הטכניון בימי הקורונה (צילום: רמי שלוש)
הטכניון בימי הקורונה (צילום: רמי שלוש)

הטכניון: מלגות לסטודנטים שנקלעו למצוקה כלכלית

לשכת דיקן הסטודנטים בטכניון חילקה מלגות סיוע בסכום כולל של 1.7 מיליון שקל לסטודנטים שנקלעו למצוקה כלכלית בשל מגיפת הקורונה כדי שהם יוכלו להמשיך ללמוד במוסד. נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון: "אנחנו נחושים להבטיח שמשבר הקורונה לא יקטע את רצף הלימודים של שום סטודנט"

פורסם בתאריך: 27.9.20 09:29

הטכניון חילק מלגות סיוע בסכום כולל של 1.7 מיליון שקל לסטודנטים שנקלעו למצוקה כלכלית בשל מגיפת הקורונה על מנת שיוכלו להמשיך ללמוד במוסד. התמיכה הכספית, תחת הכותרת "אף אחד לא מפסיק ללמוד", ניתנה באמצעות לשכת דיקן הסטודנטים והתאפשרה תודות לתרומות של הטכניון, ארגון בוגרי הטכניון, אגודות ידידי הטכניון בארץ ובעולם, וגופים חיצוניים ובהם קרן משה מאיר הורביץ ז"ל שבניהול קק"ל.

במקביל נמסר מהטכניון כי המוסד הרחיב את מעטפת התמיכה בסטודנטים באמצעות קרן ההלוואות שהוא הקים בשיאו של הגל הראשון, ושבאמצעותה יכול כל סטודנט לקבל הלוואה עד לסכום של 20,000 שקל שיוחזרו ללא ריבית וללא הצמדה לאחר סיום הלימודים. עד כה סייעה הקרן למאות סטודנטים בסכום כולל של כ-2.5 מיליון שקל. הטכניון גם אפשר לסטודנטים לדחות את תשלום שכר הלימוד בסמסטר האביב ונמנע מהטלת קנסות על אלו שהפסיקו את חוזה השכירות שלהם במעונות בשל המגיפה.

 

 

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון: "אנחנו נחושים להבטיח שמשבר הקורונה לא יקטע את רצף הלימודים של שום סטודנט. גם בשנת הלימודים הקרובה נמשיך את התמיכה בסטודנטים באמצעות מלגות, הלוואות וערוצים נוספים, בסיועם של ידידי הטכניון בארץ ובעולם ובתוספת תקציב מיוחדת של הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה".

דיקנית הסטודנטים פרופ' אילת פישמן: "הקשיים שהעמידה מגיפת הקורונה הובילו למספר גדול מאוד של פניות למלגות ולמעונות. את המלגות הענקנו לפי קריטריונים מוגדרים ואחידים. כעת אנחנו מנסים לגייס מקורות עבור סטודנטים שנמצאים מעט מתחת לסף הקבלה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם הילדים של מאות עובדי ומרצי הטכניון הבכירים שמרויחים עשרות אלפי שקלים בחודש משכורת היו משלמיםש שכר לימוד
    לא היה צריך לגייס אגודות ידידים והיה גם 5 מליון שקל לקרן סיוע לסטודנטים.
    אבל יש כאלה שנותנים להם הלוואה של 20 אלף שקל לשלם את התואר, ויש את הילדים המיוחסים שלא משלמים שקל ולומדים בחינם..
    איפה הצדק פרופ' סיון?? האם בן של פרופסור מדניה לא יכול לשלם שכר לימוד??

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכל מקום עבודה יש את היתרונות שלו. מי שרוצה הייטק בגלל מכונת הקפה ומקרר הגלידות שיבושם לו. מי שרוצה לעבוד בטכניון בשביל לימודים חינם לילדיו – שיבושם גם לו.

  3. א.א.חיפה..

    טכניון מקום לימודי המוקר בעולם. אחי וילדי למדו שם. יחס מיוחד לא קיבלנו. ילדי שרתו בקרבי .לא קויתי בגלל זה יחס מיוחד . אבל שביקשו מעונות נדחו. לעומת זאת רוב מי שקיבלו הם סטודנטים ערבים. בגלל שנדחו נאלצתי להשכיר דירה
    בקרבת הטכניון לכל ילדי. רוצה להדגיש ממשכורת שכירים. כעת רוצים אומרים שיממנו להם. איזה יופי.תרומות מקבלים.הכי התרגזתי פורסם בעיתונות לפני כמה שנים שבטכס הסיום לא שרו התקווה בגלל שלא רצו לפגוע בסטודנטים. בושה וחרפה.נבקש מחילה שאנחנו חיים פה.

  4. ל א.א חיפה

    ככה זה כשגרים בעיר מעורבת ושהשלטון שם שמאלני ממרץ ועד חדש מה אתה מצפה ? בקלפי אתם בוחרים בערבים ובמרץ שמייצגים אותם ,וקליש היא הפטרון של אמיר פרץ והורביץ בערייה אז זה מה שאתם מקבלים ,מתי נכנסת לבניין הערייה 90 אחוז מהעובדים שם ערבים לך תבנה ככה מדינה

  5. נועה

    הקריטריונים של הטכניון בהענקת סיוע לא בדיוק מוגדרים ואחידים כפי שהם טוענים.
    איפה בדיוק מפורסמים הקריטריונים האמורים? ולמה בדיוק שואלים אלפי שאלות הזויות בטפסי הבקשה ומבטלים זכאויות על ימין ושמאל?
    וגם אנשי הקשר בלשכות שם לא עונים לטלפונים ולא יודעים לענות על שאלות כשכבר מצליחים להגיע אליהם.
    המערכת מסואבת ולא נעימה לסטודנט.

  6. א א חיםה

    מאוד חשוב שהטכניון ידווח לנו מהיכן הכספים שמגיע לטכניון. אני חושבת שהם נותנים תרומות לסטודנטים נזקקים .לגבי תרומות שניתנים לילדיהם של עובדי הטכניון. כן בטכניון כמו בכל מקום עבודה משרדי ממשלה. לא כולם מקבלים משכורת גבוהה.. אני מאמינה כך רוצה להאמין שמישהו תנים רק לנזקקים. כי אחרת זה מאוד מכעיס. מודה כן היה מצב שאחד הילדים זכה פעם לתרומה. מה שנכון צריך לציין. ותודה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר