צהרון (צילום: אמיל סלמן)
צהרון (צילום: אמיל סלמן)

האם שילמה דמי רישום על צהרון, הבן שובץ לגן ללא צהרון

אם לילד בן 3 מקרית שמואל שילמה לעיריית חיפה דמי רישום בסך של 150 שקל עבור צהרון, אך העירייה שיבצה אותו בגן ללא צהרון. את ההודעה על כך, טוענת האם, היא קיבלה מחברתה מכיוון שאיש בעירייה לא טרח להתקשר אליה. עד מתי תימשך ההתעמרות בהורים?

פורסם בתאריך: 8.9.20 20:15

עיריית חיפה גבתה דמי רישום בסך של 150 שקל מאם לילד בן 3 מקרית שמואל עבור שהות בצהרון אך שיבצה אותו בגן ללא צהרון. את ההודעה שהצהרון לא יתקיים באותו הגן קיבלה האם מחברתה מכיוון שאיש בעירייה לא טרח להתקשר אליה. ההודעה על ביטולו של הצהרון נשלחה לשאר ההורים רק 48 שעות לפני פתיחת שנת הלימודים.

"כאשר נרשמים לגן עירוני שואלים אותך באתר הרישום אם אתה רוצה צהרון, ואם התשובה היא חיובית גובים ממך דמי רישום המהווים דמי רצינות אשר מראים שאתה באמת רוצה צהרון", מספרת האם, "ביקשתי מהעירייה שיבוץ לגן שקדים שהוא גן עם צהרון, וגם שילמתי את דמי הרצינות. בפועל גיליתי שהעירייה שיבצה את בני לגן חיטה שבו אין צהרון. פניתי לעירייה וביקשתי שהוא ישובץ לגן עם צהרון. בעירייה הבינו שהם טעו, ובני שובץ מחדש, הפעם לגן טוהר שנמצא במתחם של ארבעה גנים – שקדים, רימונים פאר וטוהר – שבו פועל צהרון. במקביל התקשרתי ליחידת הצהרונים במתנ"ס נוה יוסף ולמערכת החינוך העירונית ושאלתי אם הם מסונכרנים ביניהם, והתשובה שקיבלתי היתה 'בוודאי'. מהר מאוד התברר לי שזה לא כך. לפני תחילת שנת הלימודים סיפרה לי אחת מהאמהות שמכל ארבעת הגנים במתחם, דווקא בגן טוהר לא יהיה צהרון. כך נראה הסנכרון בין יחידות העירייה, ואף אחד לא דאג להודיע לי על כך".

 

 

ידוע לך למה הוחלט שבגן טוהר לא יהיה צהרון?

"בגלל ההנחיות של משרד הבריאות שהותוו כבר בתקופת הגל הראשון של הקורונה, ולפיהן יתאפשר כינוס של ילדים משלושה גנים בלבד למקום אחד. בשנת הלימודים שעברה פעל הצהרון באותו המתחם, וכאשר הקורונה התפרצה הופסקה הפעילות בצהרון והוא לא חזר לפעול. אני שואלת את העירייה – אם ידעתם מראש שיש במתחם ארבעת הגנים בעיה לפתוח צהרון לכל הארבעה, למה לא ציינתם את זה בפני ושיבצתם את בני דווקא לגן טוהר שאין בו צהרון? למה חיכיתם עד לדקה ה-90 כדי להודיע להורים? אנחנו אנשים עובדים. זו החוויה שהילד שלי, שרק מתחיל חוק חינוך חובה, צריך לקבל ממערכת החינוך העירונית?".

פניתי שוב לעירייה?

"כן ואמרו לי שאין מקום בגן שקדים, שהוא הגן הנוסף במתחם שמתאים לגילו. פניתי ליחידת הצהרונים במתנ"ס, ושם אמרו לי 'מה הבעיה? תעבירי אותו לגן אחר'. זה הסנכרון שבו התגאו בעירייה. בני ואני נופלים בין הכיסאות".

בעיריית חיפה סירבו להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המון עציצים בעיריה
    סיגל עציציוני – האמא של הבוגונוויליה
    דוד עציציוני – החברה הכלכלית לגרניום
    מנכל עיריה אוהד דשן – דישון וזיבול ערוגות הועד
    ענבל עציצלין – מנהלת השקיית ג'ובים 20-30
    ימית קלקר – יועצת משתלתית לעירייה
    ניר שיבר – עוזר ממטרות

  2. גל

    הציונות הדתית והחרדים החליטו לבגוד ביונה יהב ולבחור דחליל בעציץ
    אז הדחליל בעציץ , העצלה ובטלה גורמת לכל העיר לנבול.
    ככה זה שציבור שלם נוהר אחרי החלטות רבניות שמונעות פוליטית.
    מגיע לתושבים הכסלים שבחרו לא נכון לסבול.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר