פרויקט פר"ח
פרויקט פר"ח

לראשונה: פרויקט פר"ח גם בבתי ספר חרדיים וערביים

במסגרת ההתקשרות עם מכון דוידסון לחינוך מדעי שמפעיל את פרויקט פר"ח חיפה, אשר אושרה בוועדת המכרזים של עיריית חיפה, הוחלט כי הפרויקט יפעל לראשונה גם בבתי ספר של החינוך המוכר שאינו רשמי במגזרים החרדי והערבי

פורסם בתאריך: 24.11.20 09:38

ועדת המכרזים של עיריית חיפה אישרה אתמול (שני) התקשרות עם מכון דוידסון לחינוך מדעי שמפעיל את פרויקט פר"ח חיפה, שבמסגרתה יפעל הפרויקט לראשונה גם בבתי ספר של החינוך המוכר שאינו רשמי במגזר החרדי ובמגזר הערבי.

פר"ח הוא תוכנית לאומית להשפעה חברתית המערבת אלפי סטודנטים בפעילות של חונכות לילדים הזקוקים לעזרה לימודית ורגשית. החונך מעניק לילד תשומת לב אישית, טיפוח ודגם חיובי לחיקוי, ובכך מסייע לו לממש את הפוטנציאל הגלום בו, לפתח הערכה עצמית חיובית, לצמוח ולשגשג.

לפי סדר היום של ועדת המכרזים, חבריה התבקשו לאשר התקשרות מול פר"ח חיפה – מכון דוידסון לחינוך מדעי כספק יחיד לשלוש שנים. במסגרת פרויקט המלגות שבו משתתפים מפעל הפיס, פר"ח חיפה ועיריית חיפה יחולקו מלגות ל-137 סטודנטים שישתתפו בו בשנת הלימודים תשפ"א. המלגה לכל סטודנט מסתכמת ב-10,000 שקל, כאשר 4,000 שקל יועברו מפר"ח, 5,000 שקל ממפעל הפיס ו-1,000 שקל מעיריית חיפה. 37 מ-137 התקנים מיועדים למגזר החרדי.

במהלך הדיונים, טען יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה לאפליה נגד תלמידים ערבים שלומדים בבתי ספר כנסייתיים, אשר בהם לא פועל פרויקט פר"ח, בעוד שבמגזר היהודי ייהנו מהפרויקט גם תלמידי הזרם החרדי שבתי הספר שלהם אינם רשמיים. עוד טען זעאתרה שבמסמכי המכרז קיימת העדפה בלתי סבירה לסטודנטים חרדים שישמשו כחונכים, כאשר הוקצו להם 37 תקנים מתוך 137. לאחר דין ודברים הוחלט לאשר את ההתקשרות עם מכון דוידסון תוך ביטול הנתח הנפרד שיועד מראש לחרדים, והמשמעות היא שכל 137 התקנים ייועדו לסטודנטים מכל המגזרים, והם ייבחרו לפי קריטריונים מקצועיים של פר"ח. במקביל הבטיח מנהל המחלקה לחינוך יסודי במינהל החינוך בעירייה מיכאל שחר שגם תלמידים מבתי ספר ערביים יזכו לחונכים בהתאם למדד סוציואקונומי.

 

 

זעאתרה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני שמח שהמצב תוקן הן מבחינת הסטודנטים והן מבחינת תלמידים. כפי שאמרתי בוועדה – אני מברך על כל תוספת לכל אוכלוסייה, לרבות החרדים, אבל דורש שקיפות ושוויון בחלוקה לכל תלמיד חיפאי באשר הוא, לרבות בבתי ספר הערביים המוכרים שאינם רשמיים, שמשרתים כשני שלישי מתלמידי חיפה הערבים ושחלק ניכר מהם מגיע מרקע סוציואקונומי מוחלש".

סגן ראש העיר דוד עציוני, ששימש מ"מ יו"ר הוועדה: "ראיתי לנכון לא להפלות בין המגזרים, ולכן כל 137 המלגות יחולקו לפי הצורך. כמובן שלא נפגע באף תלמיד, ולא משנה אם הוא לומד במוסד מוכר שאינו רשמי. הקריטריון היחיד יהיה סוציואקונומי. כך נמשיך לנהוג בכל תחום – לא צריכה להיות אפליה לא לצד כזה ולא לצד אחר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר