הפגנת ההורים והילדים מהחינוך המיוחד, השבוע (צילום: שושן מנולה)
הפגנת ההורים והילדים מהחינוך המיוחד, השבוע (צילום: שושן מנולה)

העירייה חילקה את ילדי החינוך המיוחד לתשעה מוקדים

הורים לילדים בחינוך המיוחד טוענים כי הסיבה לכך שעיריית חיפה חילקה את המסגרות השונות לתשעה מוקדים למשך תקופת הסגר היא כדי לחסוך בעלויות, ורבים מהם כבר הודיעו שלא ישלחו את ילדיהם ללימודים. אב לילד על הרצף האוטיסטי: "לילדים על הרצף קשה מאוד לשנות הרגלים"

פורסם בתאריך: 18.9.20 07:58

עיריית חיפה חילקה את מסגרות החינוך של ילדי החינוך המיוחד בתקופת הסגר לתשעה מוקדי קורונה ברחבי העיר. הורים רבים מתנגדים לכך וכבר הודיעו שלא ישלחו את ילדיהם ללימודים.

לפי הרשימה שנשלחה להורים, שישה מוקדים מיועדים לתלמידי בתי הספר היסודיים ושלושה לחטיבות הביניים, והובטח להם שילדיהם יקבלו סלים אישיים, אשר כוללים טיפולים פרא-רפואיים, במוקדים השונים. אלא שההורים חוששים מפני טראומה שיחוו ילדיהם במעבר לבית ספר אחר.

אב לילד שלומד בכיתה תקשורתית (על הרצף האוטיסטי): "הילד שלי רגיל ללמוד בכיתה מסוימת, וידוע שלילדים על הרצף קשה מאוד לשנות הרגלים. אני חייב להתייעץ עם גורמים מקצועיים כדי להיות בטוח שהצעד הזה לא יגרום נזק לילד שלי".

אם לילד בחינוך המיוחד: "עדיף לי שהוא יישאר בבית. לא קיבלתי תשובה לשאלה אם המטפלת שלו תגיע למוקד החדש. אני לא מאמינה שכך יקרה, ואני לא מעוניינת שהוא יקבל טיפול מגורם אחר שאנחנו לא מכירים".

אב לילד בחינוך המיוחד: "האיחוד של תלמידים מכמה בתי ספר נועד לצורכי חיסכון בלבד. כך לא צריך להעסיק שומר, מנקה ואב בית בתקופת הסגר. העירייה חוסכת על חשבון הילדים. זה ביזיון".

 

 

המוקדים בבתי הספר ובמוסדות החינוך הם מוקד אהוד שישרת את תלמידי החינוך המיוחד של בתי הספר בכרמל – אהוד, הרצל, אחוזה, כרמל, נתיב אליעזר וטשרניחובסקי – כאשר סלים אישיים יינתנו במוקד זה לתלמידים מבתי הספר איינשטיין, אילנות ודוד ילין; מוקד רוממה שישרת את תלמידי החינוך המיוחד של בתי הספר רוממה, אלון, בן גוריון, נאות פרס ונופים, כאשר סלים אישיים יינתנו במוקד זה לתלמידי בתי הספר נופים ומוריה-ברקאי; מוקד עין הים ישרת את תלמידי החינוך המיוחד של בתי הספר בשכונות החוף – עין הים, דרור, חופית, יבניאלי, רמות, שלווה וליאו באק – כאשר סלים אישיים יינתנו במוקד זה לתלמידי בתי הספר נירים ועליה. מוקד אחווה ישרת את תלמידי החינוך המיוחד של בתי הספר במגזר הערבי – אחווה, עבד אלרחמן אלחאג', חיוואר, אחמדיה, אלמותנבי ואלכרמה – כאשר במוקד זה לא יינתנו סלים אישיים.

מוקד גורדון ישרת את תלמידי החינוך המיוחד של בתי הספר בקרית חיים – גורדון, דגניה, מגינים ותיכון קרית חיים, ואת ילדי שילוב גנים – כאשר סלים אישיים יינתנו במוקד זה לתלמידי בתי הספר ארלוזורוב ופרחי אהרון. מוקד דינור ישרת את תלמידי החינוך המיוחד של בתי הספר בנוה שאנן – דינור, יזרעאליה, הבונים, פיכמן ותל חי, ואת וילדי שילוב גנים – כאשר סלים אישיים יינתנו במוקד זה לתלמידי בתי הספר גבריאלי, הפתוח ורמב"ם. מוקד בית חיה מושקא ישרת את תלמידי החינוך המיוחד של בתי הספר במגזר החרדי – בית חיה מושקא יסודי וחטיבת הביניים ואהרון הרא"ה בנות, כאשר סלים אישיים יינתנו במוקד זה לתלמידי בתי הספר חב"ד בנים ואהרון הרא"ה בנים. מוקד רעות ישרת את תלמידי החינוך המיוחד בחטיבות הביניים של בתי הספר רעות, עירוני א', חוגים ואליאנס, כאשר סלים אישיים יינתנו במוקד זה לתלמידי בתי הספר בסמ"ת, עירוני ו' ואולפנת צביה. מוקד ליאו בק ישרת את תלמידי החינוך המיוחד של בתי הספר ליאו באק, עירוני ה', עירוני ג' והישיבה התיכונית יבנה.

עיריית חיפה סירבה להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בזיון אין לתאר כמה רוע יש בראש עיר הזאת
    העירייה מקבלת על כל ילד אלפי שקלים מנמדינה וחוסכת על הילדים
    וככה מכניסה עוד כסף על חשבונם
    מה עשינו שזה מגיע לנו העיקר כל הזמן מטנפים על השלטון הקודם
    אצלהם אף פעם לא היו בעיות בתחילת שנה הכל היה מתוקתק
    מנותקים לכו הביתה
    הבית שלי כבר עומד למכירה אין עתיד בעיר הזאת

  2. כועסת

    אתם עוד מעזים להפגין עם כל הכבוד… אני אם חד הורית סייעת בחינוך המיוחד אמורה לשלם יותר משכרי לבייביסיטר לביתי בכיתה א'. כדי שאגיע לעבודה לטפל בילדיכם היקרים כי אני חייבת להגיע! ואתן את הנשמה כרגיל. אבל משכורת לא תשאר לי… ואתם עוד מתלוננים????

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בי"ס עין הים לא ערוך לילדי הכיתות של עצמו. אין שם תנאים פיזיים הולמים לתלמידים. ישן. עלוב. לא סימפטי. בטח שלא לקלוט ילדים נוספים מממקומות אחרים.

  4. נעמה

    המטרה של הסגר היא ריחוק חברתי ולא ריכוז כיתות נוספות באותו מבנה ומאזורים שונים יחד כדי להדביק.
    מישהו לא הבין או שזה נוח לשחק מטומטם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר