זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)
זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)

היום: הפגנה לסגירת המפעלים המזהמים

פעילי סביבה יקיימו היום בשעה 15:45 הפגנה במתחם חוצות המפרץ בקריאה לסגור את התעשיות המזהמות במפרץ חיפה. ארגוני הסביבה דורשים לממש את תוכנית "מפרץ החדשנות" שמציעה להחליף את המפעלים הפטרוכימיים בפארקים, בבנייני מגורים ובתעשייה מתקדמת

פורסם בתאריך: 25.11.20 09:54

הפגנת תושבים ופעילי סביבה אשר קוראים לסגירת התעשיות המזהמות במפרץ חיפה תתקיים היום (רביעי) בשעה 15:45 ליד רחבת הקרקס במתחם חוצות המפרץ. את ההפגנה יובילו פעילים בארגונים המרד בהכחדה, מגמה ירוקה, מנקים את מפרץ חיפה, הקואליציה לבריאות הציבור, צלול, מרכז מחקר סביבתי חיפה ושומרי הבית.

ארגוני הסביבה דורשים את כינונה של תוכנית החזון למטרופולין, תוך סגירתם של מפעלי התעשייה הפטרוכימית אשר אחראים לדבריהם על פגיעה בבריאותם של התושבים ועל זיהום סביבתי כבד, ובכך מונעת את הפיתוח העסקי, הסביבתי והאורבני של המפרץ. עוד אומרים בארגוני הסביבה כי מהלך זה יחסוך מאות מיליונים שקלים בעלויות חיצוניות ויציל חיי אדם.

מהמארגנים נמסר כי "מפרץ חיפה מרכז עשרות מפעלי תעשייה פטרוכימית מזהמת, אשר משליכים על פיתוחם של מטרופולין חיפה וצפון הארץ כולו. בשל נוכחותה של התעשייה הפטרוכימית המזהמת נפגע כל המטרופולין, ומתעכב פיתוח תעסוקה עסקית מתקדמת לעומת שאר הכלכלה הישראלית המשתלבת עם מגמות עולמיות. הפגיעה בעיר, בשל היותה מוקד זיהום ותחלואה, מעכבת גם את הפיתוח הנדל"ני במפרץ".

 

 

במישור האזורי דורשים הארגונים לממש תוכניות בעלות חזון כמו תוכנית "מפרץ החדשנות" של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), שמציעה להחליף את המפעלים הפטרוכימיים בפארקים, בבנייני מגורים ובתעשייה מתקדמת, ואשר תאפשר את הבראתו של המטרופולין ואת פיתוחו העסקי והדמוגרפי.

במישור הארצי הם דורשים לסגור את התעשיות המזהמות בחיפה ובכך לאפשר למדינת ישראל לעמוד ביעדים הבין לאומיים שעליהם היא התחייבה לצמצום פליטות וגזי חממה: "סגירתם של בז"ן, כרמל אולפינים, גדיב ותעשיות נלוות היא הזדמנות להסטת השקעות המדינה והציבור מתעשייה פטרוכימית שגורמת להרס כדור הארץ אל טכנולוגיות ירוקות וכלכלה בת קיימא שיתמודדו עם משבר האקלים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר