נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש (צילום: אלירן רובין)
נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש (צילום: אלירן רובין)

התאחדות התעשיינים תומכת במועצה תעשייתית במפרץ

במכתב לשר הפנים אריה דרעי הביע נשיא ההתאחדות שרגא ברוש תמיכה בהפיכת מתחם בתי הזיקוק ומתחם קרקעות הצפון הצמוד לו למועצה מקומית תעשייתית: "הדבר יביא להגברת השקיפות ומעורבות הציבור בנעשה במפעלים"

פורסם בתאריך: 15.11.17 15:57

במכתב ששלח אל שר הפנים אריה דרעי הביע נשיא התאחדות התעשיינים בישראל שרגא ברוש תמיכה בהפיכת מתחם בתי הזיקוק ומתחם קרקעות הצפון הצמוד לו למועצה מקומית תעשייתית. כיום שייכים שני המתחמים לשטח השיפוט המוניציפלי של עיריית חיפה, ובימים אלה בוחנת הוועדה הגיאוגרפית של משרד הפנים את האפשרות לגריעתם מחיפה ולהפיכתם למועצה תעשייתית.

במכתבו אל דרעי כתב ברוש: "תמיכתה של המדינה בהקמת גוף עצמאי שמרכז ומנהל באחריות ובשקיפות את מפעלי התעשייה במפרץ, תוך הגברת מעורבות הציבור ופיתוחה של תעשייה נקייה, איכותית ומתקדמת, עשויה למצב את חיפה כמודל לצמיחה תעשייתית-ירוקה בישראל ולסיום מאבקים סביבתיים ארוכי שנים באזור. מועצה לפי מודל כזה תתרום לכולם. הרכב המועצה, אשר יכלול נציגי ציבור, רגולציה ותעשייה, יביא להגברת השקיפות ומעורבות הציבור בנעשה במפעלים. על ידי הקמת זרוע ביצועית-מפקחת, שתכלול כוח אדם מקצועי ומיומן, יתאפשר שיח מקצועי ופתוח בין התעשייה, המועצה והציבור. פעילות המפעלים תבוקר ותפורסם בדוחות שקופים, ומידע נגיש יופיע באתר המועצה".

עוד ציין ברוש כי מועצות מסוג זה הוקמו כבר לפני שנים אחדות בנאות חובב ובתפן והן פועלות עד היום בהצלחה גדולה: "המועצות מתמודדות באופן מקצועי ומאוזן עם האתגרים הרלוונטיים לתחומי אחריותן, ומביאות לשולחן אחד באופן שוטף ויומיומי את טובתם של כל הצדדים. לכן לא צריך לנסוע רחוק על מנת לבחון את הערך המוסף של המהלך".

 

 

לצד המכתב שלח ברוש לדרעי דוח מקצועי שהוכן למען התאחדות התעשיינים על ידי ירון קמחי, לשעבר ראש המועצה התעשייתית תפן, אשר מציג את היתרונות שבהקמת מועצה תעשייתית במפרץ חיפה.

מהתאחדות התעשיינים נמסר כי עם היתרונות המוצגים להקמת המועצה נמנים אחריות ניהולית אחת שתאפשר ניהול מרכזי ויעיל של האזור, אחריות מקצועית עם ידע, עם ניסיון ועם כוח אדם הנדרש לניהול ופיקוח, פעילות יחידה סביבתית שתפקח על אכיפת חוקי איכות הסביבה, מערך ניטור ופיקוח של פליטות המפעלים, סמכויות ניהול, פיקוח ואכיפה, חקיקת חוקי עזר, טיפול במפגעים סביבתיים וניהול דיאלוג שוטף ופתוח עם האוכלוסייה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר