ישיבת ועדת החינוך של הכנסת (צילום: יהונתן סמייה)
ישיבת ועדת החינוך של הכנסת (צילום: יהונתן סמייה)

תשלומי ההורים אושרו, בהנהגת ההורים זועמים

ועדת החינוך של הכנסת אישרה את תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה, כאשר בשלב הראשון ישלמו ההורים רק מחצית מהתשלום עבור טיולים לכיתות ז'-י"ב, פעילות של"ח וסל תרבות. הוועדה תתכנס שוב בחודש דצמבר כדי לדון במחצית השנייה של התשלומים. בהנהגת ההורים הארצית מתנגדים

פורסם בתאריך: 25.8.20 18:51

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת אישרה היום (שלישי) את טבלת תשלומי ההורים לשנת הלימודים שתיפתח בשבוע הבא, כפי שהוצגה על ידי מנהלת אגף יישומי חוק ומדיניות במערכת החינוך סימה עובדיה פורצנל. לפי ההסכמות שהושגו בין ועדת החינוך למשרד החינוך, בשלב הראשון ישלמו ההורים רק מחצית מהתשלום עבור טיולים לכיתות ז'-י"ב, עבור פעילות של"ח ועבור סל תרבות. הוועדה תתכנס שוב בחודש דצמבר כדי לדון באישור גביית המחצית השנייה של התשלומים.

הסכום על טקסי סיום לא אושר כעת, והוא ייבחן שוב בדצמבר. נוסף על כך נקבע כי הסכום בקרן המלגות עבור תלמידים שמתקשים לשלם יעלה ל-120 מיליון שקל. חברת הוועדה ח"כ אורלי פרומן ביקשה ממשרד החינוך לעגן בהסכם את נושא החזר התשלום על טיולים שיבוטלו.

יו"ר הוועדה ח"כ רם שפע אמר לאחר ההצבעה: "יצרנו משוואה שונה לחלוטין ממה שהיה נהוג בשנים האחרונות. ידוע שחלק מבתי הספר טרם החזירו להורים את הכספים שהם גבו בשנה שעברה ושבגינם לא ניתנה תמורה בגלל מגבלות הקורונה, ולכן יש חשיבות לכך שבתקופה זו תישאר מחצית מהכספים אצל ההורים". שפע הוסיף כי הוועדה בראשותו תקיים סדרה של דיונים כדי להסדיר את הנושא, ובמיוחד את תשלומי התל"ן (תוכנית לימודים נוספת).

 

 

יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף אמר בתגובה: "הנהגת ההורים לא יכולה לתמוך במתווה שהוצע משום שאין צמצום של הסכום שההורים נדרשים לשלם. אנחנו מאמינים שמגיע לילדים שלנו החינוך הטוב ביותר בעולם, אבל ההורים לא צריכים לשלם על הפעילויות הללו".

פירוט התשלומים

תשלום חובה: 49 שקל בגין ביטוח תאונות אישיות.  תשלומי רשות: סל תרבות – 36 שקל בגנים, 45 שקל בכיתות א'-ו' , 67 שקל בכיתות ז' ו-ח', 75 שקל בכיתה ט' ו-80 שקל בכיתות י'-י"ב; השאלת ספרי לימוד – 280 שקל בכיתות א'-ט', 320 שקל בכיתות י'-י"ב. טיולים – 60 שקל בגנים, 101 שקל לכיתות א' ו-ב', 126 שקל לכיתות ג' ו-ד', 252 שקל לכיתה ה', 387 שקל לכיתות ו'-ט', 513 שקל לכיתות י' ו-י"א, 616 שקל לכיתה י"ב; של"ח – 75 שקל לכיתות ז'-י"א; מסיבות הסיום בוטלו, ובמקומם יתקיימו טקסי סיום שסכום התשלום עבורם יאושר בוועדת החינוך בחודש דצמבר.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר