גן רוזמרין
גן רוזמרין

בימים הכי חמים בשנה: גן ילדים בלי מזגן

המזגן בגן הילדים רוזמרין בקרית חיים התקלקל, ולדבריהם של ההורים חלק מהילדים חווים קשיי נשימה בשל החום הכבד והלחות הגבוהה, ואחרים סובלים מפצעי גירוד בגלל ההזעה. עיריית חיפה התמהמהה, ורק בהתערבות "כלבו - חיפה והקריות" הגיע טכנאי מזגנים לגן וטיפל בבעיה

פורסם בתאריך: 7.9.20 19:59

ילדים בגילאים 3 ו-4 בגן רוזמרין בקרית חיים נותרו ללא מזגן בימים החמים ביותר של השנה, ובעיריית חיפה לא הזדרזו לשלוח טכנאי לתקן את התקלה. לטענתם של ההורים, חלק מהילדים חווים קשיי נשימה בשל החום הכבד והלחות הגבוהה, ואחרים סובלים מפצעי גירוד בגלל ההזעה המוגברת. יצוין כי בגן לומדים 32 ילדים.

אם לאחד מילדי הגן מספרת שהיא נדהמה לגלות שלמרות שבחיפה יש מאות מוסדות חינוך, העירייה התקשרה רק עם חברה אחת שמספקת שירות של טכנאי מזגנים וסיכמה איתה על מענה תוך 48 שעות. לדבריה של האם, גורם בעירייה שאיתו היא שוחחה אמר לה שבהנהלת העירייה סירבו להתקשר עם חברה נוספת שמספקת שירות למזגנים. כמו כן, מספרים ההורים, אנשי הצוות בגן איבדו את סבלנותו אחרי כמה פניות לעירייה שלא נענו.

אם לילד בגן רוזמרין: "אתמול (ראשון) ראו אנשי הצוות שכל הילדים מזיעים ושהמזגן לא עובד. הגננת התקשרה לעירייה כדי לפתוח פנייה על תקלה כמקובל, אך נאמר לה שהיא צריכה לפנות באימייל. היא עשתה זאת אך טכנאי לא הגיע. היא התקשרה לעירייה כמה פעמים במהלך היום וביקשה מענה דחוף כי אי אפשר להמשיך את הפעילות בגן ללא מזגן. עומס החום בימים האחרונים הוא קיצוני, ולא קשה לתאר מה עוברים הילדים בתוך המבנה כשהמזגן לא עובד. אם לנו המבוגרים קשה בלי מזגן, על אחת כמה וכמה הילדים הקטנים. ביומיים האלה הם חוו קשיי נשימה קשים מאוד".

 

 

מה אמרו בעירייה?

"שהפנייה בטיפול. בכל פעם שהיא התקשרה, זו היתה התשובה. לפעמים הם גיוונו ואמרו שהטכנאי בדרך, אבל דבר לא קרה וטכנאי לא הגיע. כשההורים הגיעו אתמול לאסוף את הילדים מהגן הם מצאו אותם חצי מעולפים, מזיעים ועם פצעים בגוף מרוב גירודים, וחלקם אפילו ביקרו היום אצל רופא עור. אתמול אחר הצהריים ובשעות הערב גם אנחנו ההורים ניסינו לדבר עם גורמים בעירייה, וכולם אמרו לנו שהנושא בטיפול ושטכנאי מזגנים יגיע היום על הבוקר. זה לא קרה. גם היום אנשי הצוות בגן ואנחנו ההורים התקשרנו לעירייה, וכלום לא זז. בלית ברירה הילדים ישבו כל היום בחצר בחום עצום כי בתוך הגן היה הרבה יותר גרוע. הם גם אכלו את ארוחת הבוקר שלהם בחצר. בעירייה לא מבינים שמדובר בילדים בגיל הרך שגם כך נמצאים בתקופת הסתגלות? פחות משבוע עבר מפתיחת שנת הלימודים, והם כבר בטראומה. ההתנהלות של העירייה היא שערורייתית".

האם הוסיפה כי "לא הגיוני שעיריית חיפה, שהיא הרשות המקומית השלישית בגודלה בארץ ועם מספר גדול מאוד של מוסדות חינוך, עובדת רק עם חברה אחת. ומה פתאום היא הסכימה לשיהוי של 48 שעות? איך אפשר להשאיר ילדים קטנים ואנשי צוות בחום כזה בלי לטפל בעניין באופן מיידי? כנראה שלעירייה שלנו יש נושאים חשובים יותר".

העירייה סירבה להגיב לבקשת התגובה של "כלבו – חיפה והקריות", אך כשעה לאחר הפנייה הגיע טכנאי מזגנים לגן. אם לילד ששהתה במקום שאלה אותו מתי הוא קיבל את הפנייה, ולדבריה הוא ענה: "לפני שעה בערך. סיימתי עבודה ברחוב טשרניחובסקי, ומיד הגעתי לכאן".

"הסחבת של העירייה והשקרים שלה הם בלתי נסבלים", אמרה האם, "לא ייתכן ש-32 ילדים קטנים יחכו 48 שעות עד שיתקנו להם את המזגן. העירייה חייבת להיות ערוכה למקרים כאלה, זה מקרה חירום. מזגן הוא תנאי מינימלי אך קריטי ללימודים בימים כאלה. בשורה התחתונה, הילדים שלנו היו יומיים ללא מזגן, והעירייה רק סחבה אותנו ומרחה את הזמן כאשר בינתיים הילדים שלנו סבלו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יונה אשם !!!

    השאיר לה מזגן עייף בירושה. ועכשיו במשמרת שלה הוא שבק חיים.
    תבואו אליו בטענות….

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הורים שהילדים מדווחים שבגן או בכתה אין מזגן או לא מפעילים מזגן שיאספו את החלדים ולא ישלחו אותם ללמוד, בנוסף בגלל הקורונה צריך לאוורר חדרים ממוזגים כל הזמן. מיזוג ואוורר דלת או חלון פתוחים

  3. השקוף.

    ביזיון אחרי ביזיון!!!אני רוצה לראות את הילדים של ציוני(האמא של הילדים חחחחח בדיחה עצובה)דקה אחת בלי מזגן בבית הספר של הילדים שלה!!!!עופי כבר הביתה או לקיבינימאט!!!!אה שכחתי…..יונה יהב אשם……

  4. דוד

    בחרתם קליש מה אתם מתלוננים רציתם כל כך להעיף את יונה שלא חשבתם מה יבוא במקומו אז עכשיו תסבלו בשקט

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר