הפיצוץ במתחם בז"ן (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
הפיצוץ במתחם בז"ן (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

צפו: הפיצוץ בכרמל אולפינים. בז"ן: "אין סכנה"

מקבוצת בז"ן, שבמפעל כרמל אולפינים שבתחומה התרחש הפיצוץ, נמסר: "עליית לחץ פתאומית במתקן לחץ גבוה ומוגן גרמה לפריצת דיסקית ביטחון. זוהי תופעה סטטיסטית המתרחשת מדי פעם, אך הסיבות נבדקות. אין ולא היתה כל סכנה לעובדים ולציבור". איגוד ערים להגנת הסביבה: "האסון הוא רק שאלה של זמן"

פורסם בתאריך: 14.1.24 09:30

קול נפץ עז החריד לפני דקות אחדות את מפרץ חיפה. מקבוצת בז"ן, שבתחומה נשמע הפיצוץ, נמסר: "עליית לחץ פתאומית במתקן לחץ גבוה ומוגן גרמה לפריצת דיסקית ביטחון. כתוצאה מכך נגרם קול רעש פתאומי הדומה לקול נפץ. זוהי תופעה סטטיסטית המתרחשת מדי פעם, אך הסיבות עדיין נבדקות. אין ולא היתה כל סכנה לעובדים ולציבור".

 

 

מאיגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה נמסר לאחר האירוע כי הפיצוץ התרחש במפעל הפלסטיק כרמל אולפינים של קבוצת בז"ן, בדומה לשני פיצוצים קודמים שאירעו במקום – באוקטובר 2023 ובאוגוסט 2021, וכי הפיח שנגרם כתוצאה מהפיצוץ התפזר לכל עבר. עוד נמסר כי באיגוד התקבלו עשרות פניות מבוהלות מרכסים, מהקריות ומנשר.

 

 

יו"ר האיגוד עו"ד שרית גולן שטיינברג: "זוהי עוד תזכורת להתנהלות חסרת האחריות של מפעלי בז"ן, שנראה כי לא מפיקים לקחים מטעויות העבר וקוראים לאירוע 'שגרה תפעולית', תוך שהם ממשיכים לסכן את תושבי מפרץ חיפה. למרבה הצער, דוחות רבים והתרעות שמוציא האיגוד נגד התנהלות המפעלים לא זוכים לטיפול מהיר ונוקשה מצד המשרד להגנת הסביבה, כפי שהיה מצופה לראות נגד מפעל שתקלות הן שגרת עבודתו ולא 'תופעה סטטיסטית'. פינוי התעשיות הפטרוכימיות בהתאם להחלטת הממשלה ולתמ"א 75 הוא הכרח ביטחוני שיש להתחיל אותו בהקדם האפשרי, כי האסון הוא רק שאלה של זמן".

מנכ"ל מגמה ירוקה אלעד הוכמן: "מאות אלפי תושבים התעוררו הבוקר בחרדה לתקלה מסוכנת נוספת של קבוצת בז"ן. התעשייה המזהמת הזו, שנמצאת בלב אזור אוכלוסין, מסכנת את התושבים לא פחות מהטילים של נסראללה. הממשלה, שאישרה בחודש שעבר את פינוי התעשיות המזהמות מהאזור, חייבת לקבוע תאריך יעד ולשים סוף להפקרת התושבים הרבה לפני 2030. משרד האוצר חייב לתת עדכון לציבור על המשא ומתן עם כי"ל ועם בז"ן בנוגע לפינוי התעשיות המזהמות ולהפסיק להדיר את הציבור ממידע מציל חיים. בבחירות המקומיות הקרובות חייבים תושבי חיפה לבחור במועמדים שיילחמו למען עתידם ועבור סגירת התעשייה המזהמת".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי ממידע שנמסר למשרד "התרחשה תקלה בתהליך במתקן פוליאתילן במפעל כרמל אולפינים של קבוצת בז"ן. המתקן הופסק באופן מיידי והתקלה בטיפול המפעל. המשרד יבחן את האירוע ואת העמידה בהיתר הפליטה, יתחקר אותו וינקוט אמצעים ככל שיידרש".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סקר הלמס המביך מול המציאות בשטח

    הזיהום הגובה, הסרטן, הפיצוצים המפחידים מתקלות והסכנה מטילים זה חלק מאיכות החיים הגבוהה בחיפה
    כולנו נהנים מאיכות חיים מעולה בצל הסיכון להתעופף קילומטר באויר.

  2. האמת העצובה

    ערוץ 13 ציין שמדובר בטיל ששוגר מעירק ומנסים להסתיר את האמת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר