מורה ותלמידים בכיתה (צילום: תומר אפלבאום)
מורה ותלמידים בכיתה (צילום: תומר אפלבאום)

מתווה החזרה ללימודים של תלמידי י'-י"ב

ביום ראשון יחזרו תלמידי כיתות י'-י"ב ללימודים בבתי הספר וילמדו לפחות יומיים בשבוע בכיתות בקפסולות של עד 20 תלמידים. כמו כן ניתן יהיה לקיים פעילויות חינוכיות בשטח פתוח בקבוצות שיכללו 19 תלמידים לכל היותר, וכל קבוצה תוכל לפגוש עד ארבע מורים. גם הטיולים חוזרים, אך במתכונת מצומצמת

פורסם בתאריך: 26.11.20 07:57

תלמידי כיתות י'-י"ב ישובו ביום ראשון ללימודים בבתי הספר, כאשר לפי מתווה ההחזרה שגיבש קבינט הקורונה ילמדו התלמידים לפחות יומיים בשבוע בכיתות. ביום ראשון שלאחר מכן יחזרו ללימודים תלמידי כיתות ז'-ט', שגם הם ילמדו לפחות יומיים בשבוע בכיתות. גם הטיולים חוזרים, אך הם יהיו חד יומיים ויתקיימו בליווי של מדריך, חובש ומאבטח.

מעיון בפרטי המתווה עולה שכל תלמידי בתי הספר העל יסודיים, כלומר כיתות ז'-י"ב ילמדו בקפסולות של חצאי כיתות כאשר בכל קפסולה יהיו 20 תלמידים לכל היותר. נוסף על כך ניתן יהיה לקיים פעילויות חינוכיות בשטח פתוח בכפוף לתקנות, ולפיהן קבוצה תכלול 19 תלמידים לכל היותר, וכל קבוצה תוכל לפגוש עד ארבעה מורים.

באשר להתנהלות בבית הספר אושרו ההנחיות הבאות: כל תלמיד יוכל לעבור בין שתי קבוצות לכל היותר, ובכלל זה כיתה אורגנית, מגמות והקבצות. מורה יוכל לעבור בין ארבע קבוצות לכל היותר, כאשר מורה לחינוך גופני, מורה לשל"ח ואיש צוות חווה חקלאית יוכלו ללמד יותר מארבע קבוצות קבועות של תלמידים, ובלבד שהשיעורים יתקיימו במרחב פתוח או באולם ספורט ושבכל עת יעטה המורה מסיכה וישמור מרחק של שני מטרים לפחות בינו לבין התלמידים.

ממשרד החינוך נמסר כי מערכת החינוך תפעל תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות בדגש על עטיית מסיכות, על היגיינה אישית, על אוורור כיתות ועל שמירת מרחק ככל האפשר בהפסקות, בשיעורים, בחדרי המורים ובמרחבי הפעילות המשותפים בתוך המוסד החינוכי ומחוצה לו. המשרד המליץ למנהלים לקבוע מקומות נוספים וקבועים במתחם בית הספר עבור המורים – כמו חדרי ספח, ספרייה, מעבדה, סטודיו ומרחב מוגן – כדי למנוע התגודדות בחדר מורים ולאפשר עמידה בהנחיות הבריאות. ההסעות יפעלו ללא שינוי בכפוף לנוהל הסעות לתלמידים בתקופת קורונה.

 

 

משרד החינוך העביר למנהלים גם המלצות פדגוגיות, ולפיהן המורים יתכננו את הלמידה תוך מתן קדימות להכנה לבגרויות החורף או למקצועות שקשה ללמדם מרחוק; המפגשים הפיזיים ינוצלו גם לתהליכי הערכה, לבחינות מתכונת, ולמבחני אמצע, כך שהתלמיד יוכל להתכונן להיבחנות החיצונית; קיום מרתונים לבגרות באופן מרוכז; במפגשים הלימודיים יינתן זמן להיבטים חברתיים ורגשיים; בניית מתווה קבוע לפתיחת יום הלימודים ולסגירתו בדגש על מפגש חברתי-רגשי; ועריכת מיפוי לצורך זיהוי של פערים לימודיים ברמת הכיתה וברמה פרטנית של תלמידים, ומתן מענה מותאם.

כדי להבטיח את השמירה על בריאותם של התלמידים ואנשי צוותי החינוך פתח משרד החינוך משל"ט (מרכז שליטה) חדש שהוצבו בו מערכות טכנולוגיות חדשות, ו-100 עובדים יקלטו מידע מבתי הספר וממשרד הבריאות, ולאחר מכן ינוטר המידע באופן שוטף. המשל"ט יאפשר למשרד החינוך לנהל בקרה צמודה אחר רמת התחלואה במערכת ברמת המטה, המחוז, העיר ובית הספר, ולמנוע את שרשרת ההדבקה. המשרד גם פרסם נוהל ולפיו במקרה של תחלואה מתפרצת בבית ספר או ביישוב תעמוד לרשות המורים והתלמידים (באמצעות ההורים) האפשרות לקיים בדיקת קורונה. משרד החינוך ימשיך לפעול להידוק הבקרה אחר התחלואה כדי להמשיך ולהבטיח את רצף הלימודים של המערכת.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר