חוות המיכלים של תש"ן (צילום: שי אילן)
חוות המיכלים של תש"ן (צילום: שי אילן)

גולן שטיינברג לקליש רותם: הזמיני את תש"ן לשימוע

בשל מפגעי הריח הקשים בקרית חיים אשר מקורם, כך נטען בדוח של איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה, הוא בחוות המיכלים של חברת תש"ן, המליצה יו"ר האיגוד שרית גולן שטיינברג לראש העיר עינת קליש רותם לזמן את תש"ן לשימוע במטרה לבחון את ביטול רישיון העסק שלה

פורסם בתאריך: 17.8.20 07:48

חברת מועצת העיר ויו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה עו"ד שרית גולן שטיינברג ממליצה לראש העיר עינת קליש רותם לזמן את חברת תש"ן (תשתיות נפט ואנרגיה) לשימוע במטרה לבחון את ביטול רישיון העסק של החברה על רקע מפגעי הריח הקשים בקרית חיים אשר מקורם, כך נטען, הוא בחוות המיכלים שלה.

המלצה זו מגיעה בהמשך לדוח שפרסם אתמול (ראשון) איגוד ערים להגנת הסביבה על הפעולות שהוא ביצע בשל תלונות רבות על ריחות דלקים בקרית חיים. בבדיקה שערכו אנשי האיגוד ביחד ונציגי המשרד להגנת הסביבה בתש"ן ל-14 מיכלים פעילים במתחם תש"ן, סמוך לרחוב דגניה בקריה, אותרו פגמים בארבעה מיכלים שגרמו לפליטות של אדי דלק וחומרים אורגניים לאוויר – דבר שעשוי להוות את הסיבה למפגעי הריח.

במקביל פנה מנכ"ל האיגוד ד"ר עופר דרסלר למשרד להגנת הסביבה בהמלצה להזמין חברה חיצונית שמתמחה בבדיקת תקינות של מיכלי אחסון הנפט לצורך קיום בדיקה מקיפה של כל המיכלים במתחם תש"ן בקרית חיים ועריכת דוח מצב תשתיות, כולל המלצות לתיקון הפגמים, לרבות לוח הזמנים, ובדרישה לפקח על ביצוע התיקונים בתיאום משותף ובהובלתם של המשרד והאיגוד, תוך חיובה של תש"ן בעלויות הבדיקה.

"לנוכח העובדה כי אנו מצויים בחודשים חמים", כתב דרסלר לראש אגף איכות אוויר ושינוי אקלים במשרד להגנת הסביבה ד"ר צור גלין, "קיימת חשיבות לקידום מהיר של הנושא בשיתוף פעולה של כולנו".

 

 

גולן שטיינברג אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "בשמונת החודשים האחרונים חלה עלייה משמעותית במספר התלונות על ריחות קשים של דלקים בקרית חיים. סיורים רבים שביצעו עובדי האיגוד העלו כי מקור הריח הוא בחוות המיכלים של תש"ן. בוצעו על ידינו פעולות רבות בניסיון לאתר את המקורות האפשריים, ובין השאר נעתרה רשות המים לדרישתנו לביצוע סקר קרקעות מקיף בחווה. הממצאים העלו אחזקה לקויה בחלק מהמיכלים אשר מצריכים תיקון מיידי. בנסיבות אלו אני סבורה כי אין מקום לאפשר שימוש במיכלים וכי יש לפעול לריקון המיכלים ולסגירת החווה עד לבחינה מדוקדקת ולתיקון הליקויים. חשוב לזכור שעמדת הממשלה ושלנו היא כי יש לסלק בהקדם האפשרי את מיכלי הדלק מקרית חיים בשל הסיכון הממשי לבריאות התושבים, ועד אז אני מצפה שהחברה תנקוט את כל הפעולות הדרושות כדי להבטיח שמפגעי הריחות ייפסקו".

מתש"ן נמסר בתגובה: "תש"ן היא חברה חיונית למשק האנרגיה בישראל וחלק בלתי נפרד מהכלכלה הישראלית. החברה משקיעה משאבים רבים ואמצעים חדישים במתקניה, תוך עמידה בכל תקני הבטיחות המחמירים ביותר בעולם. החברה מבוקרת ומפוקחת על ידי כל הגורמים הרלוונטיים ומיישמת את הנחיותיהם באופן מלא".

 

עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: מיכה בריקמן)

עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: מיכה בריקמן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אילן

    הייתי מציע להקדים תרופה למכה ולהזמין לשימוע כבר עכשיו את האחראים למחדל החמור של הקמת אלפי קברים חדשים – מטרד קשה ביותר (גם מטרד של ריח הגופות הנרקבות) בלב שכונת מגורים (אנשים מוחלשים שאינם יכולים להתגונן כמו למשל העתירה המנהלית של תושבי כרמליה כנגד עיריית חיפה וכנגד הרחבת בית העלמין) – בשכונת נווה דוד – התכנית המכונה בטעות פינוי בינוי – החזר עטרה ליושנה – לאחר הפסקה של 40 שנים – חידוש הקבורה – אלפי קברים טריים וחדשים – והפעם בלב השכונה.

  2. נחצ'ה

    תגובה לאותו אילן. מה הקשר בין שמיטה להר סיני. מיכלי הנפט הם מפגע קשה המייצר פגיעה אנושה של מחלת הסרטן. חידוש בית קברות בשכונת נווה דוד כפי שאתה טוען הוא אולי מפגע קשה ואיננו סימפטי, אבל אין להשוותו למחלת הסרטן. ממילא תושבי נווה דוד הרי סבלו מבית הקברות והם כבר רגילים לבית קברות אז מה הבעיה.

  3. נחצ'ה

    הגברת שרית גולן שטיינברג צודקת. חייבים לסגור את המיכלים ולהעיף אותם למקום אחר. המיכלים הם מקור לסרטן ואין להם מקום בקרבת מגורים של בני אדם.

  4. אילן

    נחצ'ה שלום – ראיתי את תגובתך הראויה, אכן סרטן היא מחלה קשה – מגיפה ממש הפוקדת אותנו – בחיפה הסרטן נפוץ מאוד והוא נובע ממספר סיבות שיפורטו להלן: 1. בתי הזיקוק המייצרים פליטות גזים וחומרים מסוכנים – ומסכנים את הציבור בשל סכנה לפיצוץ ושריפות; 2. מפעלים כימיים הקשורים בבתי הזיקוק וחלקם אינם קשורים לבתי הזיקוק המייצרים פליטות לאוויר ולקרקע – לעיתים לנחלים ולים – של חומרים מסוכנים ושאינם בריאים, בחלקם מחוללי סרטן; 3. פליטות מזהמות מכלי רכב – בעניין זה אציין את התכנון המעולה שהגשתי לעיריית חיפה ולרשויות התכנון ל-6 שכונות חדשות בחיפה הכוללות נגישות מעולה – שכונות שאינן תלויות בשימוש ברכב – כפי שמתכננת עיריית חיפה – לצערנו פרנסי העיר לא מצאו מקום, מאז שנת 2015 – להתמודד עם התכנון המעולה; 4. מבנים ותשתיות זוללי אנרגיה המתוכננים בהתעלם מהסביבה בה הם מצויים – גם בעניין זה אפנה לתכנון המעולה אותו הגשתי לרשויות – כידוע, ניתן פסק דין ואחריו החלטה על ביזיון בית המשפט (עת"מ 2634-11-15) ואף ניתנה החלטת הועדה המחוזית מיום 6/12/2017 – המחייבים את הועדה המקומית ואת עיריית חיפה לבחון היטב את התכנון ולאפשר לי להציג אותו בדיון הועדה המקומית – אלא שכידוע פסקי דין, החלטות שיפוטיות והחלטות הועדה המחוזית – אינם מרשימים את פרנסי העיר ואת הרשות התכנונית ואותם פורעי חוק המנהלים בפועל את העיר חיפה, כלל לא מתכוונים להורות ולאפשר לכפופים תחתם (ראש העיר עינת קליש, סגנה נחשון צוק, המשמש גם כיו"ר הועדה המקומית ויו"ר ועדת המשנה מר מיכי אלפר) לטפל בתכנון האיכותי מסיבות השמורות איתם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר