זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)
זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)

עצרת בדרישה להחלטת ממשלה להבראת מפרץ

בגן הזיכרון בחיפה תתקיים מחר עצרת של ארגוני הסביבה בדרישה להחלטת ממשלה להבראת מפרץ חיפה. הארגונים קוראים לממשלה להחליט על סגירת התעשייה המזהמת עד לשנת 2025 ולקדם תהליך בין משרדי להצלתו של המפרץ

פורסם בתאריך: 24.6.20 20:55

עצרת של ארגוני הסביבה בדרישה להחלטת ממשלה להבראת מפרץ חיפה תתקיים מחר (חמישי) בשעה 19:30 בגן הזיכרון בחיפה.

הארגונים קוראים לממשלה להחליט על סגירת התעשייה המזהמת עד לשנת 2025 ולקדם תהליך בין משרדי מסודר של הבראת מפרץ חיפה, אשר כולל את קידומה של התוכנית הבוסרית "מפרץ החדשנות" של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שאינה זוכה לתמיכה במוסדות התכנון, את בלימתן של כל התוכניות המאיימות לקבע את התעשייה המזהמת במפרץ, קידום פתרונות של אנרגיות מתחדשות לעתיד משק האנרגיה בישראל ויד תקיפה נגד המזהמים עד לסגירתם.

יוזמי העצרת הם הארגונים מגמה ירוקה, הקואליציה לבריאות הציבור, קהילת מנקים את מפרץ חיפה, המרד בהכחדה, צלול, פורום יישובי זבולון להבראת מפרץ חיפה, אזרחים למען הסביבה וחיים וסביבה. בשל הגבלות הקורונה, האירוע יתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות, אך המארגנים מצפים למשתתפים רבים שיחתמו על מגילת הכרזת מפרץ חיפה החדש. בשיאו של האירוע תיערך הקרנת בכורה של חלקים מהסדרה "המפרץ" שאותה יצר אורי רוזנווקס ואשר מתארת את מאבקם של הארגונים למפרץ נקי.

 

 

"אנחנו ניצבים בצומת היסטורית באשר לעתידו של האזור", אומר ישי וולפוביץ' ממארגני העצרת, "עכשיו זה הזמן של כולנו להיערך למערכה הקריטית והחשובה מכל, ולדרוש ביחד מהממשלה לקחת אחריות ולקבל את ההחלטה הנכונה על סגירת התעשייה המזהמת בהקדם ועל קידום התוכניות לשיקום האזור ולפיתוחו".

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה עו"ד שרית גולן שטיינברג: "העתיד של המטרופולין נמצא על פרשת דרכים. התעשייה הפטרוכימית דועכת, וזה זמן קריטי לממשלת ישראל לקבל אחריות ולאמץ את תוכנית 'מפרץ החדשנות' של רמ"י. בשבוע הבא תידון התוכנית בוועדת הפנים והסביבה בכנסת, והעמדה שלנו היא ברורה מאוד – חייבים לקבל החלטה לאמץ את התוכנית ולסגור בצורה מסודרת את חברת בז"ן ואת גרורותיה. רבים משרי הממשלה וסיעות הכנסת התבטאו בעד התוכנית, ועכשיו נדרש משרד ממשלתי אחד שיוביל את התהליך וייקח אחריות עליה מול שאר המשרדים. בשבוע הבא תעלה הסדרה שעוסקת במאבק שלנו, ואני מציעה לכל אחד מקובעי ההחלטות לצפות בה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אחד שיודע

    התוכנית כל כך בוסרית שביום שני ידונו בה בכנסת.
    מצחיקים שכמוכם 🙂

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר