הזנת חול בחופי דרום מפרץ חיפה (צילום: גידי בטלהיים, המשרד להגנת הסביבה)
הזנת חול בחופי דרום מפרץ חיפה (צילום: גידי בטלהיים, המשרד להגנת הסביבה)

חנ"י: "קליש רותם מעכבת ומונעת את הטלת החול בקרית חיים"

במכתב ששלחו אביהו האן ומוטי בליצבלאו מסיעת הירוקים לשרת התחבורה מירי רגב הם דורשים ממנה להורות לחברת נמלי ישראל להחזיר מיד 75,000 קוב של חול לחופי המפרץ וקרית חיים. חנ"י בתגובה: "אנו מוכנים וערוכים להתחיל במלאכת הטלת החול". העירייה: "חנ"י מבקשת להזין את החוף בחול שנמצא בחלקו מזוהם"

פורסם בתאריך: 4.6.23 13:00

המועמד לראשות העיר אביהו האן וחבר מועצת העיר מוטי בליצבלאו מסיעת הירוקים שלחו הבוקר (ראשון) מכתב לשרת התחבורה מירי רגב ודרשו ממנה להורות לחברת נמלי ישראל (חנ"י) להחזיר מיד 75,000 קוב של חול לחופי המפרץ וקרית חיים.

לטענתם, כבר בשנת 2014, כאשר חנ"י קידמה את הקמת נמל המפרץ באמצעות חברת SIPG, הם היו אלה שהתנגדו לכך וטענו כי כריית חול מחופי מפרץ חיפה וקרית חיים תגרום לפגיעה קשה בחופי הקריה. עוד הם טוענים כי ממשלת ישראל ומינהל התכנון סירבו להקשיב לאזהרות, ובמקום להביא מיליוני קוב חול לצורך הקמת הרציפים של הנמל, הם שאבו את החול מחופי המפרץ. לדבריהם של הירוקים, התנאי למהלך זה היה הזרמה של 75,000 קוב של חול לחופי הקריה.

"כמעט בכל שנה אנו נאבקים ונלחמים שחנ"י תעמוד בהתחייבותה, וכך גם השנה, אך בתגובה אנחנו נתקלים בהתעלמות מוחלטת", כתבו האן ובליצבלאו לרגב, "עונת הרחצה התחילה, וחנ"י 'שכחה' את התחייבותה להזרמת החול לחופי מפרץ חיפה. לכן אנחנו מבקשים את התערבותך המיידית לפעול מול חנ"י כדי שזו תבצע באופן מיידי הזרמה של מאות אלפי קוב לחופי המפרץ על מנת שלתושבי קרית חיים והקריות תתאפשר עונת רחצה סבירה בשנת 2023.

 

 

עוד הוסיפו השניים במכתבם כי "מצב חופי הים של קרית חיים הוא בכי רע. חופי הים נעלמים, ותושבי קרית חיים והקריות נתקלים במציאות שבה אין חופים, הים נגס כמעט הכל".

מחנ"י נמסר בתגובה: "חנ"י מוכנה וערוכה זה תקופה ארוכה להתחיל במלאכת הטלת החול, שאותר ואושר על ידי המשרד להגנת הסביבה. לצערנו, ראש העיר עינת קליש רותם היא זו שמעכבת ומונעת את הטלת החול".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "חנ"י מבקשת להזין את החוף בחול שמקורו בבריכת נמל המפרץ אשר נדגם ונמצא בחלקו מזוהם. הזנת החול חשובה ואף קריטית, אך בריאות הציבור חשובה אף יותר, ולכן תמשיך העירייה לעמוד על דרישתה כי החול שיוזן יהיה נקי ובטוח לשימוש הציבור".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אהרון לוי

    מה אתם שואלים אותה היא מזמן לא רלוונטית בעיר. במסגרת הטלת החול אתם יכולים גם להטיל אותה קיבינימט מהעיר

  2. חייבים נמל תעופה במפרץ חיפה

    צריך להמשיך בייבוש נוסף עבור נמל תעופה בינלאומי עם מסלולי נחיתה בתוך מפרץ חיפה וחיבור אל הטרמינל החדש הענק שיוקם בשטח שדה התעופה הקיים. מסוע יחבר אותו גם למרכזית המפרץ.
    3 מליון תושבי הצפון בני ערובה של ועד נתב"ג שעושה הכל למנוע הקמה של נמל תעופה בינלאומי בצפון. הצפון משווע לפיתוח הכלכלי, התיירותי והתעסוקתי שזה יביא.
    נחיתה והמראה מהים הם אופטימליים.
    טיסות לאירופה יקוצרו בחצי שעה לבאים ובשעה עד שעתיים לתושבי הגליל שנדרשים לשעה וחצי נסיעה לנתב"ג וחזרה. כמו גם תוצרת חקלאית וסחורות דרך האויר – הורדת אלפי משאיות לנתב"ג מהכבישים יחסוך פקקים רבים.
    הנמל הזה עם ייבוש ים יחזיר את ההשקעה בו תוך 10 שנות פעילות בלבד!! רק מדיהה הזויה לא מבינה את התועלת והצורך המייגי לקדם פרויקט כזה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר