זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)
זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)

אושרה הקמה של ועדת מנכ"לים בנושא התעשייה הכבדה במפרץ

הממשלה אישרה פה אחד את הקמתה של ועדת מנכ"לים בין משרדית לפיתוח ולקידום של מפרץ חיפה ולעתידה של התעשייה הכבדה במפרץ. עיקרי התוכנית של הוועדה תפורסם להערות הציבור טרם הגשתה לממשלה תוך 90 יום ממועד הקמתה. השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "זהו יום היסטורי"

פורסם בתאריך: 25.10.20 14:20

בהצבעה שנערכה היום (ראשון) אישרה ממשלת ישראל פה אחד את הקמתה של ועדת מנכ"לים בין משרדית לפיתוח ולקידום של מפרץ חיפה ולעתידה של התעשייה הכבדה במפרץ. הוועדה תפרסם את עיקרי התוכנית להערות הציבור טרם הגשתה לממשלה תוך 90 יום ממועד הקמתה.

בחודש אוגוסט סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל על הקמתה של ועדת מנכ"לים, שבראשה יעמוד נציג של משרד ראש הממשלה, וחבריה יהיו מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ או נציג בכיר מטעמו, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה דוד יהלומי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, מנכ"ל משרד האנרגיה, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, מנכ"ל משרד הביטחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, ראש המועצה לביטחון לאומי, מנכ"ל משרד הפנים, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, מנכ"לית מינהל תכנון והיועץ המשפטי לממשלה או משנהו.

הוועדה תדון בעתידה של התעשייה הכבדה, בדגש על התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה; בתשתיות האנרגיה במפרץ ובהשפעתן על משק האנרגיה הלאומי בעתיד; בצורכי דיור ופיתוח עירוני של המטרופולין; בפיתוח כלכלי ואזורי, בהגברת הפריון ובעידוד השקעות; בצורכי תעסוקה עתידיים במטרופולין; בסיכונים מחומרים מסוכנים; בזיהום אוויר, בשיקום קרקע ובהיבטים סביבתיים נוספים במפרץ.

 

 

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "זהו יום היסטורי. גם הממשלה מצטרפת לעמדתי שלפיה אין מקום לתעשייה כבדה בלב המטרופולין. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו שמוביל את הנושא לטובת תושבי חיפה והקריות. כפי שהתחייבתי, המשרד להגנת הסביבה בראשותי מקדם את המהלך הלאומי לסגירת מפעלי בז"ן, תוך הצבת יעדים סביבתיים ברורים לשיקום הקרקע ולחיזוק המטרופולין. תעשיית הדלקים הפוסיליים שייכת לאתמול, והאנרגיות המתחדשות שייכות למחר. החזון הוא שהתעשיות המזהמות יפנו את מקומן, ומפרץ חיפה יהפוך למוקד לפיתוח תעשיות ירוקות וחדשניות".

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה שרית גולן שטיינברג: "הרכבת יצאה מהתחנה, ותוך 90 יום יתגבשו המלצות לפעולה עם לוחות זמנים ברורים להמשך הדרך. בימים האחרונים הופעלו לחצים רבים על השרה להגנת הסביבה, לרבות כעסים מצד ועדי העובדים של קבוצת בז"ן. למרבה המזל, השרה נחושה בקידום תוכניתה להוצאתם של המפעלים הפטרוכימיים מהמפרץ. אני קוראת לוועדי העובדים להפנים שתם עידן התעשייה הפטרוכימית ולשבת בשולחן הדיונים כדי לקחת חלק במציאת חלופות לתעסוקה נקייה עבורם ועבור כולנו. בעוד שהם מדברים על פגיעה בעשרות אלפי עובדים, המספרים האמיתיים הם אלפים בלבד, והם יוכלו להשתלב במקומות העבודה שנפתח במסגרת תוכנית 'מפרץ החדשנות'".

יו"ר ועד עובדי בז"ן חנן סונטג ויו"ר מועצת עובדי בז"ן דורון ניסן: "השרה גמליאל שמה לה למטרה לרמוס את כבודם של עשרות אלפי עובדי בתי הזיקוק והמפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה, בלי לדבר איתנו, בלי לשמוע את קולנו ובלי ללמוד את הנושא לעומק. אנו קוראים לראש הממשלה לדאוג לעתידם של עשרות אלפי עובדים מסורים שעובדים סביב השעון בכל ימות השנה למען תושבי מדינת ישראל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. עם כל הכעס על השרה גמליאל עקב הפרת ההנחיות

    היא באה לשרת 99% מתושבי מטרופולין חיפה ותשפר את איכות חייהם ואת איכות האויר שהם נושמים. על אף שאיני נמנה על אוהביה, מגיע לה שאפו על המהלך המבורך.

  2. עופר

    מהלך אדיר שיכול להזניק את העיר קדימה, אבל אני חושש שהבירוקרטיה תעכב את הכל. בקשר למפעלים ולעובדים, עם כל הכבוד לפרנסה שלהם וצריך לעשות הכל כדי למצוא להם פתרונות, אסור שזה יבוא על חשבון עתיד העיר ובריאות תושביה.

  3. ניר

    אחרי שחיפה השתחררה מיונה יהב סוף סוף דברים מתחילים לזוז בחיפה, ובכיוון החיובי. תודה לעינת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר