שדרת העצים בטיילת קרית אליעזר (צילום: Dudlajzov/depositphotos.com)
שדרת העצים בטיילת קרית אליעזר (צילום: Dudlajzov/depositphotos.com)

העירייה תקבל יותר משני מיליון שקל לשתילת עצים

עיריית חיפה תקבל מהמשרד להגנת הסביבה יותר משני מיליון שקל לשתילת עצים ברחבי העיר לצורך הצללה ולשמירה על העצים הקיימים. הסכום הכולל שיעביר המשרד לרשויות מקומיות יעמוד על 32 מיליון שקל. השרה להגנת הסביבה עידית סילמן: "באמצעות התמיכה יוביל השלטון המקומי לשינוי משמעותי במאבק במשבר האקלים"

פורסם בתאריך: 3.1.23 13:55

המשרד להגנת הסביבה יעביר לעיריית חיפה 400,000 שקל למטרת ייעור עירוני והצללה באמצעות עצים – כך הודיע הבוקר (שלישי) המשרד. העברת התקציב תתבצע במסגרת תוכנית של המשרד במסלול תמיכה ברשויות המקומיות.

נוסף על תקבל העירייה 1,764,499 שקל לתוכנית הרצה לשתילת עצים. במסגרת תוכניות ההרצה יישתלו עצים ברחובות נבחרים ברשויות המקומיות, ישודרגו תשתיות הגידול הנדרשות וישומרו עצים קיימים, בליווי של המועצה הישראלית לבנייה ירוקה. בין הרחובות שבהם תבוצע ההרצה נמצא רחוב אח"י אילת בקרית חיים.

בהודעה שפרסם המשרד להגנת הסביבה נכתב: "המשרד מעביר לרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ תמיכות בסכום של כ-32 מיליון שקל לפיתוח תוכניות היערכות למשבר האקלים ולהצללת המרחב הציבורי. הכנת תוכניות פעולה להיערכות לשינוי אקלים ברשויות המקומיות היא הכרחית וחיונית ביותר. הסיכונים הפיזיים המתרחשים והנשקפים ממשבר האקלים משפיעים על מגוון מערכות במשק, ובהן המערכות המוניציפליות והאזוריות – פגיעה באיכות החיים בתחומים רבים, לרבות חוסר ספיקה של מערכות פיזיות (כגון מנגנוני הניקוז והביוב מחשש לעלייה בכמות הגשמים ובעוצמתם); סכנה של שריפות מוגברות וצורך אמיתי לייצר מנגנוני מנע וחירום; עומס על המערכות (לדוגמה מערך הרווחה); פגיעה ביכולות המוניציפליות לספק שירותים ומענים למצבי דחק; חוסר בעצים ובצל עירוני והתהוות של איי חום מקומיים; ופגיעה במערכות הבריאות המתבטאת בעלייה בשיעור החולים".

 

 

עוד נכתב בהודעה כי "מטרתו של המשרד היא לעודד כמה שיותר רשויות בישראל להצטרף למגמה ולייצר תוכניות היערכות. המשרד יוצא בסבב תמיכות נוסף לחיזוק היערכות הרשויות המקומיות למשבר האקלים. במסגרת תמיכות אלו פועל המשרד בשתי תוכניות מרכזיות – הכנת תוכניות היערכות לרשויות, ויישום הצללה וקירור המרחב העירוני. תוכניות ההיערכות לשינוי אקלים של הרשויות המקומיות, אשר ייכתבו בליווי ובסיוע מקצועיים של המשרד, הן בהתאם להחלטת ממשלה הדורשת לנקוט צעדי מדיניות שיצמצמו את הסיכונים הבריאותי, הסביבתי והכלכלי כתוצאה מהשינויים הצפויים והקיימים ממשבר האקלים".

המשרד הדגיש כי "כדי להיערך למשבר האקלים קיים צורך אמיתי בהיערכות מקומית להצללת המרחב, במטרה לסייע לרשות ליזום מהלכים להפחתת פליטות גזי חממה, להתייעלות ומעבר לאנרגיה נקייה, ולהיערכות להשלכות של משבר האקלים ולהתמודדות עמו".

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן: "32 מיליון השקלים שמעביר המשרד לטובת השלטון המקומי הם תחילתו של עידן חדש. השלטון המקומי הוא הזרוע הביצועית של המשרד במאבק להגנה על הסביבה, וכשותף אנו רואים חובה לחזקו ולהקצות לו את המשאבים הנדרשים לשם כך. באמצעות התמיכה שלנו יוביל השלטון המקומי לשינוי משמעותי במאבק במשבר האקלים, ונחזק את הקשר בין השלטון המקומי למשרד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. טעויות מביכות

    כלבו אתם בטוחים שאתם מחיפה? שביל הולכי הרגל והגינה בתמונה נמצאת בקרית אליעזר ולא בבת גלים

  2. הלוחש לחיפאים

    רוב הסיכויים שהכסף ילך לתשלומי תביעות על העיריה עם כל הניהול הכושל שלה. לא עצים ולא נעלים.

  3. טניה

    ואז ימשיכו לכרות עצים ,ללא היתר ובראש פקיד היערות !!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר