אותנו" ו"חצי מיליון ילדים מחכים לתשובות".

 

תלמידי בית הספר עין הים מכינים שלטי מחאה (צילום: בית הספר עין הים)

תלמידי בית הספר עין הים מכינים שלטי מחאה (צילום: בית הספר עין הים)

 

 

רון עשת, מחנך כיתה ה' ומנהל בית הספר של החופש הגדול בעין הים: "לא יכולנו להתעלם מהתחושות של הילדים, וניצלנו את זה לשיעור באזרחות טובה ופעילה. המציאות הכואבת שלנו מחלחלת לתוך היומיום בבית הספר. אני שמח שאנחנו מגדלים ילדים דעתניים וביקורתיים שיודעים לקרוא את המפה, לא מקבלים את כל מה שהמבוגרים אומרים להם, וכשמשהו לא טוב קורה הם מוחים, מפגינים וצועקים בקול גדול".

מנהל בית הספר עין הים ברוך יעקבי: "התלמידים מחו נגד האטימות והזלזול של הממשלה. הם דיברו על המצב, הביעו דעות שונות וכתבו שלטים עם סיסמאות שיש בהן מחשבה עמוקה. על אחד מהשלטים נכתב 'סגרת – הרגת'. הרגת את מה? את השמחה, את היצירה ואת התבונה. לכן המחאה היא נגד האטימות של משרדי הממשלה, הזחיחות ודרך קבלת ההחלטות. בממשלה יכולים ללמוד מהילדים האלה איך מקבלים החלטות, איך מגלים רגישות וחמלה ואמפתיה לאחר, איך לא מרמים, איך מפעילים שיקול דעת ואיך לא גונבים לנו את המדינה. עם דור העתיד הזה ועם צוות המורים הנהדר – עוד לא אבדה תקוותנו".

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אפרת

    תשבו בבית הקורונה בחיפה משתוללת תחזרו הביתה
    קצת מציאות חברים אתם חיים בבועה שתתפוצץ לאחד מכם בפרצוף אל תגידו "לי זה לא יקרה"

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר