נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון בטקס (צילום: דוברות הטכניון)
נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון בטקס (צילום: דוברות הטכניון)

הטכניון הסמיך 231 דוקטורים חדשים ביוטיוב

בטקס מקוון העניק הטכניון 231 תארי דוקטור לשנת תש"פ. כ-40 אחוז מהדוקטורים החדשים הם נשים, הדוקטור הצעיר ביותר הוא בן 25 והמבוגר ביותר הוא בן 62, הבוגרים נולדו ב-25 ארצות שונות, ועשרה אחוזים מהם הם סטודנטים מחו"ל שבאו ללמוד לדוקטורט בטכניון

פורסם בתאריך: 23.9.20 18:36

הטכניון העניק 231 תארי דוקטור לשנת תש"פ בטקס מקוון ששודר במקביל ביוטיוב ובדף הפייסבוק של הטכניון ורשם אלפי צפיות. לפי המסורת, נשיא הטכניון מסמיך מדי שנה את הדוקטורים החדשים בטקס רשמי, אך השנה, בשל מגבלות הקורונה הסמכה נעשתה בצורה מקוונת.

מהנתונים שפרסם הטכניון עולה כי כ-40 אחוז מהדוקטורים החדשים הם נשים, וכי כשליש מהם למדו במסלול הישיר לדוקטורט. הדוקטור הצעיר ביותר הוא בן 25 והמבוגר ביותר הוא בן 62. הבוגרים נולדו ב-25 ארצות שונות ולמדו ב-22 יחידות אקדמיות שונות בטכניון. שלושה מהם הם עולים חדשים – מאורוגוואי, מארצות הברית ומבריטניה. 23 מהדוקטורים הם סטודנטים מחו"ל שבאו לישראל במיוחד כדי ללמוד לדוקטורט בטכניון, והם הגיעו מאוקראינה, אורוגוואי, ארמניה, ארצות הברית, דרום קוריאה, הודו, מקסיקו, סין, ספרד, סרביה, פולין, רוסיה ושווייץ.

מחקריהם של הדוקטורים החדשים משתרעים על פני מרחב עצום של נושאים ודיסציפלינות, ובהם שיפור דרמטי בהפקת חשמל מאור השמש, השפעת התיאטרון על המרחב העירוני ועל גבולותיו, הפקת ידע על רשת החשמל העירונית על סמך ריצוד נורות, הובלת תרופות אל המוח בתוך שבבי סיליקון, תופעות קוונטיות וסמי קלאסיות, גילוי משפחה חדשה של חלבוני חישת אור במי הכינרת, כלי נגינה חדשניים שמפיקים צלילים מכוסות יין בהשפעת כלי מיתר, תכנון בתי חולים ממוקדי מטופל, מסלול השפעתם של שיבושים במערכת הלב על התפתחות סרטן, כיצד מזהה התנשמת את המכרסם שרץ בעשב המתנועע, השפעת כוחות מכניים על צמיחת כלי דם ברקמות המיועדות להשתלה, גידול סטייק במעבדה – בשר ללא שחיטה, מנגנונים המעורבים במחלות ניווניות של המוח, יצירת רקמות לב מתאי גזע אנושיים, ושיטות חדשניות להפקת דלק מימן.

 

 

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון בירך את מקבלי התואר ואמר: "זהו יום מיוחד, יום חג לכם וגם לנו. ליווינו והנחנו אתכם במסע מופלא שראשיתו ברורה ואת סופו עיצבתם בדמותכם". סיון סיפר על התגייסותו המחקרית של הטכניון לבלימת מגיפת הקורונה ועל המעבר להוראה מקוונת ולבחינות מקוונות: "משבר הקורונה החזיר את המחקר המדעי למרכז הבמה. הוא שב ומזכיר לכולנו שהמדע והטכנולוגיה הם יותר מקיצור דרך לחיי יום יום נוחים וקלים. הם ניצבים בלב ההתמודדות עם המחלה ועם הבדידות הכפויה. הם מצילי חיים במובן הכי ישיר, אבל גם מאפשרים את הקשר החיוני כל כך לקיום האנושי".

דיקן בית הספר לתארים מתקדמים פרופ' דן גבעולי אמר בטקס: "הגורמים המשפיעים ביותר על שגשוגו של הטכניון הם חברי הסגל והדוקטורנטים. אתם והמנחים שלכם מהווים את היסודות המחקריים של הטכניון. אנחנו גאים בכם מאוד על ההישג המשמעותי שלכם, ונהיה גאים גם בכל הישגיכם בעתיד. נשמח לחשוב שההישגים העתידיים האלה הם גם פרי של החינוך שקיבלתם כאן".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ועכשיו המציאות

    הטכניון חוגג על כספי משלם המיסים עם 400 בכירעם בצמרת השכר הציבורי בישראל מעל 40,000 שקל בחודש מתוכם שימו חב רק 200 עוסקים במחקר או דיקנים כל היתר אנשי סגל פקהפקה בולובולו. רבע מליארד שקל בשנה מתבזבזים לא על "איכות האדמיה בישראל" אלא "שמירת שכר ופנסיות העתק של אנשי סגל בטכניון".

  2. ועכשיו המציאות

    הטכניון חוגג על כספי משלם המיסים עם 400 בכירים בצמרת השכר הציבורי בישראל מעל 40,000 שקל בחודש מתוכם שימו לב רק 200 עוסקים במחקר או דיקנים כל היתר אנשי סגל פקהפקה בולובולו. רבע מליארד שקל בשנה מתבזבזים לא על "איכות האדמיה בישראל" אלא "שמירת שכר ופנסיות העתק של אנשי סגל בטכניון".

  3. ידוע

    הטכניון מזלזל בתלמידי התואר הראשון ובוגריו החל מיחס בשלבי הקבלה והייעוץ לקבלה וכלה ביחס לבוגריו בהשוואה לבוגרים ממוסדות אחרים ומשקיע המון בינלאומיים במקום בישראלים.
    משקיע ומהלל בעיקר את המחקר של חברי הסגל

  4. עמרי

    הטכניון בשקיעה עמוקה, וכל מי שעבר דרכו יודע את זה.
    מעבדות חשובות נסגרו, מוסדות מחקר צומצמו והרבה חוסר יעילות במנהלות
    אין מנהיגות יש פשוט יס מנים שנהנים משכר שמן כדי לשתוק ולא להתריע "כדי לא לפגוע במעמדו"
    גם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן היה יס מן של הנשיא הקודם כשנתניהו חיפש מבקר מדינה יס מן
    ידע למי לפנות. הבעיה שאנגלמן לא יטפל באמת בתחלואי הטכניון וכל האקדמיות כי הוא בא משם
    ואלו החברים שלו וככה הבעיה רק תתעצם

  5. שיר

    עמרי צודק
    הטכניון משתמש במנהלים שידועים בסתימת פיות ופרופסורים חסרי ניסיון מתמנים לתקופה של 3 שנים לנהל.
    עד שנכנסים לתפקיד כבר מוחלפים ואין מנהיגות והקשבה לעובדים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר