הפגנת ההורים והילדים מהחינוך המיוחד (צילום: שושן מנולה)
הפגנת ההורים והילדים מהחינוך המיוחד (צילום: שושן מנולה)

"אחרי שמישהו ייפגע, כולם יברחו מאחריות"

במחאה על המחדל במערך ההסעות העירוני הפגינו הורים וילדים בחינוך המיוחד ברחבת עיריית חיפה. מארגנת ההפגנה רנטה אדמסקי: "ההפגנה הזאת היא קול המחאה שלנו כדי שהעירייה תתעורר לפני שיהיה מאוחר. הגיע הזמן לעשות לזה סוף"

פורסם בתאריך: 15.9.20 17:10

הורים וילדים מהחינוך המיוחד הפגינו היום (שלישי) ברחבת עיריית חיפה במחאה נגד המחדל במערך ההסעות העירוני לבתי הספר. ההורים והילדים נשאו שלטים בעברית וברוסית שבהם נכתב "דרישה לשינוי במערך ההסעות", "ילדינו לא שקופים" ו"ילדינו לא סוג ב'".

אחת מהתלמידות שהשתתפו בהפגנה סיפרה על החוויה הלא נעימה שהיא חווה מדי בוקר בהסעות: "הנהגים טסים בכביש, לא תמיד יש להם חגורות בטיחות באוטו, והם מעשנים לידינו ומצפצפים על החוק. לאף אחד לא אכפת, עד שיקרה אסון ואז יבדקו מי אשם".

מארגנת ההפגנה רנטה אדמסקי: "ההפגנה הזאת היא קול המחאה שלנו כדי שהעירייה תתעורר לפני שיהיה מאוחר. בגלל המגבלות האוסרות על התקהלות ציבורית לא יכולנו להביא הרבה הורים".

 

 

מהן הטענות שלכם כלפי העירייה?

"אנחנו חווים באופן קבוע בעיות עם ההסעות לבתי הספר ולגני הילדים. זה קורה בכל שנה, אבל השנה המצב החמיר מאוד. יש בלגן בארגון ההסעות מצדה של העירייה. ילדים שכבר רשומים במערכת החינוך העירונית זה שנים לא מופיעים השנה ברשימת ההסעות, ואלו שכן רשומים נאלצים להתמודד עם קשיים בכל יום. מדי בוקר ההסעות מגיעות באיחור של חצי שעה ויותר, וכתוצאה מכך הילדים מאחרים ללימודים ולפעמים נשארים בבית כי אין להם אפשרות אחרת להגיע. לא מדובר במקרים בודדים ונקודתיים אלא במקרים רבים וקשים. לא ייתכן ששלושה שבועות אחרי פתיחת שנת הלימודים יש עדיין ילדים בחינוך המיוחד שנשארים בבית בגלל שלהורים שלהם אין דרך להביא אותם לבית הספר והם זכאים להסעה. הגיע הזמן לעשות לזה סוף, כי אחרי שמישהו ייפגע כולם יברחו מאחריות. אם המצב לא ישתנה אחרי הסגר, נמשיך בהפגנות".

 

רנטה אדמסקי בהפגנה (צילום: שושן מנולה)

רנטה אדמסקי בהפגנה (צילום: שושן מנולה)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר