הלפיד במתחם בז"ן (צילום: בז רטנר)
הלפיד במתחם בז"ן (צילום: בז רטנר)

חקירה פלילית נפתחה נגד כרמל אולפינים

המשרד להגנת הסביבה הודיע על פתיחת חקירה פלילית נגד חברת כרמל אולפינים מקבוצת בז"ן. הסיבה: הפעלת הלפיד לשריפה של גזים עודפים שגרמה פליטות עודפות של מזהמים. בז"ן: "לא היתה חריגה מתקני איכות הסביבה"

פורסם בתאריך: 21.5.17 14:54

המשרד להגנת הסביבה הודיע היום (ראשון) על פתיחת חקירה פלילית נגד חברת כרמל אולפינים, אשר שייכת לקבוצת בז"ן ומפעילה מפעל במתחם בתי הזיקוק במפרץ. לפי הודעת המשרד, מתוך בחינת המסמכים שהוגשו על ידי המפעל עולה כי הוא הפעיל את הלפיד (אמצעי בטיחות לשריפה של גזים עודפים לצורך מניעת פליטת הגזים לאוויר בצורה בלתי מבוקרת) בניגוד לתנאים – דבר שהפחית את יעילות שריפת הגזים, ובשל כך נגרמו פליטות עודפות של מזהמים. מהודעת המשרד עולה כי מדובר באירוע שהתרחש לפני כשמונה חודשים. "יצוין כי במשך כמה חודשים התקיימה חקירה סמויה שבמסגרתה גובשו הראיות, והחקירה הפכה לגלויה בחודש שעבר, עם התחלת שלב החקירות", נמסר מהמשרד.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה ישראל דנציגר: "אנו נוקטים מדיניות של אפס סובלנות כלפי מפעלים וחברות שפועלים בצורה המעמידה בסיכון את בריאות תושבי ישראל והסביבה. פעולות הפיקוח והאכיפה של המשרד עלו בעשרות אחוזים, והמשרד ימשיך להגביר אותן אל מול גורמי הפליטה בחיפה ובישראל כולה למען בריאות התושבים".

מקבוצת בז"ן נמסר בתגובה: "במהלך האירוע המדובר לא היו פליטות שחורגות מתקני איכות הסביבה החלים על קבוצת בז"ן, שהם מהמחמירים בעולם, ולא נפל כל דופי בתפעול המתקנים. פעולת הלפיד, שהיא אמצעי בטיחותי וסביבתי, נועדה לצמצם פליטת מזהמים לאוויר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר