מורה ותלמידים בכיתה (צילום: תומר אפלבאום)
מורה ותלמידים בכיתה (צילום: תומר אפלבאום)

מתווה החזרה של תלמידי כיתות ז'-ט' לבתי הספר

ביום ראשון יחזרו תלמידי כיתות ז'-ט' לבתי הספר, כאשר לפי המתווה שנקבע ילמדו התלמידים לפחות יומיים בשבוע בהרכב של קפסולות. בשאר הימים יתקיימו השיעורים בלמידה מרחוק. יתאפשרו פעילות בשטח פתוח וטיולים חד יומיים

פורסם בתאריך: 1.12.20 21:07

משרד החינוך פרסם הערב (שלישי) את המתווה העקרוני לחזרתם של תלמידי כיתות ז'-ט' לבתי הספר ביום ראשון. לפי המתווה, התלמידים ילמדו לפחות יומיים בשבוע בהרכב של קפסולות, כאשר בכל קפסולה יהיו 20 תלמידים לכל היותר. בשאר הימים יתקיימו השיעורים בלמידה מרחוק. יצוין כי הלימודים ביישובים כתומים ואדומים יוסיפו להתקיים במתכונת של למידה מרחוק.

פעילות בשטח פתוח ניתן יהיה לקיים רק במסגרת הקבוצות הקבועות ובהתאם להנחיות, וטיולים חד יומיים יוכלו להתקיים עם מדריך, עם חובש ועם מאבטח.

מעבר של תלמיד יהיה בין שתי קבוצות לכל היותר, כולל כיתה אורגנית, מגמות או הקבצות. מורה יוכל לעבור בארבע קבוצות לכל היותר, כאשר מפגש בשטח פתוח הוא אחת מארבע קבוצות אלה. מורה לחינוך גופני יוכל ללמד יותר מארבע קבוצות קבועות של תלמידים, ובלבד שהשיעורים יתקיימו במרחב הפתוח או באולם ספורט, ושבכל עת הוא יעטה מסיכה וישמור מרחק של שני מטרים לפחות בינו לבין התלמידים. אם לא ניתן לקיים את שיעורי החינוך הגופני בחוץ או בתוך אולם גדול דיו על מנת לאפשר שמירה על מרחקים, המורה יוכל ללמד ארבע קבוצות לכל היותר.

 

 

מורה לשל"ח יוכל ללמד יותר מארבע קבוצות קבועות של תלמידים, ובלבד שהשיעורים יתקיימו במרחב הפתוח, ושבכל עת הוא יעטה מסיכה וישמור מרחק של שני מטרים לפחות בינו לבין התלמידים. איש צוות של חווה חקלאית ומרכז לחינוך ימי יוכל ללמד יותר מארבע קבוצות קבועות של תלמידים, ובלבד שהשיעורים יתקיימו במרחב הפתוח, ושבכל עת הוא יעטה מסיכה וישמור מרחק של שני מטרים לפחות בינו לבין התלמידים.

ממשרד החינוך נמסר כי מערכת החינוך תפעל תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות בדגש על עטיית מסכות, על היגיינה אישית, על אוורור כיתות ועל שמירת מרחק, ככל האפשר, בהפסקות, בזמן השיעורים, בחדרי המורים ובמרחבי הפעילות המשותפים במוסד החינוכי ובפעילויות חוץ.

המשרד ממליץ להקדיש את שעות הלמידה הפיזית בעיקר ללמידה, לתרגול ולהיבחנות במקצועות השונים; לשלב פעילות רגשית חברתית לחיזוק חוסן ורווחה; לתת קדימות לתהליכי קליטה ובניית המערך החברתי, ולחזרה ותרגול לשם איתור קשיים ובניית מערך הלמידה; ולתת קדימות לחזרה על החומר הנלמד, לתרגול ולביסוס ידע ומיומנויות.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר