שבע הבנות מזכרון יעקב (צילום: גלעד רייכנבאום)
שבע הבנות מזכרון יעקב (צילום: גלעד רייכנבאום)

פרשת רעות: מכתב התראה לפני תביעה נגד העירייה

מעקב "כלבו - חיפה והקריות": הוריהן של שבע הבנות מזכרון יעקב שהתקבלו ללימודים בבית הספר לאמנויות רעות אך עיריית חיפה ביטלה את קבלתן ומסרבת לרשום אותן, שלחו מכתב התראה לפני תביעה שבו הם דורשים להשלים את הליך הרישום של בנותיהן

פורסם בתאריך: 5.8.20 11:13

הוריהן של שבע הבנות מזכרון יעקב שהתקבלו ללימודים בבית הספר העל אזורי לאמנויות רעות אך עיריית חיפה ביטלה את קבלתן ומסרבת לרשום אותן – כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות" – שלחו מכתב התראה לפני תביעה לחברת מועצת העיר סיגל ציוני אשר משמשת מחזיקת תיק החינוך בעירייה, ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין ולראש מערכת החינוך בעירייה אילנה טרוק, שבו הם דורשים להשלים את הליך הרישום של בנותיהן.

במכתב שנשלח ביום חמישי שעבר באמצעות עוה"ד גילי שפר וניבי אטיאס ממשרד בן ארי, פיש, סבן ושות' ואשר מסווג כדחוף ביותר נכתב: "במצב הדברים שנוצר ולנוכח השינוי המהותי של מרשי את מצבם לרעה, המלצתי למרשי לפעול ללא כל שיהוי להבטחת מקומן של הבנות בבית הספר. אשר על כן, אתם נדרשים להימנע מביצוע כל שינוי לרעה במצבם של שולחי. נמתין להודעה בדבר השלמת הרישום עד 2 באוגוסט (יום ראשון השבוע; ש"מ) בשעה 14:00, ולאחר מכן יאלצו מרשי לעתור לבית המשפט המוסמך לקבלת סעד מתאים".

במכתב תיארו ההורים את השתלשלות העניינים וכתבו: "שמו של בית ספר לאמנויות רעות בחיפה יצא למרחוק כמוסד חינוך מיוחד בעל אווירה מיוחדת, וכל אחת מהילדות, כל אחת מסיבותיה, מצאה בו קסם מיוחד שיתאים לאישיותה ועשתה את המאמצים הכרוכים בקבלה אליו. כל הילדות השתתפו במבחני קבלה מפרכים וצלחו אותם בהצלחה. אין צורך להכביר מילים על הלחצים שהיו כרוכים בתהליך הקבלה ועל גודלה של השמחה להתבשר על תוצאותיהם. כתוצאה מכך הן ויתרו כמובן על אלטרנטיבות חינוכיות אחרות. התלמידות כולן קיבלו בחודש מרץ את הודעות הקבלה על גבי נייר מכתבים שנושא לוגו של משרד החינוך מחוז חיפה, של עיריית חיפה ושל בית הספר".

עוד נכתב כי "במסגרת הודעות הקבלה לבית הספר נכתב למרשי כי לצורך השלמת הליכי הרישום עליהם להעביר לבית הספר מסמכים שונים (כולל אישור לימודי חוץ לתלמידים שאינם תושבי חיפה וכתב התחייבות לתשלום עבור תוספת אמנויות; ש"מ). מרשי פעלו להמצאת המסמכים ומסרו את מכתבי הקבלה והבקשה לקבלת אישורי רשות שולחת מהמועצה המקומית זכרון יעקב כבר ב-4 באפריל. המועצה המקומית זכרון יעקב הודיעה כי אישורי רשות שולחת יוכלו לצאת רק בחודש יולי לאחר קיום ועדות המעברים היישוביות, וכי הדבר נעשה באותו אופן ביחס לתלמידים המבקשים לעבור לבית ספר רעות מזה שנים רבות מאוד. לנוכח דאגה שהביעו שולחי כי רעות לא ימתין לאישורים עד יולי, הודיעה להם מנהלת מחלקת החינוך במועצה המקומית זכרון יעקב כי היא שוחחה עם בית הספר ווידאה כי הנוהל שהיה מקובל ביניהם במשך כל השנים יחול גם השנה, וכי בית הספר ימתין לקבלת אישורי הרשות השולחת עד סוף חודש יולי, תוך שיישמרו המקומות שהובטחו לשולחי. מנהלת מחלקת החינוך במועצה המקומית זכרון יעקב ציינה במפורש כי במשך יותר מ-15 שנים היא פועלת באותו האופן ישירות מול רעות, ומעולם לא נדרשה לספק אישורים כלשהם ישירות לעיריית חיפה. במהלך חודש יולי סיפקה המועצה המקומית זכרון יעקב למרשי אישורי רשות שולחת, ואלה נשלחו לבית הספר. בכך אמור היה להסתיים הליך הרישום, ובנותיהם של מרשי היו יכולות להתכונן לקראת פתיחת שנת הלימודים".

 

 

בהמשך נכתב כי לאחרונה נדהמו ההורים לגלות כי "העירייה מסרבת לקבל את אישורי הרשות השולחת וכי חרף הודעות הקבלה המפורשות והבלתי מותנות שמרשי אוחזים בהן, כל הבנות אינן בסטטוס 'התקבלו' אלא נמצאות ברשימת המתנה לבית הספר שכן העירייה מסרבת לרישומן בהיותן תלמידות חוץ. נראה כי אינכם ערים לעובדה שמרשי קיבלו הודעת קבלה מחייבת וכי הם הסתמכו עליה במשך חודשים ארוכים. יובהר כי מרשי לא קיבלו הודעה כתובה כלשהי בדבר ביטול קבלתן או העברה לרשימת המתנה, ועד לרגע זה לא נמסר להן דבר ביחס לביטול הודעות הקבלה, לרבות לא נימוק כלשהו לאירוע כולו. משנמסרה למרשי הודעת קבלה בלתי מותנית, אין עיריית חיפה יכולה לבטלה כלאחר יד. יודגש כי להודעת הקבלה הצטרפו מצגים נוספים שמהם הבינו מרשי באופן חד משמעי כי בנותיהם נמנות על מצבת התלמידים ברעות, ובכלל זה הודעות דואר אלקטרוני שונות, למשל שיוך לדף קשר, צירוף של הילדות וההורים לקבוצות ווטסאפ כיתתיות, זימון והשתתפות ביום גיבוש של תלמידי השכבה, זימון לבזאר לרכישת בגדי ריקוד וציוד אמנות ועוד".

עוד נטען במכתב כי "לפי פרסומים בעיתונות מצליחים ללמוד מרשיי כי שינוי עמדתה של עיריית חיפה נובעת משינוי כלשהו במדיניות העירייה באשר לקבלת תלמידי חוץ, אלא שלהבדיל מתשובות בעלמא, כפי שמתקבלות מצד עיריית חיפה, מרשי התבססו על תשובות מפורשות בכתב. ברי כי לו היו מרשי יודעים כי עיריית חיפה אינה מקבלת תלמידים מן החוץ לרעות, הם היו מכלכלים את צעדיהם אחרת ופועלים לרישומן לבתי ספר ייחודיים אחרים או לכיתות מיוחדות במסגרת בתי ספר אחרים. עיריית חיפה קיבלה החלטה ללא יידוע של מרשי ותוך פגיעה אנושה במרשי שהסתמכו באופן סביר (והרבה יותר מכך) על מידע רשמי. משכך, לאור כל האמור לעיל, יש לפעול באופן מיידי להשלמת הרישום של הבנות".

עו"ד שפר מסרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "בגלל שב-ט' באב העירייה לא עבדה, הודעתי ליועצת המשפטית עו"ד קליין שנמתין עד סוף השבוע כדי שהעירייה תקבל החלטה. יש דחיפות גדולה לפתרון הסוגיה, כי בכל יום שבו אנחנו לא מקבלים תשובה סופית, יש סיכוי שעירייה תכניס תלמידים אחרים במקום שבע הבנות".

תגובתה של העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. עו"ד

    לפי כמות התביעות שנוחתות על הראש של העבריינית המורשעת, בקרוב נקבל מינהלת חדשה: תביעות 2030. על חשבוננו כמובן.
    הגיע הזמן שהמטונפת תבין שתושבי העיר מאסו בה ובעדר המושחתים שלה. יאללה הביתה, חתיכת זבל!!!

  2. עיריית חרפה

    התנהלות בזויה, ולא בפעם הראשונה, של עינת קליש וסיגל ציוני, שתי האמהות החורגות, הלא מתאימות והלא ראויות, של ילדי חיפה. כמה גבהות לב ואטימות עוד אפשר לגלות. בושה וחרפה וכלימה לעיר חיפה שזו הנהגתה.

  3. Yo Mama

    בית ספר יחודי לילדה יחודית. ככה הורסים את הילדים. לא חייבים לקבלה. סתם כאב ראש. מה יקרה אם תלמד בזכרון, תפסיקו לעשות מכל ילד הפסל הבא. לא קיבלו, תהי שמחה במקום אחר.

  4. אילנה

    בקרוב, האוניברסיטה והטכניון יפסיקו לקבל סטודנטים לא חיפאים. האוניברסיטה בירושלים, ויתר המכללות, תקבלנה רק ירושלמים וכך בת"א, באר שבע ועוד. כל עיר תהייה מדינה סגורה בגבולותיה.אולי עם צבא פרטי המגן עליה. אם זוכרת נכון, זה התחיל בסרוב לקבל תלמידים מדליה ועוספיה.

  5. כמה אטימות

    בושה קליש. בושה!!! לא מה שפיללנו כשבחרנו בך!
    אז את תהיי הריבאונד מהקשר הרע עם יונה אבל תיזכרי כאחת הכושלות בעיר!
    פני את מקומך לעציוני
    בושה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר