תמרור האוסר על כניסת משאיות מזהמות לחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
תמרור האוסר על כניסת משאיות מזהמות לחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

החוק שיאפשר למנוע כניסת כלי רכב מזהמים לחיפה

התקנה תאפשר לעיריית חיפה לאסור כניסה של רכבים לאזורים שיסומנו בתמרורים כדי למנוע זיהום. מפירי החוק צפויים לקנסות של 500 שקל לרכב פרטי ו-1,000 שקל לרכב של חברה או תאגיד

פורסם בתאריך: 1.11.17 15:43

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשותו של ח"כ איתן כבל אישרה היום (רביעי) תיקון לצו התעבורה שיאפשר לעיריית חיפה לממש את תוכניתה להטלת קנסות על רכבים מזהמים שייסעו באזורים בעיר אשר התוכנית אוסרת על כניסתם אליהם. התיקון לצו הוגש על ידי משרד התחבורה והוא נועד לאפשר לרשויות מקומיות לבצע אכיפה לצמצום זיהום אוויר מתחבורה באמצעות קנסות.

לפי תוכניתה של העירייה תיאסר כניסת כלי רכב מזהמים מתקן יורו 4 ומטה לאזורים שיסומנו בתמרורים. ההסדר יחול בשלב הראשון על כלי רכב עם מנוע דיזל במשקל של יותר משלושה וחצי טון, בעיקר אוטובוסים, מיניבוסים ומשאיות קלות וכבדות, ובשלב השני גם על רכבי דיזל במשקל של פחות משלושה וחצי טון. הצו ייכנס לתוקף חודש לאחר פרסומו ברשומות, ורכבים פרטיים שיעברו על האיסור צפויים לקנס של 500 שקל בעוד שרכבים בבעלות של חברות ותאגידים צפויים לקנס של 1,000 שקל.

 

 

כבל אמר כי כי המטרה היא לאפשר במקרה הזה לחיפה, ובעתיד לכל רשות מקומית שתגיש תוכנית דומה, ליצור אזור נקי מזיהום אוויר שמקורו בתחבורה.

מדוברות עיריית חיפה נמסר כי התוכנית אוסרת על כניסת רכבים מזהמים בכל העיר, למעט אזורי התעשייה במפרץ ומנהרות הכרמל, וכי המענה לגישה לנמל יהיה מתן אפשרות לכניסה אליו מחוף שמן בלבד.

ראש העיר ‪יונה יהב: "אני מברך את ועדת הכלכלה על אישור הצו. חיפה עוברת מהפכה סביבתית. סגרנו את מיכל האמוניה ואנחנו נלחמים במזהמים של המפרץ, ובמקביל אנו מעודדים כניסת רכבים לא מזהמים, משיקים את הרכב החשמלי השיתופי בעיר, מעניקים חניה חינם לבעלי רכבים היברידיים ומשקיעים בפיתוח תעשייה חדשה ובלתי מזהמת".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר