"מבט אל האינסוף" מתוך התערוכה "מעשה פלאים" (צילום: אמיר שור)
"מבט אל האינסוף" מתוך התערוכה "מעשה פלאים" (צילום: אמיר שור)

ליל המדענים ייערך באופן מקוון וינוהל מהמדעטק

בשל ההגבלות על התקהלויות ייערך ליל המדענים לראשונה בצורה מקוונת. האירוע ינוהל מהמדעטק - המוזיאון הלאומי למדע טכנולוגיה וחלל בחיפה. פעילויות יתקיימו גם באוניברסיטת חיפה

פורסם בתאריך: 24.11.20 14:26

ליל המדענים ה-14 שיתקיים ב-3 בדצמבר ייערך לראשונה בצורה מקוונת בשל מגבלות ההתקהלות שהוטלו בעקבות מגיפת הקורונה. הפרויקט, שמתקיים ביוזמתו ובמימונו של האיחוד האירופי ובתמיכתו של משרד המדע והטכנולוגיה, ינוהל מהמדעטק – המוזיאון הלאומי למדע טכנולוגיה וחלל בחיפה.

הנושא של ליל המדענים השנה הוא "מדע יוצר מציאות", והוא יתקיים במקביל ב-13 מוסדות, כאשר מלבד המדעטק ישתתפו בו גם אוניברסיטת חיפה, המכללה לחינוך אורנים, אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, מכון ויצמן למדע, האוניברסיטה הפתוחה, אוניברסיטת בר אילן, מוזיאון המדע בירושלים, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, מכללת אל-קסאמי, המכון לחקר ימים ואגמים באילת, ומיגל – מכון למחקר מדעי יישומי בגליל.

בהודעה לציבור כתבו מארגני האירוע: "ליל המדענים הוא הזדמנות מושלמת לחוות, להתרגש, ליהנות וללמוד איך ייראה המחר שלנו, והוא מאפשר להציץ אל נושאים מסקרנים במיוחד ולהחליט אם תרצו להיות מדענים בעתיד. בערב זה נערכים במרכזי המדע בכל הארץ הרצאות, סיורים במעבדות, סדנאות מדעיות, הדגמות מדע, ניסויים, הופעות ומפגשים פנים אל פנים עם חוקרים, והכל אצלכם במחשב או בטלפון הנייד. החל מהשעה 16:00 ניפגש כולנו לערב מרתק של חגיגה מדעית, מרתקת ומעשירה. החוקרים המובילים בישראל יהיו שם כדי לסקרן אותנו".

ברוח התקופה הוסיפו המארגנים: "ליל המדענים מושך אליו מדי שנה עשרות אלפי מבקרים שמגיעים להשתתף במגוון הפעילויות המתקיימות בו, והשנה אנחנו לא מוותרים למצב ונפגשים דרך המחשב, הכי קרוב שאפשר".

 

 

בין האירועים שיתקיימו במדעטק: סרטון בסגנון "סליחה על השאלה" בנושא רובוטים עם שאלות שילדים שלחו מראש, פגישות עם מרצים מהטכניון שיספרו על בדיקה חדשה לקורונה, פיתוח מזון טעים ובריא, וביקור בתערוכות המוזיאון בטכנולוגיה 360 מעלות. חלק מהפעילויות יהיו גם בשפה הערבית, ובהן סיור בתערוכה "מעשה פלאים" שנמצאת בשלב ההקמה; "מופע מחשמל" – דברים היפים שאפשר לעשות עם חשמל כמו ברקים, בלונים מחושמלים, חפצים מעופפים וניסויים; פיתוח של תרופות באמצעות פטריות; והדגמות מדעיות במטבח. שתי הרצאות שיתקיימו רק בשפה הערבית הן "תרופות מהצומח לסרטן" והרצאה בביולוגיה שאותן יעביר פרופ' פואד פארס.

אוניברסיטת חיפה תקיים בליל המדענים הרצאה על טורפי על ימיים בים התיכון שיעביר ד"ר אביעד שיינין, אשר יסקור את המחקרים על כרישים, על דולפינים, על לווייתנים ועל דגי טונה בחופי ישראל, שמתבצעים בתחנת מוריס קאהן לחקר הים שבבית הספר למדעי הים באוניברסיטה (ההרצאה תלווה בתרגום לשפת הסימנים). ד"ר תרצה יואלס מבית הספר לפסיכולוגיה באוניברסיטה תראיין את יובל שמלא – אחד מהמטפסים הטובים בעולם – על הפרעות קשב וריכוז, ושמלא יספר על הספורט ששינה את חייו, על הזכייה בתוכנית הריאליטי "נינג'ה ישראל" ועל השאיפה הבלתי פוסקת למצוינות. כמו כן יתקיים פאנל שיעסוק בתזונה בימי הקורונה, כאשר מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות פרופ' רונית אנדלווט, ראש בית הספר לבריאות הציבור פרופ' שירה זלבר-שגיא וראש מגמת קידום בריאות פרופ' ענת גסר-אדלסבורג יתייחסו לסוגיות כמו כיצד אפשר לנהל תזונה בריאה בתקופה הזו, מה כדאי לאכול כדי לשפר את הבריאות הכללית שלנו, ומה עושים עם כל המידע בנושא שאנחנו מקבלים בתקשורת (גם הפאנל יתורגם לשפת הסימנים). נוסף על כך תתקיים סדנת הנדסת נייר לילדים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמרי

    לא רואה שום סיבה למה שהמדעטק מקום גדול עם הרבה חדרים לא ייפתח לתת העשרה מדעית וליל המדענים בקבוצות קטנות ואפילו למי שיציג אישור בדיקת קורונה ביומיים לפני הארוע.
    נראה לי םחדני ותבוסתני להעביר הכל לרשת הגיע זמן אחרי כמעט שנה עם הנגיף שיהיו נהלים ואמצעים לקיים פעילויות תרבות ולמידה עם אכיפת כללי זהירות.
    יש הרבה בימולטורים ופעילויות שמשפחות גרעיניות יכוחות לחוות דווקא היה מקום לפתוח לפי רישום את המדעטק למשפחות במקום לשבת בבית מול הטמבלויזיה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר