האם ובנה
האם ובנה

בגלל היעדר הסעה: תלמיד החינוך המיוחד נשאר בבית

בשבוע הראשון ללימודים נעדר תלמיד כיתה ג' בחינוך המיוחד מבית הספר בשל היעדר הסעה, וביום ראשון הוא שוב יישאר בבית מאותה הסיבה. עיריית חיפה שוב לא מגיבה למחדל ההסעות, ובמשרד החינוך טוענים כי הוא לא זכאי לכך. אז כיצד ניתן להסביר שבשנה שעברה הוא היה זכאי לכך?

פורסם בתאריך: 10.9.20 09:43

ילד בן 8, תלמיד כיתה ג' בכיתת חינוך מיוחד בבית הספר דגניה בקרית חיים, לא הגיע לבית הספר בשבוע הראשון ללימודים בשל היעדר הסעה, ומיום ראשון הוא עלול שוב להישאר בבית. האם דיווחה על המצב למערכות החינוך בעיריית חיפה ובמשרד החינוך במחוז, אך לדבריה עד כה לא נמצא פתרון. יצוין כי בשנה שעברה התגוררה המשפחה בקרית ים וכי הילד הגיע לבית הספר בהסעה על חשבון המדינה כמקובל בחינוך המיוחד, ואילו השנה, לאחר שהמשפחה עברה לקרית חיים, ההסעה נמנעת ממנו.

במכתב לראש העיר עינת קליש רותם ולמנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל כתבה האם: "מ-1 בספטמבר הילד לא נמצא במסגרת לימודית מכיוון שאין לו הסעה לבית הספר. אני אם יחידנית, גרה בקרית חיים ועובדת במרכז כרמל, ואין באפשרותי להביא את הילד לבית הספר מדי בוקר ולאסוף אותו בחזרה. נוסף על כך, אין מי שיעזור לי בהסעה. בני לא יכול להגיע לבית הספר בכוחות עצמו שכן הדרך היא ארוכה וכרוכה בחציית כבישים רבים".

בכתבה ציינה האם כי הוצע לה לשלוח את בנה לבית הספר עם הורים שהיא אינה מכירה: "אני לא יכולה לסמוך על אף הורה ולהטיל על אחרים את האחריות על הילד. יש לו בעיות משמעת ובעיות רגשיות, ולכן לא אוכל לתת לשום גורם שאינו מקצועי להסיע אותו. הוא מקסים ורוצה כבר להשתלב בבית ספר החדש, אך בעיית ההסעה מקשה עלי ועליו. חשוב לי שתנסו להבין את הקושי של ילד שזקוק למסגרת, כאשר הוא יודע שכולם הולכים לבית הספר והוא לא. זה מוסיף לי ולו לחץ מיותר. ניסיתי לפנות לכל גורם אפשרי במערכת החינוך, אך לצערי לא חוזרים אלי ולא נותנים לי מענה ראוי. אבקש את עזרתכם".

ביום שלישי השבוע לקחה האם חופשה מעבודתה כדי להסיע את בנה לבית הספר כדי שיכיר סוף סוף את חבריו החדשים, אך כבר ביום ראשון, כאשר חופשתה תסתיים, הילד שוב יישאר בבית.

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמרה האם: "אני עובדת בכל יום מ-8:00 עד 20:00, ולכן אין לי אפשרות להביא אותו לבית הספר ולהחזיר אותו. אני מתניידת בתחבורה ציבורית, ואם נצא מוקדם מאוד מהבית זה אומר שהוא יהיה בבית הספר כבר ב-7:00 כדי שאספיק להגיע לעבודה במרכז הכרמל, ובית הספר נפתח רק ב-7:45. כלומר הילד יהיה כמעט שעה לבדו מחוץ לכותלי בית הספר. בדרך חזרה אין מי שיאסוף אותו. הוא לא יכול לחכות לי עד 20:00 בבית הספר. אני לא מבינה את התנהלותה של עיריית חיפה. למה אני צריכה להתחנן שיעשו לי טובה?".

הילד נקלט במחשבי מערכת החינוך בחיפה?

"בוודאי, והוא שובץ לבית הספר דגניה לכיתה קטנה של החינוך המיוחד. לפני פתיחת שנת הלימודים פניתי למחנכת שלו, והיא אמרה לי שעד 1 בספטמבר העירייה תיצור איתי קשר כדי לתאם את ההסעה. אני רגילה להתנהלות של עיריית קרית ים, שם לא היתה כל בעיה והוא קיבל הסעה לבית הספר ובחזרה על חשבון משרד החינוך, אז הנחתי שכך זה גם בחיפה. הרי דבר לא השתנה – הוא נשאר תלמיד של החינוך המיוחד שזכאי להסעה כמו כל התלמידים במסגרת הזו. אבל טעיתי, מה שעבד מצוין בעיריית קרית ים לא עובד בעיריית חיפה. חיכיתי בסבלנות שייצרו איתי קשר אך זה לא קרה".

התקשרת לברר מה קרה?

"כמובן. ניסיתי להתקשר לאחראי על ההסעות בעירייה, לגורמים באגף החינוך העירוני ובמשרד החינוך במחוז, וגם למפקח במשרד החינוך, אבל במשך המון זמן כלל לא היה מענה. כאשר סוף סוף תפסתי את העירייה ענו לי 'אנחנו מודעים לכך שיש בעיה. יש הרבה תלונות. נחזור אלייך'. שאלתי מי הממונה שאוכל לדבר איתו, אך לא הסכימו להגיד לי. אני גם לא יכולה להגיע פיזית לעירייה כי כאם יחידנית אסור לי להפסיד אפילו יום עבודה אחד".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "התלמיד שב ללימודים סדירים בבית הספר. הוא אינו עומד בקריטריון זכאות להסעה, אך לפנים משורת הדין, נושא ההסעה עבורו ייבחן מחדש בוועדת הסעות חריגים במשרדנו". בהקשר זה יש לציין שוב כי בשנה שעברה היה הילד זכאי להסעה, ומצבו לא השתנה מאז.

בעיריית חיפה שוב סירבו להגיב על שערוריית ההסעות בחינוך המיוחד.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רונן

    אשמח לעזור בהסעות לילד כל יום הלוך וחזור עד למציאת פיתרון .החל מיום ראשון בבוקר.052-4417103 רונן(תושב קרית חיים)

  2. מיכל

    מתוך ניסיון אישי , צריך לעשות כתבה על היחס המזלזל והאטום של העירייה כלפי ההורים והילדים בחינוך המיוחד, ובפרט כאשר מדובר בהסעות. אין עם מי לדבר, וכאשר לכאורה מישהו כבר מוכן לענות, זה על מנת לנתק. פשוט בזיון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר