שלושת האחים ואביהם
שלושת האחים ואביהם

המחדל נמשך: שלושה אחים בחינוך המיוחד לא זוכים להסעות

הוריהם של שלושה אחים שלומדים בגנים שונים של החינוך המיוחד טוענים כי הם נאלצים להסיע אותם בעצמם אל הגנים ובחזרה לביתם מכיוון שעיריית חיפה לא עדכנה את כתובתם החדשה. "בעירייה אמרו שהם יטפלו בבעיה, אבל הם לא טיפלו", אומרת האם, "אנחנו אובדי עצות. מה עוד צריך לעשות?"

פורסם בתאריך: 16.9.20 20:08

הורים לשלושה אחים שלומדים במסגרות החינוך המיוחד בחיפה ואשר זכאים להסעה נאלצים להסיע אותם בעצמם בכל יום לשלושה גנים שונים ובחזרה לביתם, לטענתם מכיוון שעיריית חיפה לא עדכנה את כתובתם החדשה. יצוין כי בשנים הקודמות שובצו כל האחים במערך ההסעות העירונית.

בפוסט זועם בפייסבוק מתארת האם את אי הסדר במחלקה בעירייה אשר ממונה על ההסעות: "יש לנו שלושה ילדים שלומדים במסגרות החינוך מיוחד – שניים בגנים תקשורתיים ואחד בגן שפתי. לפני חודש עברנו דירה. כתבנו מכתבים לעירייה, שאלנו מה עלינו לעשות ולא קיבלנו שום מענה".

בהמשך מוסיפה האם כי העירייה שיבצה את שלושת ילדיה לשלוש הסעות נפרדות, אבל בכתובת שאינה רלוונטית יותר, וכדי לפתור את הבעיה בשיחה פנים מול פנים היא הגיעה לאגף החינוך: "במשך שעתיים עמדנו בחום נוראי בחוץ. אני בהיריון, הרגשתי גרוע, וכמעט איבדתי את ההכרה. כשנכנסנו נתנו לפקידה את תעודת הזהות שלי והראינו לה את הרישום של שלושת הילדים. בפעם ראשונה היא לא הקלידה נכון את שמו של אחד הילדים, אחר כך טעתה בהקלדת מספר תעודת הזהות של הילד השני, ניסתה פעמיים להקליד את מספר תעודת הזהות של האבא, ואמרה לי 'הילדים שלך לא נמצאים במערכת. אני לא יכולה לעזור'. עברנו לחדר אחר ודרשנו לדבר עם המנהל. בפתח הדלת פגשנו עוד פקידה והסברנו לה את הבעיה. היא אמרה לנו 'תביאו תמצית רישום ממשרד הפנים'. לאחר ויכוחים גילינו פתאום שצריך להביא שלוש תמציות רישום – לכל ילד בנפרד. מאיפה לי לדעת שצריך שלוש תמציות? בסוף הצלחנו להיכנס לחדר המנהל וביקשנו הסעה אחת לשלושת הילדים שלנו. הבטיחו לנו שיעשו הכל. זה היה ב-2 בספטמבר, ומאז אנחנו מסיעים את הילדים לגנים הלוך וחזור – דבר שאורך שלוש שעות. במקום לעבוד אנחנו עסוקים בהסעות".

 

 

ל"כלבו – חיפה והקריות" אמרה האם: "יותר משבועיים בתוך שנת הלימודים עדיין אין הסעות לילדים שלנו. אף אחד בעירייה לא דיבר איתנו, ואנחנו תלויים באוויר. כל אחד מהילדים לומד בגן אחר – שניים לומדים בשני גנים שונים בקרית אליעזר כאשר לכל אחד מהם יש מערכת שעות שונה, ואחד לומד ברמת שאול. אנחנו גרים באזור מרכז חורב, אז תאר לעצמך מה זה לנסוע בשעות העומס לכל אחד מהגנים ובחזרה הביתה. זה אומר לבלות שלוש שעות בדרכים במקום לעבוד. הכל בגלל שעברנו דירה בקיץ. התקשרנו אין ספור פעמים לאגף החינוך כדי להודיע להם על השינוי בכתובת אבל לא הצלחנו לקבל מענה, אז שלחנו מכתבים וביקשנו מהם לעדכן את כתובת. גם המלוות של הילדים דיברו עם העירייה אבל זה לא עזר".

כשהגעתם לעירייה, מה אמרו לכם?

"שהם יטפלו בבעיה, אבל הם לא טיפלו. אנחנו אובדי עצות. מה עוד צריך לעשות? עוד מעט ניכנס לסגר, מערכת החינוך המיוחד תמשיך לפעול, אבל אנחנו לא נוכל לצאת מעבר ל-500 מטר מהבית. מה יהיה אז? אנחנו יכולים להשאיר את הילדים בבית, אבל אז הם לא יקבלו את הטיפולים הפרא-רפואיים שהם מקבלים בגנים. המצב הזה של בילוי בדרכים קשה להם וקשה לנו. אנחנו לא מבינים למה זה מגיע לנו".

בעיריית חיפה סירבו להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אמא חיפאית

    עירייה של אוכלי חינם, סתומים לא אנושיים, שלא מעניין אותם כלום!!

  2. אילנה

    אולי הציבו עובדים לא מתאימים לתפקיד זה . לפי מה ממנים אנשים לתפקיד זה או אחר?

  3. נועה

    לא עושים דבר לטובת תושבי העיר ולא רק בחינוך
    גם במי כרמל ובאגפים אחרים יכולים לאשר שטיפלו ובפועל לא טיפלו ואין מענה אצלם.
    ראש העיר מתעסקת בשטויות ואחר כך מפרסמת שעשתה הרבה. שקר מוחלט.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר