ד"ר עודד הרשקו וילדי בית הספר נירים מטפלים בבעלי החיים (צילום מתוך הסרטון "נירים 2016" ביוטיוב)
ד"ר עודד הרשקו וילדי בית הספר נירים מטפלים בבעלי החיים (צילום מתוך הסרטון "נירים 2016" ביוטיוב)

סוף עידן: בעלי החיים מנירים עוברים לגן כרמית

בימים אלה עוברים מאות בעלי החיים מבית הספר נירים בנוה דוד לחווה לחקלאות וסביבה גן כרמית, שבה עובד מנהל נירים לשעבר ד"ר עודד הרשקו. "בימים אלה אנחנו בונים את פינת החי הגדולה ביותר בארץ", הוא מספר, ובינתיים מאבד נירים את ייחודיותו

פורסם בתאריך: 27.11.20 07:57

שבעת המתחמים של בעלי החיים בבית הספר היסודי נירים בנוה דוד עוברים בימים אלה לחווה לחקלאות וסביבה גן כרמית – מקום עבודתו של מנהל נירים לשעבר ד"ר עודד הרשקו. בכך תמה תקופה של שבע שנים שבה הוגדר נירים כבית ספר ייחודי בתחום הטיפול בחיות.

לדבריו של הרשקו, בניית פינת החי החדשה בגן כרמית, שתהיה הגדולה ביותר בארץ ותשתרע על פני שטח קרוב לחצי דונם, החלה כבר לפני כשלושה חודשים. גן כרמית בכפר גלים הוא אחד מ-30 חוות ללימודי חקלאות וסביבה בארץ, והוא גם החווה הראשונה שהוקמה בישראל – בשנת 1952 – במקביל להקמת כפר הנוער כפר גלים. הגן הוא מוסד חינוכי עירוני שממומן על ידי עיריית חיפה והאגף לחינוך התיישבותי במשרד החינוך, והוא משרת 25 בתי ספר יסודיים ממחוז חיפה, ובכלל זה תלמידים מהחינוך המיוחד שלומדים חקלאות במקום ומתנסים בעבודה מעשית בשדותיו.

 

מתחם הזוחלים בבית הספר נירים (צילום מתוך הסרטון "נירים 2016" ביוטיוב)

מתחם הזוחלים בבית הספר נירים (צילום מתוך הסרטון "נירים 2016" ביוטיוב)

 

 

"כל החיות עוברות לגן כרמית, ובימים אלה אנחנו בונים את פינת החי הגדולה ביותר בארץ", מספר הרשקו, שאחראי על פינת החי ומלמד על התנהגות בעלי החיים, "בשטח פעלה בעבר חתולייה עירונית, וכעת הוא עובר לשימושנו בתיאום עם העירייה. אנחנו בונים כאן אימפריה של בעלי חיים, וזה יהיה מדהים. את היונים כבר העברנו ובסוף השבוע יועברו התוכים על כלוביהם".

לדבריו של הרשקו, אל פינת החי יועברו מאות חיים מנירים, ובהם זוחלים, מכרסמים ועופות. הרשקו, רופא במקצועו שעבר להוראה, הוא בנו של חתן פרס נובל בכימיה פרופ' אברהם הרשקו. הוא לימד בבית הספר הפתוח ע"ש בארי, ולנירים הוא הגיע לפי שבע שנים על תקן של ממלא מקום, בעת שבית הספר עמד על סף סגירה לאחר שלא עמד בתקן התלמידים הנדרש. בזכות משנתו החינוכית של שילוב לימודים עם טיפול בבעלי חיים הפך נירים לאחד מבתי הספר הייחודיים המבוקשים בעיר.

 

ילדי בית הספר נירים מטפלים בבעלי החיים (צילום מתוך הסרטון "נירים 2016" ביוטיוב)

ילדי בית הספר נירים מטפלים בבעלי החיים (צילום מתוך הסרטון "נירים 2016" ביוטיוב)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. רמי סגל

    כדי שהכלובים לא יישארו ריקים אני מציע להעביר אליהם את האמא של כל הבהמות, הלא היא סיגל ציוני, ביחד עם הפודלית שלה גלי סגל.

  2. העיניים שרואות הכל

    ממנהלת 20-30-40 אלף ש' בחודש נמסר:
    בשעה טובה סיימנו להרוס עוד דבר טוב בחיפה. אם יש לכם רעיונות לדברים טובים נוספים שאפשר לסגור נא לפנות לאורנה אנג'ל בתל אביב או ליועץ השייט מטבעון. אפשר גם ליועץ שעובד במנהלת אבל היה בחיפה פחות ממה שהיה בחו"ל

  3. דבי

    ברכות לעודד הרשקו על הקמת המתחם החדש. עם זאת חבל שהיוזמה הנפלאה בבית הספר נירים לא ממשיכה להתקיים.

  4. רמבי

    אין על חוות גן כרמית בכפר גלים, אותה ניהל מהקמתה אמנון אברמסון ע"ה הנהדר.
    אני כמו חווה זאת בכפר גלים, שממש נושק לחיפה של כולנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר