נמל המפרץ (צילום: רענן כהן)
נמל המפרץ (צילום: רענן כהן)

המשרד להגנת הסביבה חוקר: השפעת נמל המפרץ על קרקעית הים וקו החוף

לאחר השלמת הבנייה של נמל המפרץ הזמין המשרד להגנת הסביבה מחקר לבחינת המצב של קרקעית הים והשינויים בקו החוף במפרץ חיפה. במשרד שוררת דאגה מהשפעותיה של הבנייה על המערכת האקולוגית במפרץ, ומסקנות הסקר יסייעו לו לשם קבלת החלטות בעתיד בנושאים דומים

פורסם בתאריך: 2.12.20 13:22

לאחר שהושלמה הקמתו של נמל המפרץ הזמין כעת המשרד להגנת הסביבה מחקר לבחינת המצב של קרקעית הים והשינויים בקו החוף במפרץ חיפה "בעקבות הרחבת הנמל". במשרד מודאגים מכך שהבנייה השפיעה על המערכת האקולוגית במפרץ, ומסקנות הסקר יסייעו לו לשם קבלת החלטות בעתיד בנושאים דומים. את המחקר יבצע ד"ר גדעון טיבור מהמכון לחקר ימים ואגמים.

בדברי ההסבר לבקשת המחקר נכתב: "במסגרת בנייתו של נמל המפרץ מתרחשים שינויים נרחבים באזור החופי במפרץ, שכוללים ייבוש שטח וגריעת חול בשטח נרחב. שינויים אלה הם בעלי פוטנציאל להפרה משמעותית של תהליכים בקרקעית הים, שעלולים להשפיע על המערכת האקולוגית במפרץ. המחקר יספק תמונה עדכנית על מצב הקרקעית ועל שינויים בקו החוף סמוך לנמל, שהושפעו ישירות מעבודות התשתית שנערכו בו בשנים האחרונות. התובנות ממחקר זה צפויות לסייע בקבלת החלטות על פעולות עתידיות ובקבלת הערכה של ההשפעה של הרחבת הנמל על מבנים ועל חופים סמוכים".

 

 

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "העלייה בפעילות הכלכלית האינטנסיבית בים התיכון בעשור האחרון הביאה את המשרד לפעול באופן ממוקד לשמירה על הסביבה החופית ועל הסביבה הימית אל מול תנופת הפיתוח וניצול המשאבים. על מנת ליצור מדיניות מבוססת מדע מקדם המשרד מחקרים בכמה תחומים ואוסף מידע נדרש לצורך השמירה על בריאות הציבור והסביבה".

יצוין שהמחקר במפרץ מצטרף אל עוד שלושה מחקרים ימיים שאותם יזמה לשכת המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם היחידה הארצית להגנה על הסביבה הימית במשרד. המחקרים הם מקורות פסולת הפלסטיק הימית בחופי ישראל, הבנת יכולות פירוק קונדנסט על ידי חיידקים ימיים בתנאי מזרח הים התיכון כאמצעי לטיוב ולייעול הטיפול באירוע דליפה, והכתם הצהוב בחוף אפולוניה בהרצליה. היקף המימון של ארבעת המחקרים הוא כ-900,000 שקל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפה עיר הנסיונות של המדינה אנחנו התושבים בני ערובה למערך ניסיונות מסוכנים …אנחנו שבויים בידי תייקונים והמדינה שעושה כרצונה בעיר חיפה הניסויים הללו עולים לנו ביוקר

  2. הכל ברור קבלנו מכץ עיר נמל סינית שתקועה בתוך חיפה

    ומה יעשו כשיגלו השפעה חמורה?
    כלום, יקימו ועדת מומחים שתתפזר בלי מסקנות ואז יאשרו עוד נמלי דלקים כי "הסינים לחצו".

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר