חדר המנהל (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
חדר המנהל (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

גל עזיבות של מנהלי בתי ספר יסודיים בחיפה

במחוז חיפה התפנו 14 משרות של מנהלי בתי ספר, כאשר בחיפה עצמה עזבו את תפקידם ארבעה מנהלים - עודד הרשקו מנירים, מני עמירם מעליה, איריס דרמר מיבניאלי, והיום הודיעה גם תמי תור על עזיבתה את דרור. אליהם צפויה להצטרף בימים הקרובים מנהלת נוספת

פורסם בתאריך: 11.8.20 19:11

גל עזיבות של מנהלי בתי ספר יסודיים במחוז חיפה של משרד החינוך. בחודש יולי פרסם משרד החינוך מכרזים למשרות ניהול פנויות בבתי הספר ברחבי הארץ לשנת הלימודים הקרובה, שממנו עולה כי במחוז חיפה התפנו 14 משרות של מנהלים – מחציתם בבתי ספר יסודיים ומחציתם בחטיבות הביניים.

בחיפה עצמה עזבו את תפקידם ארבעה מנהלים – עודד הרשקו את בית הספר נירים בנוה דוד, מני עמירם את בית הספר האנתרופוסופי עליה בבת גלים, איריס דרמר את בית הספר יבניאלי בקרית אליעזר, והיום (שלישי) הודיעה גם תמי תור על עזיבתה את בית הספר דרור, גם הוא בקרית אליעזר. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי ייתכן שזהו לא המספר הסופי של העוזבים וכי מנהלת בית הספר נוספת צפויה להודיע בקרוב על פרישה.

מכיוון שהמועד האחרון להגשת מועמדות למכרזים שפרסם משרד החינוך הסתיימה ב-26 ביולי, את המנהלים הפורשים צפויים להחליף ממלאי מקום עד לפרסומם של מכרז חדשים.

 

 

מנהלת של אחד מבית הספר הממלכתיים בחיפה ציינה כי עזיבתם של כמה מנהלים בו זמנית היא בעייתית הן למחוז והן לעיר: "אני לא מבינה מדוע לא ניתן היה לתכנן את העזיבה בהדרגה, כך שלא כולם יעזבו במכה אחת. נוה דוד, בת גלים וקרית אליעזר הן שכונות מורכבות שזקוקות לעזרה מוגברת מהמשרד. עזיבה של מנהל בית ספר יסודי, שהוא דמות משמעותית מבחינה חינוכית, היא בעייתית מאוד, על אחת כמה וכמה בתקופה כזו של התמודדות עם נגיף הקורונה במערכת החינוך".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנו מכבדים את בקשתם של מנהלי מוסדות החינוך לסיים תפקידם ומאחלים להם הצלחה בהמשך הדרך. במקביל אנו פועלים באופן מסודר ולפי קריטריונים מקצועיים אשר מבטיחים כי בראשו של כל בית ספר יעמדו המנהלים הטובים והמקצועיים ביותר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. שמשון

    מי רוצה לנהל היום בית ספר?מי מוכנה שתלמידים והורים ישפילו אותה ולא תהיה לה אפשרות להתגונן???היום להיות מנהלת בית ספר זה לא פשוט.על כל פיפס קטן מזמינים אותך לחקירה במשטרה.אחר כך מחלות ועוד…מקצוע כפוי טובה.יצאנית רחוב מקבלת יותר כבוד ממנהלת בית ספר.עצוב.אבל אמיתי.

  2. עדיף להם כנראה להיות מורים "ראש קטן"

    מנהל בית ספר זו משרה חמה ומבוקשת ויהיו בטח מאות מתמודדים על כל משרה.
    אבל למנהלים שכנראה התרגלו לעבודה קלה בימי שגרה יש כעת הרבה אתגרים וקשיים בשגרת קורונה ולכן כנראה חלקם מעדיפים להיות כרגע מורים..להעביר כמה דפים בזום לתלמידים או ל"שרוף" כ 5 שעות בבית ספר ביום,עם כ100 ימי חופש בשנה ולקחת כ10,000 שקל בחודש עד הפנסיה בלי קשיים מיוחדים..
    חייהם הטובים של המורים בישראל שיש להם פר שעה(ביחס לנוכחות בבית ספר)את השכר בין הגבוהים במשק והם איכשהו תמיד מתלוננים:)הלוואי עלינו

  3. סרגיי

    לצערנו יחד עם המנהלים עוזבים מורים ומורות לתפארת!!! שהובילו תהליכים פדגוגים וקידמו את הילדים שלנו ומוותרים עליהם בקלות.

  4. איתן

    מנהלת בית ספר יבנאלי, הגב' איריס דרמר נתנה את כל כולה למען ילדינו. דלתה תמיד הייתה פתוחה 24/7. הכי מכילה, מעצימה מקדמת. קידמה את הילדים שלי הן מבחינה רגשית והן מבחינה לימודית. הילד הקטן שלי לא מפסיק לשאול בכל יום מתי איריס תחזור?
    בית ספר שיזכה בה יזכה במנהלת מהשורה הראשונה!! אין כמוה! ולא יהיה כמוה!!

  5. 4 מנהלים מתוך יותר מ50 זה "גל עזיבות"?

    הכותרת בומבסטית ובכתבה מפורט שבחיפה 4 מנהלים עזבו ןנשאלת השאלה אם בעיר של יותר מ50 בתי ספר זה בכלל חדשה כזו מרעישה?
    סוף שנה,ימי מכרזים בבתי ספר במשרד החינוך,חלק עוברים,חלק אולי פורשים לפנסיה מוקדמת(עם תנאים שרוב המשק יכול רק לקנא),4 מנהלים בחיפה בסך הכל עזבו..
    זה אפילו נראה מספר קטן מדי ביחס לגודל כח האדם במשרד החינוך בעיר.כנראה שהמשרות כ"כ נחשקות ומשתלמות כלכלית שלא מוכנים לוותר עליהן

  6. קצת קשה אז בורחים

    משבר הקורונה דרש ממנהלים ..לנהל..
    למרבה הצער התברר שרבים חסרי כישורים לניהול.
    גם במשרדי הממשלה, גם ברשויות, במיוחד במערכת החינוך.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל מאוד
    צריך לבדוק לעומק למה
    המחוז אחראי לכל הבלגן הזב

  8. אסתר

    לא סתם אף אחד לא רוצה את התפקידים האלו… כל מי שחושב שזה טיול בפארק מוזמן לבוא לנסות, תפקיד שהוא על סף הבלתי אפשרי. אבל חבל, כלבו, שאתם זורעים בהלה בקרב ההורים עם כותרות דרמטיות בתקופה גם ככה לא יציבה במערכת החינוך ובכלל. מספיק משגעים אותנו. הורים- דפדפו, הכל יהיה בסדר, בזכות הקורונה יתחילו להעביר סמכויות למנהלים ולבתי הספר ואז אשכרה יהיה פה חינוך ולא רק פוליטיקה זולה.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מנהלי בתי הספר הם המנהיגים המובילים בכל תחום את בתי הספר העומס והדרישות מהם בלתי ניתנות לתיאור….האחריות חונקת והטופסולוגיה חוגגת והשכר שווה לשר מורים שעובדים יותר100% באישור מנהל. ומנהל לא יכול לעבוד מעל 100% כי הוא עובד 1000% בהתנדבות.

  10. דניאל קאהן

    זה מראה עד כמה מערכת החינוך בישראל במצב גרוע.באיחוד האירופי החינוך בראש סולם העדיפות בישראל בתחתית סולם העדיפות.

  11. אלכס

    אצלנו בשכונה מנהלת איריס דרמר הייתה מנהלת חזקה מאד. ילדים שלנו קיבלו חינוך כמו צריך איך להיות קודם כל בני אדם מה טובים. כל בוקר חיכתה בשער של בית ספר ובסוף יום. אנחנו הטורים קיבלנו תשובות והרבה הרבה דברים אחרות.חסל שהיא עזבה ושמענו שעוד מורות הכי טובות מבית ספר גם עזבו. עכשיו מעניין מה מביאות לנו לשכונה. עיריה לא ממש סופרת בית ספר בקרית אליעזר עובדה שגם מנהלת של דרור עזבה וגם בבת גלים וכל מי זה בסביבה. חשוד ביותר מה קרה כאן ! צריכים לקבל תשובות מהעירייה וממשרד חינוך.
    בכל אופן הלילה לכולם בהמשך הדרך ומי שיקבל את איריס דרמר כמנהלת ירוויח בגדול!

  12. ולדי

    תראו מה תגובה של משרד ותבנו לבד איזה ניעול גרוע יש. תמיד לזכור דג זה מה מסריח מראש
    גם בבית ספר שלנו שמנהלת לא באה שמו את סגנית שלה והיא לא מבינה כלום מחיים שלה. לא נתנה לנו תשובות וזרקה אותנו מכל מדרגות שלה.בקיצור בושה לתת לה ניעול בית ספר. סה למה להם ולעריה לא אכפת מלנו בקרית אליעזר אין מורים טובים אין מנהלת ואין חינוך הכל זה כסף לכרמל איפה לא צריך כמאט….אנחנו נשאר דפוקם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר