צהרון (צילום: תומר אפלבאום)
צהרון (צילום: תומר אפלבאום)

"העירייה משתמשת בנו כמו במסחטת כספים"

הזלזול של עיריית חיפה בתושבים נמשך: ב-31 באוגוסט - יום אחד בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים - קיבלו הוריהם של ילדי צהרון שלדג בקרית חיים הודעה שמספר הנרשמים לא מצדיק את פתיחתו. לטענתם, לאחר שהצליחו לצרף ילדים נוספים, הקפיצה העירייה שוב את המספר

פורסם בתאריך: 7.9.20 12:13

עיריית חיפה מסרבת לאשר פתיחת צהרון ל-18 ילדים מגן שלדג בקרית חיים מערבית. 12 מהילדים נרשמו לצהרון כבר בשנת הלימודים שעברה, אך ב-31 באוגוסט – יום אחד בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים – קיבלו ההורים הודעה שמספר הנרשמים לא מצדיק את פתיחתו של הצהרון.

התשובה שניתנה ברגע האחרון הותירה הורים רבים בבעיה וללא אפשרות לצאת לעבודה. לטענתם, לאחר שילדים נוספים נרשמו לצהרון הודיעה העירייה כי הוא ייפתח, אך כעבור זמן קצר נאמר להורים שהמספר המינימלי של נרשמים הוא 23. כעת הם אומרים שהעלאת רף המשתתפים היא לא יותר מניסיון של העירייה להשתמש בהם כמסחטת כספים.

אם לילד בצהרון: "נרשמו לצהרון כבר בחודש פברואר כי ידענו שהילדים ימשיכו באותו הגן. יום לפני תחילת שנת הלימודים התקשרו אלי ואמרו שהצהרון לא ייפתח בגלל שנרשמו אליו רק 12 ילדים וזה לא מספיק. היינו המומים מכך שמודיעים לנו בדקה ה-90 אחרי שכבר נערכנו לכך שהילדים יהיו בצהרון. ב-1 בספטמבר הודעתי במקום עבודתי שלא אוכל להגיע כי לא מצאתי מסגרת לילד שלי. יש לי שלושה ילדים בבית, ואני לא יכולה לצאת לעבודה כי בשעה 13:00 אני כבר צריכה לצאת, אז עכשיו אני בחופשה מאולצת. נפגשנו כל ההורים בגן, ואנו זועמים על העירייה שחיכתה עם ההודעה לדקה ה-90".

 

 

לדבריה של האם, ההורים התארגנו והצליחו לגייס עוד ילדים: "בסופו של יום הגענו ל-18 ילדים. הכנתי רשימה מדויקת עם כל הפרטים הנחוצים של הילדים, והעברנו אותה במייל לאגף החינוך, לאגף לפניות הציבור וללשכת ראש העיר. גם התקשרנו טלפונית ואפילו הגענו פיזית להיכל העירייה".

ומה היתה התשובה שקיבלתם?

"שהנושא יועבר לגורמים המטפלים ושהצהרון ייפתח. אמרו לנו ש-18 ילדים זה כבר מספר שמאפשר לפתוח צהרון. מאז התקשרתי בכל יום והתשובה שקיבלתי היתה 'נחזור אליכם'. אתמול (ראשון), כשפנינו שוב לגורמים שאיתם דיברנו, הם טענו שהנושא לא מוכר להם. פנינו ללשכת ראש העיר, אבל שם מתכחשים לכך שהבאנו את הנושא לידיעתם. הפכנו לבדיחה עצובה בעירייה".

אם נוספת לילד בגן שלדג: "הודיעו לנו רק ב-31 באוגוסט שהצהרון לא ייפתח, וזו שערורייה. עכשיו העירייה גוררת אותנו עם כל מיני תשובות. כשאמרו לנו ש-12 ילדים לא מספיקים לפתיחת צהרון, הבאנו רשימה של 15 ילדים אבל גם זה לא הספיק, וכשהשגנו 18 ילדים אמרו לנו 'לא מספיק, תביאו 23'. הם משתמשים בנו כמו במסחטת כספים. הרי עשינו את העבודה שלהם ויצרנו קשר עם כל ההורים וארגנו רשימות מסודרות – דברים שהם היו צריכים לעשות".

עיריית חיפה סירבה להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר