ילדה לבד (צילום: shutterstock.com/ANURAK-PONGPATIMET)
ילדה לבד (צילום: shutterstock.com/ANURAK-PONGPATIMET)

"למה ילדה בת 5 צריכה לשלם על מחדל של העירייה?"

הוריה של ילדה בת 5 משכונת נאות פרס טוענים כי היא נותרה ללא שיבוץ לגן חובה בגלל תקלה ברישום באתר של עיריית חיפה, וכעת מבקשת העירייה לשלוח אותה לגן מחוץ לשכונה. האב: "כל חבריה יתחילו מחר את שנת הלימודים, והיא תישאר בבית". העירייה: "הרישום לכל גני הילדים התנהל כסדרו גם בזמן הקורונה"

פורסם בתאריך: 31.8.20 12:17

ילדה בת 5 משכונת נאות פרס נותרה ללא שיבוץ לגן חובה, לטענתם של הוריה בגלל מחדל של עיריית חיפה, שמבקשת כעת לשלוח אותה לגן מחוץ לשכונה. בשנתיים האחרונות למדה הילדה בגן ריף בנאות פרס, ובחודש מרץ, כשהוריה ביקשו לרשום אותה לגן, הרישום לא התאפשר בשל תקלה ברישום באתר האינטרנט של העירייה.

"כשהאתר לא הגיב, רעייתי פנתה לעירייה והתלוננה על הבעיה", מספר אביה של הילדה, "המענה שהיא קיבלה היה שהנושא ייבדק ושיחזרו אליה".

ואכן חזרו אליה?

"לא. בינתיים הגיע לארץ נגיף הקורונה, ולא ניתן היה לדבר עם אף אחד כי העובדים במחלקת הרישום לא עבדו. בסיום ההסגר פנתה רעייתי שוב למחלקת הרישום, ושוב נאמר לה שהנושא בבדיקה ושיחזרו אליה. הבנו שמדובר בתקלה טכנית וסמכנו על העירייה שתפתור את הבעיה כי הבת שלנו כבר שנתיים משויכת לאותו הגן, ואך טבעי שהיא תמשיך ללמוד בו גם בגן חובה עם שאר חבריה".

 

 

והפעם חזרו אליכם?

"לא, וכך גם בפעמים הבאות שבהן התקשרנו. הרגשנו שבמקום לקבל שירות כמו שכל תושב בעיר זכאי לו, בעירייה מורחים אותנו. בכל פעם אמרו לנו 'תתקשרו אתם בעוד שבוע' או 'יש עכשיו תקלה ואי אפשר לבדוק'. אתמול, יומיים לפני תחילת השנה, אמרו לנו 'בדקנו, ואין מקום בגן ריף'. התנהלותה הכושלת של העירייה הותירה את בתי ללא גן חובה לשנת הלימודים הקרובה. כל חבריה לגן יתחילו מחר את שנת הלימודים, והיא תישאר בבית ללא מסגרת. אני מקווה שבעירייה מבינים שהמצב הזה עלול לפגוע בילדה ובהתפתחותה. למה ילדה בת 5 צריכה לשלם על מחדל של העירייה? מחודש מרץ לא היה להם זמן לטפל בבעיה?".

יש חוק חינוך חובה. לא הציעו לכם אלטרנטיבה?

"אמרו לנו שיש גן בשכונה אחרת, אבל מבחינתנו זה בלתי אפשרי. יש גן מתחת לבית שלנו, ואין שום סיבה שבתי לא תוכל ללכת לגן עם חבריה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הרישום לכל גני הילדים, ובכלל זה גן ריף, התנהל כסדרו גם בזמן הקורונה, ומרכז הרישום נתן מענה מלא להורים. גן ריף מלא בילדי השכונה ולא ניתן לצרף אליו ילדים נוספים מעבר לתקן. בנסיבות אלה הוצעו להורים כמה חלופות ללימודי בתם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יפעת

    עירייה גרועה וכוחנית.
    גן חובה? – אל תשלחו לגן עד שמשרד החינוך יתערב ותקבלו מענה הולם .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר