לימוד בקפסולה (צילום: אמיל סלמן)
לימוד בקפסולה (צילום: אמיל סלמן)

המנהלים הונחו לקלוט את תלמידי ה' ו-ו' שלושה ימים בשבוע

בניגוד למתווה שלפיו ילמדו תלמידי כיתות ה' ו-ו' רק יומיים בשבוע בבית הספר, מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל הורה למנהלים בחיפה להתכונן לקליטתם למשך שלושה ימים בשבוע כבר מ-1 בספטמבר. המנהלים זועמים: "הנחתה מנותקת מהמציאות"

פורסם בתאריך: 19.8.20 18:03

מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל הורה למנהלי בתי הספר היסודיים בחיפה להתכונן לקליטתם של תלמידי כיתות ה' ו-ו' למשך שלושה ימים בשבוע במקום יומיים, כפי שהופיע במתווה המקורי, כבר מ-1 בספטמבר. הנחייתו של הראל עוררה סערה, ומנהלים ששוחחו עם "כלבו – חיפה והקריות" כינו אותה "הנחתה מנותקת מהמציאות".

בהודעה למנהלים נכתב כי ההחלטה התקבלה לאחר דיון באגף הפיקוח של משרד החינוך במחוז ובשיתוף עם עיריית חיפה. עוד נכתב כי לאחר שנאסף מידע מכל בתי הספר היסודיים בעיר, אין מניעה לקיים את ההנחיה הזו. כמו כן עדכן המחוז את המנהלים כי תלמידי כיתות א'-ד' ילמדו רק חמישה ימים בשבוע למשך חמש שעות ביום.

"אני לא מבינה איך אפשר להנחית עלינו עכשיו הוראה להיערך לקליטת תלמידי כיתות ה' ו-ו' לשלושה ימים", אומרת מנהלת בית ספר בחיפה, "עוד לא התחלנו את השנה, וגם כך יש יותר סימני שאלה מסימני קריאה. זה לא ייאמן. מה, הראל רוצה להתגאות בפני המשרד בירושלים שהוא עושה יותר מהנדרש? זו לא חוכמה גדולה כי זה בא על חשבוננו".

 

 

האם ניסית לארגן את בית הספר כך שניתן יהיה למלא אחר ההנחיה?

"בוודאי. שברנו את הראש אתמול (שלישי) במשך כל היום, ונוכחנו לדעת שזה בלתי אפשרי מכל מיני סיבות כמו מחסור בכוח אדם, מיקום הכיתות, תורניות של מורים והתנגשות במערכת השעות של המורים. זה פשוט מנותק מהמציאות".

דיברתם עם המחוז?

"דיברנו, ונאמר לנו שבבתי ספר שיש בהם בעיה של חדרים, התלמידים ילמדו במבנים סמוכים לבית הספר ושאנחנו צריכים לדאוג לאבזור של החדרים במבנים האלה ולאבטחה".

אמרו לכם איפה נמצאים אותם המבנים?

"לא, אמרו לנו שזה התפקיד שלנו למצוא מבנים ושעלינו לעדכן את המשרד ואת העירייה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנהלות בתי הספר פועלות בהתאם למדיניות של המחוז והרשות המקומית, תוך ראיית צרכיה של קהילת מוסדות החינוך שלהן".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה בלאגן במערכת החינוך!
    אין דבר כזה הזוי בשום מדינה בעולם.
    כנראה רותעם גל הדבקה שלישי שבו יהיו בבתי החולים בחיפה לא 90 כמו היום אלא 900 מורים ובני משפחתם..

  2. אמא לשלושה

    הנהלת המחוז אפילו יותר מנותקת משהצטייר המנהל בראיון המצוין של שושן מתחילת השבוע.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בתמונה שמצורפת לכתבה רואים כיתה משופצת, צבועה, עם מחשב ומקרן. בהחלט התאמה למאה ה21. אבל מה שווה החינוך החדשני והמצגות בפאוור פוינט כשהמורה יושבת על השולחן והתלמיד שם רגל על הכיסא?

  4. אנונימי מחיפה

    המשרד הזה לא מנותק הוא אזוי. יש לי חברות שהן מנהלות וזה רק קצה של קרח. הן ממש בוכות ומכריכים אותם פשוט לרמות.מצד אחד ואד שלהם אומר להם לא לעבוד כלום ולא להתחיל שנה וצד שני מנהל מחוז חושב הוא יותר משר חינוך. ילדים שלנו הם סמרטוטים בשבילו…
    סהר צריך הולך הבייתה!שר של חינוך צריך הלך הבייתה בושה למדינה!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר