אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

הלימודים באוניברסיטה יחלו ביום ראשון, בטכניון ביום רביעי

גם באוניברסיטת חיפה וגם בטכניון תיפתח שנת הלימודים האקדמית במתכונת של הוראה מקוונת מלאה. האוניברסיטה: "זהו צו השעה לנוכח המצב הבריאותי במדינה ועקב המגבלות הנובעות ממנו". הטכניון: "אין מנוס מכך שהשפעת הסגר וההגבלות יגלשו גם אל תוך השבועות הראשונים של הסמסטר"

פורסם בתאריך: 12.10.20 18:59

אוניברסיטת חיפה תפתח את שנת הלימודים האקדמית תשפ"א ביום ראשון במתכונת של הוראה מקוונת מלאה (הוראה מרחוק). במכתב לסטודנטים ולאנשי הסגל, שעליו חתומים נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין, רקטור האוניברסיטה פרופ' גוסטבו מש וסגן הנשיא והמנכ"ל ברוך מרזן, נכתב: "זהו צו השעה לנוכח המצב הבריאותי במדינה ועקב המגבלות הנובעות ממנו. כל השירותים הניתנים בחוגים וביחידות השונות יינתנו במתכונת ההוראה המקוונת. חשוב לנו לציין, כפי שכבר הודענו, כי האוניברסיטה ערוכה לקיום קורסים במתכונת היברידית, כלומר לימודים משולבים מהקמפוס ומהבית, ואנו נעבור למתכונת הזו כאשר המצב וההנחיות של ממשלת ישראל יאפשרו זאת".

השלושה הוסיפו כי האוניברסיטה משקיעה משאבים רבים בהפקת לקחים מהלימודים המקוונים בשנת הלימודים החולפת ומהמשובים שהגיעו מהסטודנטים, מהסגל האקדמי ומהסגל המינהלי: "במאמץ משותף הצלחנו להתאים את ההוראה בקמפוס למתכונת מקוונת כפי שהמצב דורש, וזאת באמצעות השקעות בתשתית הטכנולוגית, כמו גם בהכשרות מגוונות למרצים. כאשר ההנחיות יאפשרו זאת, עיקר הדגש בהגעה פיזית לקמפוס יינתן לסטודנטים בשנה הראשונה בתואר הראשון, מתוך הבנה כי סטודנטים אלו זקוקים לא רק להיכרות מעמיקה את הקמפוס אלא גם לגיבוש הרגלי למידה ולהיכרות עם עמיתיהם ללימודים. אוניברסיטת חיפה מחויבת בראש ובראשונה לבריאותם של הסטודנטים וחברי קהילת האוניברסיטה, ואנו עושים הכל כדי לשמור עליה מבלי להתפשר על הרמה האקדמית".

במסגרת התוכנית "מתחילים ביחד" צוותו סטודנטים משנה א' לקבוצות שינוהלו על ידי סטודנטים משנה מתקדמת בחוגים (מנטורים), והסטודנטים בכל קבוצה יקבלו ליווי הוליסטי מהמנטורים לכל אורך סמסטר א'. כמו כן, בשל המצב התבקשה היחידה לייעוץ פסיכולוגי באוניברסיטה לעבוד באופן מלא ולתת מענה לסטודנטים.

בסיום המכתב כתבו רובין, מש ומרזן: "אנו מודעים לאי הוודאות וללחצים שבהם נתונים הסטודנטים שלנו בעת הזו. על מנת להקל על ציבור הסטודנטים פתחנו לרשותכם ולשימושכם קו חם במספר 5986*, שאליו תוכלו לפנות בכל בעיה או מצוקה. הקו יפעל בשעות 22:00-8:00".

 

 

בניגוד לאוניברסיטה, הלימודים בטכניון יחלו ביום רביעי, וגם שם הם יתנהלו בצורה מקוונת. כל פעילות ההוראה תונגש באופן דיגיטלי-סינכרוני ותוקלט, וההקלטות יעמדו לרשותם של הסטודנטים עד לסוף הסמסטר. לשם כך נערכו בטכניון בחודשים האחרונים והשקיעו משאבים באבזור כיתות הלימוד בציוד צילום מתקדם ובהכנתו לפתיחת הסמסטר.

במכתב שכתב המשנה הבכיר לנשיא הטכניון פרופ' עודד רבינוביץ' לסטודנטים נכתב: "הימים האחרונים מציבים אותנו, שוב, אל מול פני מגיפת הקורונה. עלייה מדאיגה במספרי הנדבקים והחולים הביאה את מדינת ישראל לכדי סגר. ההשפעה של הסגר ושל אי הוודאות על חיינו האישיים, החברתיים והמקצועיים ניכרת כמובן גם בטכניון. כולנו ציפייה שהסגר והריחוק החברתי שנכפו עלינו יקטעו את שרשראות ההדבקה ויסללו את הדרך לחזרה לשגרת פעילות בריאה ובטוחה בקמפוס עצמו. עם זאת, נראה שאין מנוס מכך שהשפעת הסגר וההגבלות יגלשו גם אל תוך השבועות הראשונים של הסמסטר".

לדבריו של רבינוביץ', בפתיחת הסמסטר תתבצע הלמידה באמצעים מקוונים בלבד, ו"הטכניון יעשה כמיטב יכולתו כדי לאפשר חזרה הדרגתית של סטודנטים ללמידה בקמפוס, ככל שהדבר יותר במסגרת ההגבלות הכלליות. סדר העדיפויות הפקולטי לחזרה ההדרגתית לכיתות ייקבע בבוא העת על ידי דיקני הפקולטות. הודעות על פתיחת השיעורים להשתתפות פיזית של סטודנטים בכפוף להנחיות הבטיחות יימסרו באתרי הטכניון ובדפי המודל של כל קורס. כל פעילות פיזית בקמפוס תיעשה תוך יישום מלא של הנחיות משרד הבריאות ובאופן שיבטיח את הבריאות של כל בית הטכניון".

 

הטכניון (צילום: רמי שלוש)

הטכניון (צילום: רמי שלוש)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך לשנמור את כל המשק סגור היום היו 42 מתים ביממה אחת ומספר הקשים זינק ב-22 למרות התמותה.
    הפקרות לפתוח הכל בשיא המגיפה בטח לא עסקים במקומות סגורים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר