פעילות במרכז הימי בחוף השקט (צילום: שבט צופי ים חיפה)
פעילות במרכז הימי בחוף השקט (צילום: שבט צופי ים חיפה)

משרד החינוך אוסר פעילות במרכז הימי בשעות הפעילות של בית הספר הימי

בית הספר הימי של משרד החינוך בחוף השקט פועל בשעות 14:30-8:00, ובמקביל פועלים במקום מועדוני שיט במרכז הימי של עיריית חיפה. בישיבה שנערכה בין הצדדים במטרה למנוע פעילות מקבילה לא הושג סיכום. משרד החינוך: "לא נאפשר כל פעילות בלתי פורמלית בשעות הפעילות של בית הספר"

פורסם בתאריך: 20.12.20 14:07

משרד החינוך אוסר על עיריית חיפה להפעיל את המרכז הימי בחוף השקט בשעות הפעילות של בית הספר הימי של המשרד – כך עולה מדוח סיכום ישיבה בנושא הבהרות ונהלים בחינוך הימי בין בית הספר לחינוך וספורט ימי חיפה לבין רשות הים העירונית.

בישיבה השתתפו מטעם העירייה יוחאי פלצור, נועם מור ואיתן קרבצ'יק מרשות הים, מנהל המחלקה לחינוך יסודי בעירייה מיכאל שחר, ואושרי כליף, פיטר גנקין ויובל חי ממחלקת הבטיחות במוסדות חינוך. את משרד החינוך ייצגו ארז מרחב מהפיקוח הארצי על חינוך הגופני, יורם טרש ותמי רביב מהפיקוח על החינוך הגופני במחוז חיפה, יו"ר הסתדרות המורים בחיפה עדנה דוד, מנהל בית הספר הימי דרור לאובר ודגנית קושינסקי וריקו ציפרוט מבית הספר.

בישיבה אמר שחר: "דרור לאובר (מנהל בית הספר הימי של משרד החינוך; ש"מ) כבר אמר שיש כאן כאוס וברדק. עיריית חיפה שמה כאן סכומים גדולים, ויש כאן עיבוי עצום לבית הספר. צריך לעשות הסדרה של הגופים שיהיו כאן".

בית הספר הימי פועל בשעות 14:30-8:00, ובמקביל פועלים מועדוני שיט במרכז הימי. גורם בעירייה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "למשרד החינוך ברור שזה בית ספר, הם רק שכחו שזה קודם כל מרכז ימי. יש קצת בלגן כי אף פעם לא הוגדר למי שייך המרכז הימי ומי מנהל אותו. נראה שבחרו בכוונה שזה יישאר אמורפי, אבל ברור באופן חד משמעי שזה מרכז של העירייה ורק אחר כך בית ספר של משרד החינוך. העירייה משקיעה במרכז מאות אלפי שקלים".

את הבעיה המרכזית הגדיר לאובר בישיבה כשאמר: "אני מזהה שיש כאן נקודות של מסלולי התנגשות עם רשות הים העירונית. הנקודה הראשונה היא ההצהרות והרצון לפתוח במקביל לפעילות בית הספר מעין מתנ"ס עירוני ימי – דבר שיגרום להתנגשות בין גופים. הנקודה השנייה היא התערבות בשגרת ניהול בית הספר בנושאים שונים".

פלצור השיב לטענות של לאובר ואמר: "הבעיה היא שהאזור לא מוגדר כבית ספר אלא כמרכז ימי. האם צריך להשוות את המקום לבית ספר או למרינה? כאן הכל מעורבב. אני מכיר ויודע איך השטח הזה נכבש והתמסד, ועד היום הוא לא מוגדר. צריך להגדיר את זה עכשיו".

מרחב אמר: "הרשות המקומית הקצתה שטח לבית הספר עם סמל מוסד. אנו קונים ציוד במיליוני שקלים ונותנים להשתמש בו לפעילויות הא-פורמליות בעיר, בתנאי שהם שומרים על הציוד ושאף אחד, פרט לאנשי חינוך שעובדים בבית הספר ועובדיו, לא יסתובב בשטח בית הספר בזמן הפעילות כאשר יש תלמידים. מנהל בית הספר הוא זה שנותן את הדין והוא זה שהאחריות בידיו, כך שרק הוא מחליט. אף גורם לא יכול להסתובב בבית הספר ללא רשותו של המנהל".

פלצור השיב: "אני מכיר את חוקי משרד החינוך, אני ניהלתי את בית הספר לקציני ים עכו. הוויכוח הוא מה מוגדר שטח בית הספר. השטח הפך להיות שטח הפקר – מכניסת אנשים זרים ועד אגודות שיט, וזה קורה לאורך שנים, זה לא מהיום".

 

 

טרש, שיזם ביחד עם שחר את הפגישה, ציין כי "לאורך השנים היו חילוקי דעות, ואנו רוצים להסדיר את מה שיש. יש כאן בית ספר ואגודות שיט מהבוקר עד לסוף יום הלימודים. קודם בית ספר, ואחריו האגודות הימיות. כך זה צריך להיות. ברור שבית הספר אמור להיות סטרילי ושאף גורם זר לא נכנס ולא פועל בשעות פעילות שלו ללא אישור של מנהל בית הספר".

יצוין כי גם בסיום הישיבה לא הגיעו הצדדים להסכמה.

בתשובה לשאלה מדוע העירייה מתעקשת לקיים פעילות במקביל לבית הספר, אמר הגורם בעירייה ששוחח עם "כלבו – חיפה והקריות": "זה דומה למה שקורה בגן החיות בגן האם. גן החיות שייך לעירייה ומנוהל באמצעות התאגיד העירוני אתו"ס. בתוך הגן יושב המכון הביולוגי עם סמל מוסד של משרד החינוך. זה שיש בית ספר בתוך גן החיות זה לא אומר שאי אפשר לבקר בגן החיות במהלך היום. כן, צריך לעשות הפרדות ויש חוקים במשרד החינוך שצריך להקפיד עליהם, אבל לאורך השנים התאים לכולם שלא הגדירו את זה. בעירייה רוצים להבטיח שהמרכז הימי יפעל לטובת כל תושבי חיפה בשעות 20:00-6:00 שבעה ימים בשבוע".

משרד החינוך מתנגד לכך. איך תפעל העירייה?

"לא צריך לבקש הסכמה לזה כי המקום שייך לעירייה".

מדוע עלה הנושא דווקא עכשיו? האם זה בגלל שרשות הים העירונית מבקשת לנהל את המקום?

"לא. כך היה לאורך כל השנים, וכולם התעלמו מכך כי זה היה נוח. העירייה היא זו שמציפה את הנושא כי היא לא רוצה לעשות דברים לא חוקיים. הכל התחיל מבעיית החניה במקום, וזה פתח תיבת פנדורה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בית הספר לחינוך וספורט ימי פועל בשעות 14:30-8:00. מעבר לשעות אלה יתקיימו במקום פעילויות בלתי פורמליות. משרד החינוך לא יאפשר כל פעילות בלתי פורמלית בשעות הפעילות של בית הספר".

עיריית חיפה סירבה להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דליה

    עירייה שמנוהלת רע עם הרבה יועצים ומנהלות ששואבים את כספי הציבור ורק גורמים תככים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר