מנקים את הים מפסולת (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
מנקים את הים מפסולת (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

"האנושות זיהמה את הים, וזה הזמן לתקן את זה"

ביום שישי יתקיים יום ניקוי החופים והים הגדול, שבמסגרתו ימוקמו לאורך החופים בארץ כ-100 נקודות שבהן יופעלו תחנות מידע ויתבצע ניקיון. באזור חיפה יוקמו נקודות בחופים קרית ים, קרית חיים, השקט, בת גלים, שקמונה, הכרמל, זמיר, דדו והסטודנטים

פורסם בתאריך: 26.10.20 10:02

ביום שישי יקיימו קואליציית הים התיכון, אשר מורכבת מגופים ומארגונים כמו אנשי הים התיכון, החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים, חיים וסביבה, מגמה ירוקה וצלול, וכן תנועת הצופים, האיחוד האירופי, רשות הכנרת, שגרירות ארצות הברית בישראל, עיריות ורשויות מקומיות לאורך החוף, המשרד להגנת הסביבה, איגוד הצוללנים וקהילות מקומיות של שוחרי ים וסביבה, את אירוע ניקוי החופים והים הגדול בעולם. מטרתו של האירוע היא להשפיע על מקבלי ההחלטות בשלושה תחומים עיקריים – הקמת שמורות ימיות נוספות, איסור על הכנסת כלים חד פעמי לחופים ואכיפה.

במסגרת יום ניקוי החופים והים הגדול, שיחל בשעה 8:00 ויסתיים אחר הצהריים, ימוקמו לאורך החופים כ-100 נקודות שבהן יופעלו תחנות מידע על סוגיות בים ובחוף ויתבצע ניקיון בחופי הים התיכון מראש הנקרה שבצפון ועד לאשקלון בדרום, בחופי מפרץ אילת ובחופי הכנרת. באזור חיפה יוקמו נקודות בחופים קרית ים, קרית חיים, השקט, בת גלים, שקמונה, הכרמל, זמיר, דדו, הסטודנטים, נוה ים, הבונים, נחשולים, מעיין צבי ומעגן מיכאל.

מהחברה להגנת הטבע נמסר כי לפי הערכות שונות, מדי שנה מושלכים לימים ולאוקיינוסים כשמונה מיליון טונות של פלסטיק. דוח ניטור לאומי של פסולת ימית לשנת 2019, שנערך על ידי המשרד להגנת הסביבה והמכון לחקר ימים ואגמים, מעלה כי כ-70 אחוז מהפסולת בים מורכבת מחלקי שקיות ואריזות פלסטיק, והשנה נוספו לרשימה גם מסיכות וכפפות חד פעמיות.

 

 

מייקל רפאל, רכז ארצי של קואליציית אנשי הים התיכון: "אם רוצים להגן על הים ולתת סיכוי לחי ולצומח, צריך לתת להם את התנאים האופטימליים. מבחינה מדעית, שמורות ימיות הן הפתרון היחיד שאנחנו מכירים כרגע לבעיות רבות, ובהן זיהום הים מפסולת. אכיפה ותמיכה ציבוריות הן תנאים הכרחיים להקמת שמורה ימית שתעבוד כמו שצריך. אנו מקווים שאירוע בהיקף כזה יעורר מודעות לנושא".

פזית שביד שייט, מנהלת תחום קהילות ופעילות עירונית בחברה להגנת הטבע: "הסביבה הימית היא בעלת חשיבות רבה עבור האנושות ושאר היצורים החיים. מדענים מעריכים כי בשנת 2050 תהיה מסת פסולת הפלסטיק באוקיינוסים שווה למסת היצורים החיים ואף גדולה ממנה. האנושות זיהמה את הים ואת החופים, וזה הזמן שלנו לתקן את זה. אנו מאמינים ומקווים כי אירוע זה, למרות התקופה הנוכחית המאתגרת, יהווה את יריית הפתיחה למיסוד אירוע ניקוי ענק שיחזור על עצמו בכל שנה".

 

מנקים את הים מפסולת (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

מנקים את הים מפסולת (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר