מתחם בז"ן (צילום: שגיא מורן)
מתחם בז"ן (צילום: שגיא מורן)

הרווח הנקי של בז"ן ב-2023: 408 מיליון דולר

לפי הדוחות הכספיים שפרסמה קבוצת בז"ן, היא סיימה את שנת 2023 עם EBITDA מנוטרל של 727 מיליון דולר ועם רווח נקי של 408 מיליון דולר. במקביל הפחיתה הקבוצה את היקף החוב ב-156 מיליון דולר לעומת סוף שנת 2022, וחילקה דיבידנד של 144 מיליון דולר

פורסם בתאריך: 14.3.24 12:17

קבוצת בז"ן פרסמה היום (רביעי) את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הרביעי ולשנת 2023 כולה. מהדוח עולה כי ה-EBITDA המנוטרל (רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות) של הקבוצה בשנה החולפת הסתכם ב-727 מיליון דולר, והרווח הנקי של 408 מיליון דולר. עוד עולה מהדוח כי בז"ן הפחיתה את החוב הפיננסי נטו מ-617 מיליון דולר בסוף 2022 ל-461 מיליון דולר בסוף 2023. כמו כן אישר דירקטוריון בז"ן חלוקת דיבידנד בסכום של 144 מיליון דולר.

מנכ"ל הקבוצה אסף אלמגור מסביר כי מרווח הזיקוק המנוטרל השנתי הסתכם ב-14.9 דולר לחבית, לעומת 13.9 דולר לחבית בשנת 2022. לדבריו, ה-EBITDA המנוטרל והרווח הנקי משקפים שנה שנייה ברצף של תוצאות חזקות של מגזר הזיקוק (בתקופה המקבילה אשתקד: 776 מיליון דולר ו-441 מיליון דולר, בהתאמה): "תוצאות אלו כוללות את ההשפעה של המלחמה על בז"ן, שהסתכמה בכ-32 מיליון דולר. ברבעון הרביעי של השנה ה-EBITDA המנוטרל המאוחד הסתכם ב-97 מיליון דולר והרווח הנקי ב-30 מיליון דולר".

 

אסף אלמגור (צילום: שגיא מורן)

אסף אלמגור (צילום: שגיא מורן)

 

 

עוד אמר אלמגור כי "שנת 2023 היתה שנה שבה באו לידי ביטוי כל יכולותיה של קבוצת בז"ן. עמדנו בראש החץ של המאמץ לשמור על רציפות תפקודית של משק האנרגיה בישראל בזמן המלחמה, תוך הגדלת רווחי פעילות מגזר הזיקוק והמשך הורדת החוב. למרות האתגרים המשמעותיים, יכולותיה התפעוליות הגבוהות של בזן איפשרו לנו למקסם את אפיקי הרווח בתחום הזיקוק, ואנו צופים כי מגמה זו תימשך גם לתוך שנת 2024. הקבוצה ניצלה את הגמישות הגבוהה במתקניה ואת הסינרגיה בין פעילויותיה השונות לטובת הגדלת הרווחיות. זאת, לצד אספקת רציפות אנרגטית למשק בתקופת המלחמה. במקביל לרווחיות הגבוהה, אנו רואים חשיבות רבה בכך שבז"ן המשיכה להפחית את החוב הפיננסי נטו. בשנה מאתגרת זו ממשיכה חברת מעלות S&P להביע אמון בפעילות שלנו ומאשררת את דירוג האשראי של בז"ן על +A עם תחזית יציבה, וזהו הישג חשוב בראייתנו, על רקע תקופת המלחמה והנסיבות הכלכליות המאתגרות במשק הישראלי".

יו"ר הקבוצה משה קפלינסקי: "שנת 2023 היתה שנה מאתגרת מכל היבט – הלאומי, העסקי והאישי. קבוצת בז"ן הוכיחה בצורה הברורה ביותר את היותה נכס אסטרטגי למדינת ישראל, הן בשגרה והן בחירום. הקבוצה היתה, ותמשיך להוות, נדבך משמעותי בביטחון האנרגטי של ישראל, תוך שמירה על אספקה רציפה של מוצרי דלק למשק המקומי, וזאת גם בימים המאתגרים ביותר שידע המשק זה עשרות שנים. מעבר לאתגר הלאומי, הקבוצה מציגה איתנות תפעולית ופיננסית גבוהה המאפשרות לה להתמודד בצורה מיטבית עם השפעות המלחמה".

 

משה קפלינסקי (צילום: שגיא מורן)

משה קפלינסקי (צילום: שגיא מורן)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר