מימי נחל סעדיה נצבעו בשחור (צילום: אריק דרובוט)
מימי נחל סעדיה נצבעו בשחור (צילום: אריק דרובוט)

שפכים ושמנים מוזרמים לנחל סעדיה ומזהמים את מימיו

השפכים והשמנים מוזרמים בתעלת הניקוז של עיריית חיפה, ולדבריו של פעיל הסביבה אריק דרובוט, "השפכים זורמים אל תוך נחל סעדיה ללא קשר לאירוע גשם כזה או אחר. יש במקום סופח שמנים חדש שהניחה רשות נחל הקישון, והוא כבר החל להיצבע בשחור. נראה שעד סוף היום הוא יהיה כולו שחור"

פורסם בתאריך: 2.5.23 16:26

ברגעים אלו ממש מוזרמים שפכים ושמנים אל נחל סעדיה ומזהמים את מימיו. השפכים והשמנים מוזרמים בתעלת הניקוז של עיריית חיפה, אשר מובילה שפכים מאזור התעשייה בצ'ק פוסט.

במקום נמצא הפעיל הסביבתי אריק דרובוט שהגיע לבדוק מה מידת הנזק. לדבריו, "השפכים זורמים אל תוך נחל סעדיה ללא קשר לאירוע גשם כזה או אחר. מדובר במערכת ניקוז שמנוהלת על ידי העירייה ואשר מנקזת את רוב האזורים בקרבת הנחל. ייתכן שמישהו השליך שמנים ושפכים לנחל או שיש חיבורים צולבים לנחל או שביובית הגיעה ופרקה באחד מהניקוזים. בשלושת המקרים הטיפול הוא באחריותה של העירייה. מדובר באירוע שמתמשך על פני כמה שנים, והיום התעלה שוב נצבעה בשחור. זה כבר עניין שבשגרה שהתעלה לא מפסיקה להוציא מים, וכן, מדובר בשפכים על פי הבדיקות שערכו במקום המשרד להגנת הסביבה ורשות נחל הקישון. יש במקום סופח שמנים חדש שהניחה רשות נחל הקישון, והוא כבר החל להיצבע בשחור. נראה שעד סוף היום הוא יהיה כולו שחור".

 

 

 

מרשות נחל הקישון נמסר: "בעקבות אירועי זיהום בשמנים שהתרחשו בתקופה האחרונה במוצא הניקוז העירוני לנחל סעדיה, הרשות פרשה סופגים ופדים לספיגת השמנים על מנת למזער את הזיהום בנחל ולמנוע את התפשטותו. לא נצפתה פגיעה בנחל קישון ובמורד נחל סעדיה, והנושא מצוי בבדיקת אנשי המקצוע ברשות. נחל סעדיה נמצא מחוץ לתחום אחריותה של רשות נחל הקישון, אך בשל החשיבות של מניעת הזיהום פועלים אנשינו לשמירה על הנחל ועל המערכת האקולוגית העדינה הקיימת בו".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

הזיהום בנחל סעדיה (צילום: אריק דרובוט)

הזיהום בנחל סעדיה (צילום: אריק דרובוט)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יאללה קליש שימי מפתח

    "סיעת חיים בחיפה תטפל במקורות זיהום הנחלים ולא תאפשר הרס שכיות החמדה של חיפה"
    מילים לחוד ב-2018
    מציאות לחוד ב-2023
    הרסת את חיפה גברתי שימי מפתחות.
    5 שנים אין טיפול ועוד מעבירים תוכניות לבנות במקום הנחל כמה בנייני משרדים מיותרים ריקים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר